Gå til innhold

hva gjør man med møbler om man ikke har bil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Je har nesten akkuratt flyttet, men mp flytte igjen. Jeg har jo fått møbler. Ikke av egent valg, men sånn ble det. Jeg visste jo det at det er jeg som må slite når jeg skal flytte, hvor skal jeg gjøre av møblene og hvordan skal jeg få fraktet de bort? Jeg har ingen bil og ingen henger, og jeg klarer ikke de tunge løftene. Haddejeg spurt familie så ville de sagt at dette er noe av det å bli voksen og de vile blitt sure. Så jeg stresser jo som pokker fordi jeg fårjo ikke de møblenebort.Og jeg ville jo hatt de med meg til mittt nye sted, ikke kate dem. Jeg klarere jo ikke løfte en seng, bor i 3.etasje.

Anonymkode: 3d239...9dd

AnonymBruker
Skrevet

Flyttebyrå omdu ikkehar noentil å hjelpe deg

Anonymkode: 8f070...c8b

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flyttebyrå omdu ikkehar noentil å hjelpe deg

Anonymkode: 8f070...c8b

Jeg har ikke penger..

AnonymBruker
Skrevet

Hør med Frivilligsentralen om de kan hjelpe deg :) 

Anonymkode: 59a31...3b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke gi de noen penger fordi jeg har såvidt åenger selv. Så vurderer å bare flytte fra sofaen og la det være. 

Da risikerer du at huseier bestiller bortkjøring og du får regningen. Kjenner du ingen som har bil?

Anonymkode: fb4c2...09c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Frivilligsentralen yter gratis hjelp. 

• Liker 4
Skrevet

Gi det bort eller selg det på Finn?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke om penger til flytting, evt, gjennom NAV.

• Liker 4
Skrevet

Beholde møbler:

Småjobber 

Få hjelp av venner og familie, lage middag som takk for hjelpen 

Flyttebyrå 

Facebookgrupper 

Frivillighetssentralen 

Kvitte seg med møbler:

Gi bort på finn mot henting 

Selge på finn mot henting 

Som du ser, mange alternativer ;) 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Je har nesten akkuratt flyttet, men mp flytte igjen. Jeg har jo fått møbler. Ikke av egent valg, men sånn ble det. Jeg visste jo det at det er jeg som må slite når jeg skal flytte, hvor skal jeg gjøre av møblene og hvordan skal jeg få fraktet de bort? Jeg har ingen bil og ingen henger, og jeg klarer ikke de tunge løftene. Haddejeg spurt familie så ville de sagt at dette er noe av det å bli voksen og de vile blitt sure. Så jeg stresser jo som pokker fordi jeg fårjo ikke de møblenebort.Og jeg ville jo hatt de med meg til mittt nye sted, ikke kate dem. Jeg klarere jo ikke løfte en seng, bor i 3.etasje.

Facebookgruppen hjelp til alt mulig, folk stiller gratis opp og hjelper sine mrdmennesker.

Har du ikke penger, så må du snakke med Nav sin sosialtjeneste.

Anonymkode: 11d58...167

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager, hva slags familie har du? De kan skamme seg, kan de! 

Jeg er vant med at familie og venner trår til og hjelper hverandre, spesielt med ting som flytting. Foreldre hjelper sine voksne barn, voksne barn hjelper sine foreldre, søsken stiller opp for hverandre etc. Noen stiller med stasjonsvogner, pickuper eller hengere, noen får kanskje låne en liten lastebil på jobben. De som er store og sterke tar de tunge løftene, de som ikke har så mye muskelkraft tar småesker og småmøbler, og ingen krever betaling. Men den som flytter må holde mat, gjerne pizza, brus, øl etc. Og en annen gang er det din tur til å hjelpe noen andre med flytting, så alt i alt går det opp over tid. Alle bidrar, alle får hjelp, og flyttesjauen blir ofte en hyggelig og sosial dag (i tillegg til å være slitsom). 

Anonymkode: 76f1d...d20

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, funginger skrev:

Gi det bort eller selg det på Finn?

Ts: jeg vil jo ikke gi det brt da jeg har brukt penger på det. og da må jeg jo skffe alt på ntt igjen, og det koster penger igjen.

Skrevet

Du sier jo at du vil la alt stå, så da kan ikke møblene være så viktig for deg.

Dessverre må man ta noen valg her i livet. Har du ikke mulighet til å flytte møblene må du gi de bort / selge dem.

Så får du heller leve med det aller nødvendigste i ny bolig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Du sier jo at du vil la alt stå, så da kan ikke møblene være så viktig for deg.

Dessverre må man ta noen valg her i livet. Har du ikke mulighet til å flytte møblene må du gi de bort / selge dem.

Så får du heller leve med det aller nødvendigste i ny bolig.

Jeg vil ikke la alt stå, men får jeg ikke flyttet dem så må jeg jo la dem stå. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke la alt stå, men får jeg ikke flyttet dem så må jeg jo la dem stå. 

Har du vært i kontakt med Frivilligsentralen ennå? Det er mulig at de skal ha dekket bensin/ diesel for kjøringe. Ellers er arbeidet gratis. Hør med dem.

AnonymBruker
Skrevet

Selg/gi bort det som du ikke MÅ ha med deg til ny leilighet. Så får du resten med deg i ett flyttelass. Få hjelp av nav eller frivillighetssentralen. Evt heng opp en lapp der du spør om gratis flyttehjelp mot at du baker en kake eller to eller lager mat eller gjør noe annet du er dyktig til?

Anonymkode: d0995...06c

• Liker 2
Skrevet

Mange gode tips over.

Prioriter pengene dine, lar du det stå igjen blir du trukket i depositum - eller etterfakturere for å flytte ut dine møbler. 

Bruk heller pengene dine på å småjobber på Finn.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...