Gå til innhold

Flatt batteri på bil, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heei! 

Jeg er veldig lite interessert i bil og har veldig lite peiling på bil. Har såpass peiling at jeg skjønner at noe er galt med batteriet, for nå får jeg ikke start på den. 

Jeg har vært hos naboen 3 ganger i ettermiddag og fått start via startkabler. Jeg har også fått kjøpt meg nytt batteri på biltema.
Men hva er grunnen til at batteriet virker når jeg har fått hjelp, men med en gang jeg slår av tenningen igjen så er det dødt?

Anonymkode: 1d601...183

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke fortsatt slik at man bør kjøre en laaang tur for å få ladet batteriet skikkelig, mon tro? 

Sjekk om det er noe som trekker batteri mens bilen står stille. Et lys i kupeen som står på, sigarettenneren er i bruk (DAB-radio?). 

Anonymkode: 582ca...5bd

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke fortsatt slik at man bør kjøre en laaang tur for å få ladet batteriet skikkelig, mon tro? 

Sjekk om det er noe som trekker batteri mens bilen står stille. Et lys i kupeen som står på, sigarettenneren er i bruk (DAB-radio?). 

Anonymkode: 582ca...5bd

Jeg kjørte ca 30 min første gangen, 40 min andre gangen og 30 min 3 gangen. Bilen har før dette kjørt 50 min x2 før den stoppen 1 time senere. 
Ingenting trekker strøm. Har hatt ut alt av dab-radio, sigarettenner, slått av vifter, lys osv.

Anonymkode: 1d601...183

Skrevet

Jeg har heller ikke peiling på bil, men støtter meg på det som står over - med å kjøre en tur. Her omkring kjører ihvertfall folk som ikke kjører til jobb, en tur om vinteren når det er veldig kaldt - fordi batteriet ikke skal bli flatt.

AnonymBruker
Skrevet

Du får prøve å lade det nye batteriet. 

Anonymkode: 9b9f7...000

AnonymBruker
Skrevet

kjøp nytt batteri.

Anonymkode: 28980...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Har du byttet til det nye batteriet? I så fall er det mer sannsynlig at det er noe galt med dynamoen, slik at batteriet ikke blir ladet når du kjører. Hvis du har kjørt såpass lenge som du beskriver her, med det nye batteriet, så burde det holde i massevis til at du kan skru av og starte bilen uten problemer.

Anonymkode: 5d15a...d7b

• Liker 1
Skrevet

Mål spenningen over polene med motor i gang. Skal være over 14V

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du byttet til det nye batteriet? I så fall er det mer sannsynlig at det er noe galt med dynamoen, slik at batteriet ikke blir ladet når du kjører. Hvis du har kjørt såpass lenge som du beskriver her, med det nye batteriet, så burde det holde i massevis til at du kan skru av og starte bilen uten problemer.

Anonymkode: 5d15a...d7b

Har ikke byttet til det nye enda. Skal ut å bytte, eller i hvertfall prøve å bytte, nå. 
Det nye batteriet måtte lades frst

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Smn1995 skrev:

Har ikke byttet til det nye enda. Skal ut å bytte, eller i hvertfall prøve å bytte, nå. 

kvinnfolk.. Bytt omgående. 

Anonymkode: 28980...4fb

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Smn1995 skrev:

Kan hende, at det hadde hjulpet å rense polskoene. Om de ser fine ut, kan det være oksiderte flater på pol og polsko. Har vært borti et par tilfeller med nettopp det. Og litt rens har hjulpet.

AnonymBruker
Skrevet

Småkjøring tar knekken på batteriet, skal du lade opp batteriet med å kjøre så bør du kjøre minimum i et par timer uten unødvendig belastning på det elektriske. Skru av alt som trekker strøm utenom lysene. Hvis det nye batteriet lades ut etter noen dager/uker så er det enten feil med dynamoen eller så er det krypstrøm et sted.

Anonymkode: 182ab...e47

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...