AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #1 Skrevet 14. juli 2018 Eldste var gulpebaby - helt ekstrem. Da hadde vi skinnsofa, så var bare å tørke av. Men denne gangen har vi ikke skinnsofa, og jeg kom til å tenke "hva hvis den kommende baby er lik eldste når det gjelder gulping!?😲" En vanlig gulpeklut tar ikke imot for de helt ekstreme tilfellene (som eldste, av og til så hørtes det ut som man tømte en bøtte med vann i sofaen). Skal jeg kjøpe inn tisselaken og dekke til i sofa og stoler? Eller hva? Noen som kjenner seg igjen og har funnet noe lurt?? Tykt teppe som tar imot, og kan vaskes på 60?? Tips mottasmed takk! Anonymkode: f5818...d35
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #2 Skrevet 14. juli 2018 Hva om du ikke har babyen i sofaen rett etter at han han/ hun har spist? Du kan kanskje bruke en god lenestol som du dekker med et slikt laken som du nevner. Ikea har dette. Anonymkode: 4cbf4...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #3 Skrevet 14. juli 2018 Denne mmadrassbeskytteren som er vanntett https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10281212/ og fås i forskjellige str, er noe som du kanskje kunne dekket sofa og eller lenestoler o.l. med? Bruk gjerne noe lignende i din seng dersom du skal amme i sengen og baby gulper i sengen din. Anonymkode: 4cbf4...b7b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #4 Skrevet 14. juli 2018 Andre typer her https://www.ikea.com/no/no/search/?query=+Vanntett+madrassbeskytter Anonymkode: 4cbf4...b7b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #5 Skrevet 14. juli 2018 Vi brukte en babynest i sofaen så lenge han lå stille. Etter det brukte vi vanlig laken, men da hadde gulpingen roet seg. Anonymkode: 28432...fdd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #6 Skrevet 14. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hva om du ikke har babyen i sofaen rett etter at han han/ hun har spist? Du kan kanskje bruke en god lenestol som du dekker med et slikt laken som du nevner. Ikea har dette. Anonymkode: 4cbf4...b7b Enklere sagt enn gjort. Har 2 alternativ, og det er å amme i lenestol eller i sofa (og sengen da). Jeg må veksle mellom disse. Eldste kunne finne på å plutselig slippe puppen og i samme sekund gulpe opp alt slik at jeg ble våt på hele sida og buksa/rumpa. Enda så forberedt jeg var på dette så klarte hun alltid å gulpe utover alt. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Denne mmadrassbeskytteren som er vanntett https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10281212/ og fås i forskjellige str, er noe som du kanskje kunne dekket sofa og eller lenestoler o.l. med? Bruk gjerne noe lignende i din seng dersom du skal amme i sengen og baby gulper i sengen din. Anonymkode: 4cbf4...b7b Takk, den skal jeg ihvertfall kjøpe til senga vår (har, men den er utslitt). Anonymkode: f5818...d35 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #7 Skrevet 14. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vi brukte en babynest i sofaen så lenge han lå stille. Etter det brukte vi vanlig laken, men da hadde gulpingen roet seg. Anonymkode: 28432...fdd Problemet er under amming, at baby plutselig slipper og gulper utover alt (slik eldste gjorde) eller rett etterpå, mens jeg holder baby opp for å rape. Av og til rakk jeg å komme meg ut av sofaen før gulpen kom, men sommoftes kom det utover meg og sofaen. Ts Anonymkode: f5818...d35
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #8 Skrevet 14. juli 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er under amming, at baby plutselig slipper og gulper utover alt (slik eldste gjorde) eller rett etterpå, mens jeg holder baby opp for å rape. Av og til rakk jeg å komme meg ut av sofaen før gulpen kom, men sommoftes kom det utover meg og sofaen. Ts Anonymkode: f5818...d35 Så ikke sitt i sofaen når du ammer? Anonymkode: 8c51d...c12 1
ablaze Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 Jeg tenker du kommer langt med et badehåndkle som evt er brettet dobbelt
Lumos Skrevet 14. juli 2018 #10 Skrevet 14. juli 2018 Ikke sikkert at neste gulper like mye da Vår gulpet voldsomt mye i perioder, hadde gjerne 7-8 fulle klesskift på det verste 😅 Men en flanellklut brettet dobbelt, evt. i tre tok i mot det verste. Det kunne til tider være dammer på de klutene, men så lenge jeg fjernet kluten raskt gikk det stort sett bra med sofaen. De gangene det kom litt på sofaen var jeg rask med å vaske godt med en godt bløtt opp klut. Var aldri plaget med surlukt. Erfarte også at gasklutene var mye dårligere til å holde på gulpet. Med flanellen tok det lengre tid før det gikk gjennom Hadde ikke orket å fylle sofaen med tisselaken, kladder og håndklær🙈
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #11 Skrevet 14. juli 2018 Legg på brettede dynetrekk. Glatt å sitte på, og tykke. Anonymkode: c477c...af3
Luckiness Skrevet 14. juli 2018 #12 Skrevet 14. juli 2018 https://www.kid.no/barnerom/laken-til-barn/flatt-tisseunderlag/ bruk slik. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #13 Skrevet 15. juli 2018 Jeg syns mine gulpebabyer gupler når som helst og ikke bare rett etter måltid. Vanskelig å forutsi når det kommer. Må da nesten holde seg unna sofaen om den ikke beskyttes. Har selv brukt gamle flanelldynetrekk og hjemmelaget bomullsteppe med vatt bak så det er av det tykkere slaget når jeg har vært på besøk hos andre. Hjemme ser ikke sofaen ut 😂. Anonymkode: 74bfd...559 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #14 Skrevet 16. juli 2018 20 hours ago, AnonymBruker said: Jeg syns mine gulpebabyer gupler når som helst og ikke bare rett etter måltid. Vanskelig å forutsi når det kommer. Må da nesten holde seg unna sofaen om den ikke beskyttes. Har selv brukt gamle flanelldynetrekk og hjemmelaget bomullsteppe med vatt bak så det er av det tykkere slaget når jeg har vært på besøk hos andre. Hjemme ser ikke sofaen ut 😂. Anonymkode: 74bfd...559 Ja ikke sant!! Null kontroll. Angrer noe på at vi byttet ut skinnsofaen nå... Heh. Var på besøk hos en ny nabo da eldste fortsatt ble fullammet. Satte meg helt ut på kanten for å sikre så godt jeg kunne at ingen gulp skulle i deres nye sofa. Det var ikke så godt å sitte å amme uten støtte. Men baby gulpet ikke i sofaen heldigvis, men på det nyvaskede gulvet så det sprutet oppover tvbenk og tv.... Jah, litt enklere å vaske av men... Uff. Tror jeg kanskje må kjøpe inn noen av disse litt tykkere madrassebeskyttelsene/tisselaken, og så tilpasse noen freshe dynetrekk til de. Så ser de ikke så "teit" ut når jeg har disse i sofaen og lenestolen. Er veldig lett å si: bare hold deg unna sofaen! Men i praksis så er det ikke så enkelt. Man tenker ikke alltid over det, ikke de første ukene med amming ihvertfall. Ts Anonymkode: f5818...d35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå