AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #1 Skrevet 14. juli 2018 Jeg er ei dame på 38. Er lett overvektig, ca 6 kg for mye ifht bmi. Jeg har timeglass figur og Er glad for det, MEN jeg har altfor kraftige legger. Dvs at de er "tykke" ifht resten av kroppen. Kan man trene dem slankere? Hvordan? Trener tre ganger i uken, noenganger mer. Har ikke hatt spesielt fokus på leggene. Trener både styrke og kardio. Mye tredemølle ,jogging og trappemaskin. Håper noen kan noe om hva jeg kan gjøre. Mvh Thea Anonymkode: aedfc...54a 1
Inwe Skrevet 15. juli 2018 #2 Skrevet 15. juli 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei dame på 38. Er lett overvektig, ca 6 kg for mye ifht bmi. Jeg har timeglass figur og Er glad for det, MEN jeg har altfor kraftige legger. Dvs at de er "tykke" ifht resten av kroppen. Kan man trene dem slankere? Hvordan? Trener tre ganger i uken, noenganger mer. Har ikke hatt spesielt fokus på leggene. Trener både styrke og kardio. Mye tredemølle ,jogging og trappemaskin. Håper noen kan noe om hva jeg kan gjøre. Mvh Thea Anonymkode: aedfc...54a Jeg har også tykke legger, har hatt det hele livet. Vært overvektig (130 kg) og er i dag slank. Det er først nå leggene mine begynner å bli mindre. De har før krympet minimalt i forhold til resten av kroppen. Det er dessverre ikke mulig å punktslanke, så du må dessverre miste fett på hele kroppen for at leggene skal bli smalere. Du kan evt trene litt legger for å få litt definisjon i de, det hjelper litt. Jeg har bare innfunnet meg med at leggene mine antagelig aldri blir veldig smale om jeg ikke skal veldig langt ned i fettprosent.
McFlurry Skrevet 15. juli 2018 #3 Skrevet 15. juli 2018 Vet ikke helt hva du mener med slankere legger, men minker du fettprosenten på kroppen generelt vil jo også fettprosenten på leggene minke. Ellers kan du trene leggmusklaturen slik at leggene blir strammere, da vil de trolig også se slankere ut! Håper dette er til noe hjelp, og masse lykke til, Thea!
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #4 Skrevet 15. juli 2018 Tusen takk for svar. Da skal jeg prøve trene leggene mer for å definere dem. Noen tips til gode øvelser? Og så er det nok som hos deg, inwe, at jeg må ned i fettprosent. Tusen takk dere! 😊 Thea Anonymkode: aedfc...54a
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. juli 2018 #6 Skrevet 15. juli 2018 Hvis du har litt tung beinbygning er det ingenting du får gjort med legg-størrelsen. Jeg har BMI på 20, har likevel forholdsvis kraftige legger. Det er ikke mulig å punkt-slanke seg. Alt blir jo generelt mindre når man går ned i vekt, men siden du bare er 6 kg overvektig tviler jeg på at du får noen særlig endring av å gå ned det. Det er dessuten gjerne overkropp og rumpe/hofte-området som blir merkbart mindre når man går ned i vekt, ikke beina.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #7 Skrevet 15. juli 2018 Snakk med legen om lymfeødem - evt. lipødem (men det tror jeg er mindre vanlig, og ville ikke vært bare leggene? ) Tykke legger i forhold til resten av kroppen kan fort være noe annet enn fett. Jeg bruker kompresjonsstrømper, og det "slurper" beina mine tynne 😛 Kjøpt på apotek/bandasjebutikk, men er en ille plaga kan en få laga på mål som medisinsk hjelpemiddel Lagt merke til om det blir verre i varmen? Eller om du står mye? Får du grop i leggen etter strikken på sokker? Da øker mistanken i hvert fall. Anonymkode: 24c70...e2a
Inwe Skrevet 16. juli 2018 #8 Skrevet 16. juli 2018 13 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Hvis du har litt tung beinbygning er det ingenting du får gjort med legg-størrelsen. Jeg har BMI på 20, har likevel forholdsvis kraftige legger. Det er ikke mulig å punkt-slanke seg. Alt blir jo generelt mindre når man går ned i vekt, men siden du bare er 6 kg overvektig tviler jeg på at du får noen særlig endring av å gå ned det. Det er dessuten gjerne overkropp og rumpe/hofte-området som blir merkbart mindre når man går ned i vekt, ikke beina. Tung beinbygging? Vil det si at man er kraftig bygget? Du kan få små legger uansett, men noen av oss må i veldig lav fettprosent for å få det til. Det har ingenting med om vi er brede over skuldrene eller ikke, men det er bare der fettet slipper sist. Du kan være liten og petit og ha det samme problemet. Jeg har nå en BMI på 21,5 og leggene mine har blitt merkbart mindre de siste 3 kg jeg har gått ned. Mine legger er veldig muskuløse etter 10 år med håndball og mye spenst-trening, så det er jo litt vanskeligere om jeg ikke vil miste muskler. Det siste der stemmer ikke. DU blir merkbart mindre på overkropp og rumpe/hoftepartiet når du slanker deg, fordi det er der du mister først. Det kan ikke overføres til alle. Jeg mister først på mage, men nedre del av rygg samt rumpe og hofteparti holder fettet lenger enn låra mine. Lårene mine er veldig definert nå, mens jeg kan godt miste litt på rumpa. Men det er tydelig at ts også mister senest på leggene, så da må hun ned i fettprosent for å få mindre legger. 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. juli 2018 #9 Skrevet 16. juli 2018 13 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Hvis du har litt tung beinbygning Hva mener du med dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå