AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #1 Skrevet 14. juli 2018 Lang historie kort. Min bestevenninne ble nylig singel og har i etterkant vært svært promiskuøs. Dette har i flere tilfeller gått ut over vennskapet, da alt handler om å få med seg en kar hjem. Vi kan så vidt gå noe sted uten at hun forsvinner og flørter/prøver å få med seg noen hjem. I tillegg forskyver/endrer hun avtaler vi har i siste liten pga hun har en eller annen fyr hjemme hos seg, som hun skal ha sex med. Med andre ord går det ut over meg. dette syntes jeg i utgangspunktet ikke er OK. Jeg holdt nylig på med en mann, og ble svært knust når forholdet ikke lot seg gjøre. Dette har venninnen min og jeg pratet mye om, og jeg har uttrykt hvor vanskelig denne situasjonen har vært for meg. i går fikk jeg høre at hun hadde møtt han jeg holdt på med på byen, i lag med en felles venn av oss. Usikker på om de dro ut i lag, eller møttes tilfeldig. Hun har slengt seg over han, og feks spurt høylytt flere av vennene våre om det er OK at hun tar med seg ham hjem. De drev og lanket store deler av kvelden, og hun hadde visst vært ganske tydelig og bedt de andre komme seg vekk fordi de skulle være alene. Vår felles venn ringte han i dag tidlig, hvor han bekreftet at han var hos henne. Hun vet ikke at jeg vet om dette, for hun sender meg helt vanlige snaps om hunden osv. Sier ikke et ord. jeg syntes hele situasjonen er skikkelig rar. Dette er noe hun visste ikke var OK med meg. Hun har også uttrykt flere ganger over lengre tid at han ikke er hennes type. Det er ikke slik at han er min ettersom det ikke fungerte, men jeg syntes det viser at hun ikke tar så mye hensyn. Hadde hun pratet med meg om det i forkant hadde jeg kunnet akseptert det, men nå føler jeg meg direkte forrådt. I grunn både av ham og henne, selv om hun strengt talt er den eneste som jeg syntes «må» ta litt hensyn til meg. Jeg vet ikke hva jg skal gjøre med denne situasjonen.... noen som har vært borti noe lignende? Anonymkode: 28b14...586 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #2 Skrevet 14. juli 2018 Jeg har vært borti noe lignende ja. Det er selvfølgelig lettere sagt enn gjort, men her ville jeg prøvd å heve meg over det så mye som mulig. Det er tydelig at din venninne sikkert har rettferdiggjort denne handlingen ovenfor seg selv, i og med at hun har spurt andre for å fiske etter godkjennelse og ikke har informert deg ennå, selv om hun sikkert forstår at det er en god sjanse for at du allerede har fått høre det. Å gå inn i en åpen krangel eller diskusjon er nok sannsynligvis ikke verdt det da hun lett kan vri situasjonen til at hun er et "offer", som enten angrer eller var i sin fulle rett til å gjøre dette. Jeg ville ignorert snappene hennes frem til hun evt. forteller om det, og ellers late som om ingenting har skjedd. Det er opp til henne å skulle gjøre en innsats for å få deg til å være trygg på henne igjen. Anonymkode: 4b05a...e8e 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #3 Skrevet 14. juli 2018 Venninnen din hungrer nok etter å bli begjært etter at hun har blitt singel som en del av en sorgreaksjon. Hun er desperat etter bekreftelse på at noen vil ha henne. At hun kastet seg over han du hadde et forhold til, viser enda mer hvor desperat hun er. Jeg hadde nok valgt å holde litt avstand til hun har landet litt igjen. Det er ikke sikkert hun mener dette vondt, hun er egentlig bare ute av seg og gjør (tydeligvis) mange dumme ting. Anonymkode: d6d75...e1e 4
chi Skrevet 14. juli 2018 #4 Skrevet 14. juli 2018 Nei! Sånt gjør venninner ikke mot hverandre! Av alle fisker i havet, som hun fisker etter med garn, kunne hun glatt latt den ene fisken latt være - av respekt for deg! 16
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #5 Skrevet 14. juli 2018 At venninder stikker av for å flørte når man er på byen sammen bare oss er dårlig gjort, men ikke være enn at jeg lærer at jeg ikke skal dra på byen henne mer med mindre jeg er i minglehumør selv og ikke har noe i mot å bli "forlatt" av henne, eller at om jeg skal ut med hun må vi være flere og ikke bare oss to. Det er hensynsløst men ikke krise, noen har behov andre ikke har og det får være ok, selvom det kan være kjipt man er forskjellige. Det at hun prøver seg på en du datet er derimot IKKE ok! Det vitner om dårlig venninde og dårlig moral, og ganske dårlig sosial intelligens. Det har skjedd meg og, og det har gitt meg en veldig skuffende aha opplevelse om hvor hensynsløs og dårlig denne venninden faktisk er. Utrolig ulojalt og unødvendig gjort. Jeg har prøvd å snakke med den jenta som gjorde det mot meg en gang og hun evnet ikke å skjønne problemet, så jeg gjorde denne bestevenninden til en perifer bekjent istedet og greide ikke være komfortabel med å stole på hun på noen områder igjen. Venninda di har vist deg at hun ikke er venninde når hun er så ego å går på dine menn! Anonymkode: 8aba5...96f 8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #6 Skrevet 14. juli 2018 10 minutter siden, chi skrev: Nei! Sånt gjør venninner ikke mot hverandre! Av alle fisker i havet, som hun fisker etter med garn, kunne hun glatt latt den ene fisken latt være - av respekt for deg! Nemlig! Helt enig! Anonymkode: 8aba5...96f 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #7 Skrevet 14. juli 2018 3 timer siden, chi skrev: Nei! Sånt gjør venninner ikke mot hverandre! Av alle fisker i havet, som hun fisker etter med garn, kunne hun glatt latt den ene fisken latt være - av respekt for deg! Ja, jeg syntes dette var skikkelig trist. Grunnen til at vi valgte å avslutte forholdet var i retning av at barna våre ikke kom over ens. Og det var veldig nylig. Hun vet hvordan jeg føler om det og har støttet meg mye når jeg har vært lei meg, så dette følte jeg virkelig som et dolk i ryggen. Anonymkode: 28b14...586 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #8 Skrevet 14. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: At venninder stikker av for å flørte når man er på byen sammen bare oss er dårlig gjort, men ikke være enn at jeg lærer at jeg ikke skal dra på byen henne mer med mindre jeg er i minglehumør selv og ikke har noe i mot å bli "forlatt" av henne, eller at om jeg skal ut med hun må vi være flere og ikke bare oss to. Det er hensynsløst men ikke krise, noen har behov andre ikke har og det får være ok, selvom det kan være kjipt man er forskjellige. Det at hun prøver seg på en du datet er derimot IKKE ok! Det vitner om dårlig venninde og dårlig moral, og ganske dårlig sosial intelligens. Det har skjedd meg og, og det har gitt meg en veldig skuffende aha opplevelse om hvor hensynsløs og dårlig denne venninden faktisk er. Utrolig ulojalt og unødvendig gjort. Jeg har prøvd å snakke med den jenta som gjorde det mot meg en gang og hun evnet ikke å skjønne problemet, så jeg gjorde denne bestevenninden til en perifer bekjent istedet og greide ikke være komfortabel med å stole på hun på noen områder igjen. Venninda di har vist deg at hun ikke er venninde når hun er så ego å går på dine menn! Anonymkode: 8aba5...96f Selvfølgelig - jeg er helt enig. Men den trenden har begynt i det siste, og det har endt opp med flere kjipe kvelder for meg. Nettopp fordi hun ikke sier fra - bare forsvinner. Har nå lært at jeg ikke kan dra ut med henne alene lenger, selv om vi gjorde det før. men dette syntes jeg tok kaka. At hun ønsker sex og bekreftelse er en ting, og noe jeg kan forstå. Men hun trenger ikke å gå etter noen jeg nylig har hatt en relasjon med, og i tillegg ikke er over. Hadde hun bare pratet med meg om det i forkant - hvis hun var interessert i ham og ønsket godkjennelse til å prøve - så hadde hun fått det. Men å skulle «forføre» han høylytt foran felles venner for så å dra han med seg hjem.. det kjennes både ydmykende og respektløst. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette. Prate om det? Ikke prate om det? Sakte men sikkert fase henne ut? Vi har en avtale på mandag, og jeg kjenner jeg er fristet til å avlyse. Anonymkode: 28b14...586 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 Helt greit at folk får gjennom perioder der de gjør mye dumt. Men når bestevenninner legger seg etter ekser eller noen man er interessert i? IKKE OK. Hadde skjelt henne ut så hun aldri glemte det og brukte ordet "hore" helt ubeskrivelig mange ganger. Anonymkode: 9cde2...1fc 3
Hulderen Skrevet 14. juli 2018 #10 Skrevet 14. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg syntes dette var skikkelig trist. Grunnen til at vi valgte å avslutte forholdet var i retning av at barna våre ikke kom over ens. Og det var veldig nylig. Hun vet hvordan jeg føler om det og har støttet meg mye når jeg har vært lei meg, så dette følte jeg virkelig som et dolk i ryggen. Anonymkode: 28b14...586 Er du fortsatt interessert i ham, også etter at han har vært i seng med venninna di? Jeg har vennepar som har valgt å være særboere fordi barna deres ikke går sammen. De har fått det til å fungere.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #11 Skrevet 14. juli 2018 1 minutt siden, Hulderen skrev: Er du fortsatt interessert i ham, også etter at han har vært i seng med venninna di? Jeg har vennepar som har valgt å være særboere fordi barna deres ikke går sammen. De har fått det til å fungere. Det var flere faktorer rundt som gjorde at det ikke fungerte altså men i hovedsak så var det slik at vi ikke fikk det til å fungere praktisk sett på en god måte, slik at vi i fellesskap valgte å avslutte selv om dette var trist. Dette var i slutten av Mai/begynnelsen av juni. Jeg syntes absolutt det er dårlig av ham også, men han har jo strengt talt ikke noe «ansvar» ovenfor meg lenger. Tråden handler i grunn om at jeg syntes det er veldig vanskelig å vite hvordan jeg skal reagere på dette min venninne har gjort. Jeg har i det siste oppplevd henne som svært egoistisk som bare har tatt hensyn til egne ønsker og behov, og nå føler jeg meg direkte tråkket på. Jeg vet (så godt som man kan vite) at hun ikke har noen romantisk interesse av ham, derfor syntes jeg dette var svært unødvendig. Selv om man er nysingel syntes jeg man burde respektere sine venner - det er jo ikke slik at man får fripass fra alle livets obligasjoner fordi man nettopp har blitt singel. Situasjonen er spesielt vanskelig for min del siden hun er min næreste venninne. Jeg har i grunn ingen andre nære venninner, slik at det føles vanskelig å avslutt vennskapsrelasjonen. Samtidig som det kanskje ikke er en relasjon å spare på? Anonymkode: 28b14...586 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #12 Skrevet 14. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Lang historie kort. Min bestevenninne ble nylig singel og har i etterkant vært svært promiskuøs. Dette har i flere tilfeller gått ut over vennskapet, da alt handler om å få med seg en kar hjem. Vi kan så vidt gå noe sted uten at hun forsvinner og flørter/prøver å få med seg noen hjem. I tillegg forskyver/endrer hun avtaler vi har i siste liten pga hun har en eller annen fyr hjemme hos seg, som hun skal ha sex med. Med andre ord går det ut over meg. dette syntes jeg i utgangspunktet ikke er OK. Jeg holdt nylig på med en mann, og ble svært knust når forholdet ikke lot seg gjøre. Dette har venninnen min og jeg pratet mye om, og jeg har uttrykt hvor vanskelig denne situasjonen har vært for meg. i går fikk jeg høre at hun hadde møtt han jeg holdt på med på byen, i lag med en felles venn av oss. Usikker på om de dro ut i lag, eller møttes tilfeldig. Hun har slengt seg over han, og feks spurt høylytt flere av vennene våre om det er OK at hun tar med seg ham hjem. De drev og lanket store deler av kvelden, og hun hadde visst vært ganske tydelig og bedt de andre komme seg vekk fordi de skulle være alene. Vår felles venn ringte han i dag tidlig, hvor han bekreftet at han var hos henne. Hun vet ikke at jeg vet om dette, for hun sender meg helt vanlige snaps om hunden osv. Sier ikke et ord. jeg syntes hele situasjonen er skikkelig rar. Dette er noe hun visste ikke var OK med meg. Hun har også uttrykt flere ganger over lengre tid at han ikke er hennes type. Det er ikke slik at han er min ettersom det ikke fungerte, men jeg syntes det viser at hun ikke tar så mye hensyn. Hadde hun pratet med meg om det i forkant hadde jeg kunnet akseptert det, men nå føler jeg meg direkte forrådt. I grunn både av ham og henne, selv om hun strengt talt er den eneste som jeg syntes «må» ta litt hensyn til meg. Jeg vet ikke hva jg skal gjøre med denne situasjonen.... noen som har vært borti noe lignende? Anonymkode: 28b14...586 her handler alt om henne og det vennskapet dere hadde, slik du beskriver, tror jeg neppe blir reparert eller normalisert. Vennskapet har sklidd ut, her er det ikke annet råd enn å prioritere det og dem som gjør deg glad. Ellers blir du kun utnyttet på alle fronter, og den lykken du hadde blir mindre og mindre. Derfor prioriter å være lykkelig. 🙂 Anonymkode: 3b432...a2d 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #13 Skrevet 14. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var flere faktorer rundt som gjorde at det ikke fungerte altså men i hovedsak så var det slik at vi ikke fikk det til å fungere praktisk sett på en god måte, slik at vi i fellesskap valgte å avslutte selv om dette var trist. Dette var i slutten av Mai/begynnelsen av juni. Jeg syntes absolutt det er dårlig av ham også, men han har jo strengt talt ikke noe «ansvar» ovenfor meg lenger. Tråden handler i grunn om at jeg syntes det er veldig vanskelig å vite hvordan jeg skal reagere på dette min venninne har gjort. Jeg har i det siste oppplevd henne som svært egoistisk som bare har tatt hensyn til egne ønsker og behov, og nå føler jeg meg direkte tråkket på. Jeg vet (så godt som man kan vite) at hun ikke har noen romantisk interesse av ham, derfor syntes jeg dette var svært unødvendig. Selv om man er nysingel syntes jeg man burde respektere sine venner - det er jo ikke slik at man får fripass fra alle livets obligasjoner fordi man nettopp har blitt singel. Situasjonen er spesielt vanskelig for min del siden hun er min næreste venninne. Jeg har i grunn ingen andre nære venninner, slik at det føles vanskelig å avslutt vennskapsrelasjonen. Samtidig som det kanskje ikke er en relasjon å spare på? Anonymkode: 28b14...586 Ta en pause fra henne. Har vært i lignende situasjon selv, en god venninne ble singel og gikk all-in når det gjelder å være promiskuøs. For min del driter jo jeg i hvem hun har seg med, men når hver anledning til å møtes ender opp med at hun kun er på jakt etter kuk, blir så full at hun må bæres hjem/ sendes hjem i taxi, har ikke penger til å finne på ting (de er drukket opp) blir drita kl 19.00 fordi hun klarer ikke styre alkoholkonsumet sitt, så begynte begeret å fylles for meg. Mest fordi jeg har ingenting til felles med henne mer. Hun fikk seg kjæreste/sambo hun var utro mot, og begynte å sende snap til mannen min som var i grenseland. Da kutta jeg kontakt. På en høfflig måte da. Har ikke angret en dag Anonymkode: 1faf6...745 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #14 Skrevet 14. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta en pause fra henne. Har vært i lignende situasjon selv, en god venninne ble singel og gikk all-in når det gjelder å være promiskuøs. For min del driter jo jeg i hvem hun har seg med, men når hver anledning til å møtes ender opp med at hun kun er på jakt etter kuk, blir så full at hun må bæres hjem/ sendes hjem i taxi, har ikke penger til å finne på ting (de er drukket opp) blir drita kl 19.00 fordi hun klarer ikke styre alkoholkonsumet sitt, så begynte begeret å fylles for meg. Mest fordi jeg har ingenting til felles med henne mer. Hun fikk seg kjæreste/sambo hun var utro mot, og begynte å sende snap til mannen min som var i grenseland. Da kutta jeg kontakt. På en høfflig måte da. Har ikke angret en dag Anonymkode: 1faf6...745 Ja, det blir mye snakk om hennes one night stands. Når vi prater om noe annet tar det ikke mange minutter før samtalen dreies tilbake på "han hadde så bra kuk" osv, og beskrivelse av hvordan disse var i senga. Greit nok i blant, men det kan bli for mye av "det gode". Hun blir heldigvis ikke så full at hun må bæres hjem i taxi, men hun avtaler å møte forskjellige menn på byen, forsvinner for å treffe de osv. Jeg selv har ingen interesse av det for øyeblikket, så når jeg blir "forlatt" (om man kan si det slik) så ender jeg med å dra hjem. Hun og tidligere kjæreste var mye utro mot hverandre, de var av/på i 10 år. Så jeg tror ikke det er noen dyp kjærlighetssorg hun har som kan "forsvare" denne oppførselen. Jeg tror rett og slett hun er litt lite kritisk og mangler selvinnsikt til å se hvordan dette påvirker de rundt seg. Eventuelt så bryr hun seg ikke, og det er jo vel så trist. Jeg må nok begrense kontakten. Jeg syntes det er trist ettersom hun er den eneste gode jentevennen jeg har, og jeg er redd for å føle meg veldig ensom nå siden jeg både er nysingel og da mister min eneste nære venn. Anonymkode: 28b14...586 4
Gjest MistakesAndLessons Skrevet 14. juli 2018 #15 Skrevet 14. juli 2018 Jeg opplevde nylig det samme som deg TS, bare at i min situasjon så hadde jeg følelser for fyren og trodde ting utviklet seg. Jeg kuttet ut «venninnen» min.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #16 Skrevet 14. juli 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må nok begrense kontakten. Jeg syntes det er trist ettersom hun er den eneste gode jentevennen jeg har, og jeg er redd for å føle meg veldig ensom nå siden jeg både er nysingel og da mister min eneste nære venn. Anonymkode: 28b14...586 Jeg forstår ikke helt hvordan du kan kalle henne en god venn ut fra hvordan du beskriver henne. Hun virker som en grunn person, som nå har dolket deg i ryggen. Jeg hadde i hvert fall ikke orket kontakt med en sånn person. Hadde heller valgt ensomheten, og gått inn for å få nye venner. Anonymkode: 53488...e1c 2
Gjest MistakesAndLessons Skrevet 14. juli 2018 #17 Skrevet 14. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig - jeg er helt enig. Men den trenden har begynt i det siste, og det har endt opp med flere kjipe kvelder for meg. Nettopp fordi hun ikke sier fra - bare forsvinner. Har nå lært at jeg ikke kan dra ut med henne alene lenger, selv om vi gjorde det før. men dette syntes jeg tok kaka. At hun ønsker sex og bekreftelse er en ting, og noe jeg kan forstå. Men hun trenger ikke å gå etter noen jeg nylig har hatt en relasjon med, og i tillegg ikke er over. Hadde hun bare pratet med meg om det i forkant - hvis hun var interessert i ham og ønsket godkjennelse til å prøve - så hadde hun fått det. Men å skulle «forføre» han høylytt foran felles venner for så å dra han med seg hjem.. det kjennes både ydmykende og respektløst. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette. Prate om det? Ikke prate om det? Sakte men sikkert fase henne ut? Vi har en avtale på mandag, og jeg kjenner jeg er fristet til å avlyse. Anonymkode: 28b14...586 Oi, beklager, her ser jeg at det tydelig er følelser for fyren inni bilde også. Det gjør det venninnen din gjorde desto verre!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #18 Skrevet 14. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: men dette syntes jeg tok kaka. At hun ønsker sex og bekreftelse er en ting, og noe jeg kan forstå. Men hun trenger ikke å gå etter noen jeg nylig har hatt en relasjon med, og i tillegg ikke er over. Hadde hun bare pratet med meg om det i forkant - hvis hun var interessert i ham og ønsket godkjennelse til å prøve - så hadde hun fått det. Men å skulle «forføre» han høylytt foran felles venner for så å dra han med seg hjem.. det kjennes både ydmykende og respektløst. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette. Prate om det? Ikke prate om det? Sakte men sikkert fase henne ut? Vi har en avtale på mandag, og jeg kjenner jeg er fristet til å avlyse. Anonymkode: 28b14...586 Jeg ville bare sendt henne en melding: "Jeg avlyser avtalen i morgen. Vet hva du har gjort." Anonymkode: 53488...e1c 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #19 Skrevet 14. juli 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke helt hvordan du kan kalle henne en god venn ut fra hvordan du beskriver henne. Hun virker som en grunn person, som nå har dolket deg i ryggen. Jeg hadde i hvert fall ikke orket kontakt med en sånn person. Hadde heller valgt ensomheten, og gått inn for å få nye venner. Anonymkode: 53488...e1c Inntil nå nylig så har vi vært en god støtte for hverandre og trivdes godt i lag. Det er først de siste 6-8 ukene dette har eskalert. Det er ganske sårt å ha levd store deler av barndom, ungdomsår og voksenliv uten nære venner - og da blir det lett til at man finner seg i både det ene og det andre for å faktisk ha et nettverk. Men jeg er enig med deg, denne stikker dypt for meg også. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg kan gjenoppta vennskapet som vanlig etter dette. Akkurat dette var nok et litt for stort tilllitsbrudd. Anonymkode: 28b14...586 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #20 Skrevet 14. juli 2018 30 minutter siden, Chloe87 skrev: Oi, beklager, her ser jeg at det tydelig er følelser for fyren inni bilde også. Det gjør det venninnen din gjorde desto verre! Hva mener du? Følelser JEG har, eller at HUN har følelser for ham? JEG personlig tror ikke at det er følelser mot min "eks" fra hennes side. Det er har fått inntrykk av er at hun blir revet med av at hun kan få "hvem hun vil" - og spiller på det. Når hun i tillegg blir beruset vil jeg si hun får litt dårlig dømmekraft. Så jeg kan vel se for meg at hun har fått det for seg som en utfordring å få med seg han hjem, og han lystrer villig. Anonymkode: 28b14...586
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå