AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #1 Skrevet 14. juli 2018 Jeg har litt dårlig samvittighet ovenfor sønnen min. Jeg føler vi ikke gjør noen ting og at livet hans er veldig kjedelig. Han er veldig b menneskes elsker å sove m. I dag lå han til 11. Så spiser vi tar laaaang tid da han spiser selv. Og koser seg med det. Så leker han litt på gulvet og må i seng igjen... han blir så trøtt og legger han seg ikke minst en time så blir han overtrøtt. Etter soving leker vi litt inne eller ute, drar i butikken, spiser og da er han så stuptrøtt at han må gå og legge seg igjen. Føler liksom at det ikke blir noe som helst «gøy» gjort med han. Hva gjør dere med ett åringene deres? Anonymkode: 90461...6f8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #2 Skrevet 14. juli 2018 Mine barn har begge vært morgenfugler så vi har jo hatt en del mer tid til rådighet Leker inne, går ut i hagen med sandkasse eller aquaplay (evt bare ei balje med vann og noen leker). Triller tur eller går tur med barnet i bæresele. Åpen barnehage pleide vi å dra i før de fikk barnehageplass. Besøker venner eller familie. Anonymkode: 7f2c2...03d 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #3 Skrevet 14. juli 2018 Høres ikke ut som at ungen kjeder seg, dere gjør jo mye. Og som du sier selv så er han utrolig trøtt ganske ofte? Jeg har ikke barn selv, så vet ikke om det er normalt eller ikke Hvis du vil ha litt mer variasjon kanskje trille tur til en lekeplass, eller aktivisere han med andre barn og mennesker istedenfor å være så mye hjemme. Da får h*n litt mer inntrykk og lærer mer. Anonymkode: 64c03...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #4 Skrevet 14. juli 2018 Vi har han jo med oss hvor vi går da så han blir sliten av det. Han spiser kjempe sunt og variert så det er ikke der det ligger. Han er bare ikke så aktiv type. Liker å sitte og se på ting like vannleker osv. Men ikke typen til å ville løpe rundt. Sånn har han alltid vert. Anonymkode: 90461...6f8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #5 Skrevet 14. juli 2018 52 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har han jo med oss hvor vi går da så han blir sliten av det. Han spiser kjempe sunt og variert så det er ikke der det ligger. Han er bare ikke så aktiv type. Liker å sitte og se på ting like vannleker osv. Men ikke typen til å ville løpe rundt. Sånn har han alltid vert. Anonymkode: 90461...6f8 Passet barnebarnet mitt i den alderen par dager i uka. Vi dro på en bondegård i nærheten og så på dyrene, matet endene, måltidene tok lang tid og det var bare koselig og sosialt. Tegnet litt, leste, puslet, hørte på musikk, lekte på gulvet, gikk til lekeplassen, husket og lagde sandkaker. Pluss litt rollespill fra min side. I sommer har vi lekt med vann på verandaen når det har vært veldig varmt. Det høres ikke ut som du gjør noe feil. Men hvis dere er to må dere ikke ha han med overalt hvor dere går for hvis det er kjøpesenter er det ikke rart han blir for trett og sliten. Anonymkode: 32d31...9f7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #6 Skrevet 14. juli 2018 For en luksus! Vi leker på lekeplassen, går turer, bader i bassenget, bader i badekaret, leser bøker, leker, besøker andre barn, drar i badeland, drar i lekeland. Tusen ting å gjøre. Anonymkode: f045a...642 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #7 Skrevet 14. juli 2018 Høres da ut som at han er storfornøyd. Savner vel litt lek med andre barn, men ser ikke noe kjipt i dagene hans og han går kanskje i barnehage utenom sommerferien? Her er det lekeplasser, tur med mating av ender, svømmekurs, barnas turlag, testing av ny mat og nye aktiviteter (tegning var ingen suksess enda). Er heldig og har flere jevnaldrene i nærheten. Besøksgårder, lekeland o.l. koster så det er mer en sjelden gang, men finnes åpne og gratis parker. Anonymkode: 23688...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #8 Skrevet 14. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres da ut som at han er storfornøyd. Savner vel litt lek med andre barn, men ser ikke noe kjipt i dagene hans og han går kanskje i barnehage utenom sommerferien? Her er det lekeplasser, tur med mating av ender, svømmekurs, barnas turlag, testing av ny mat og nye aktiviteter (tegning var ingen suksess enda). Er heldig og har flere jevnaldrene i nærheten. Besøksgårder, lekeland o.l. koster så det er mer en sjelden gang, men finnes åpne og gratis parker. Anonymkode: 23688...0a7 Han begynner til høsten. Han har to søsken så ikke mangel på sosial lek med andre men de er nå på ferie. Synes bare han er så lite våken liksom to -tre timer. Og at hele dagen går med på å spise omtrent om dere skjønner men i dag har vi badet ute på verandaen i en to timer så noe ble det i alle fall. Litt vanskelig å gjøre andre ting ennå da han ikke går selv ennå og tegning og slikt er ikke helt i fokus ennå for å si det sånn. Han er jo nettopp fylt ett år Anonymkode: 90461...6f8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 42 minutter siden, AnonymBruker said: Han begynner til høsten. Han har to søsken så ikke mangel på sosial lek med andre men de er nå på ferie. Synes bare han er så lite våken liksom to -tre timer. Og at hele dagen går med på å spise omtrent om dere skjønner men i dag har vi badet ute på verandaen i en to timer så noe ble det i alle fall. Litt vanskelig å gjøre andre ting ennå da han ikke går selv ennå og tegning og slikt er ikke helt i fokus ennå for å si det sånn. Han er jo nettopp fylt ett år Anonymkode: 90461...6f8 Noen barn bruker lang tid på å spise, men det er ofte de som setter pris på å smake og prøve noe nytt. Det er ikke noe galt i det. Mitt barnebarn brukte opptil 1,5 time på ett måltid, noe foreldrene forståelig syntes var litt lenge i tidsklemma, men var villig til å smake på nesten alt som ble tilbydd. Det var alltid frukt og bær etter alle måltider. Jeg syntes det var fint, da kunne vi snakke ved bordet og øve på språk uten at det ble for pedagogisk. Anonymkode: 32d31...9f7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #10 Skrevet 14. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen barn bruker lang tid på å spise, men det er ofte de som setter pris på å smake og prøve noe nytt. Det er ikke noe galt i det. Mitt barnebarn brukte opptil 1,5 time på ett måltid, noe foreldrene forståelig syntes var litt lenge i tidsklemma, men var villig til å smake på nesten alt som ble tilbydd. Det var alltid frukt og bær etter alle måltider. Jeg syntes det var fint, da kunne vi snakke ved bordet og øve på språk uten at det ble for pedagogisk. Anonymkode: 32d31...9f7 Ja min spiser absolutt alt! Eneste han faktisk ikke likte var bestefar som ha han sjokolade! Anonymkode: 90461...6f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå