AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #1 Skrevet 14. juli 2018 Hei, Hvor mange flintsteker bør man kjøpe når det skal fordeles til en 5-6 personer? Har ikke grillet flintstek tidligere men skal jeg kjøpe en fflintstek til hver eller holder det med en 3-4 stk? Flintstek ser nok så store ut og at det er mye kjøtt i en flintstek. Takker for svar Anonymkode: 77da1...822
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #2 Skrevet 14. juli 2018 Det kommer an på størrelsen på flintsteken og hvem som skal spise, er det bare voksne eller er det barn også? Anonymkode: f3025...723
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #3 Skrevet 14. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kommer an på størrelsen på flintsteken og hvem som skal spise, er det bare voksne eller er det barn også? Anonymkode: f3025...723 Nei, Foreløpig så er det kun voksne. Anonymkode: 77da1...822
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #4 Skrevet 14. juli 2018 Du må regne vekt, ikke antall. Om flintstek er det eneste kjøttet dere skal ha hadde jeg beregnet minst 300 g pr. voksen. Det er ganske mye, men det er jo litt ben og i tillegg smelter en del fett og renner vekk under steking, i tillegg til at mange har en tendens til å spise mye kjøtt og lite tilbehør når det er grillmat. Vi pleier alltid grille den ferdig, skjære den i biter og legge på fat før servering. Anonymkode: 0490a...fa4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #5 Skrevet 14. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må regne vekt, ikke antall. Om flintstek er det eneste kjøttet dere skal ha hadde jeg beregnet minst 300 g pr. voksen. Det er ganske mye, men det er jo litt ben og i tillegg smelter en del fett og renner vekk under steking, i tillegg til at mange har en tendens til å spise mye kjøtt og lite tilbehør når det er grillmat. Vi pleier alltid grille den ferdig, skjære den i biter og legge på fat før servering. Anonymkode: 0490a...fa4 Det er sjeldent at jeg griller til daglig og har vel egentlig ikke så god peiling på matlaging hehe. Det er hovedsakelig flintstek som skal grilles men det blir pølser itillegg samt salat osv. Men jeg vet ikke om det er så lurt og kjøpe en flintstek til hver gjest, Synes at alle flintsteker ser så gigantiske ut Ja, Det er nok bedre og kutte de opp i biter etter grilling og før servering. Anonymkode: 77da1...822
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #6 Skrevet 14. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sjeldent at jeg griller til daglig og har vel egentlig ikke så god peiling på matlaging hehe. Det er hovedsakelig flintstek som skal grilles men det blir pølser itillegg samt salat osv. Men jeg vet ikke om det er så lurt og kjøpe en flintstek til hver gjest, Synes at alle flintsteker ser så gigantiske ut Ja, Det er nok bedre og kutte de opp i biter etter grilling og før servering. Anonymkode: 77da1...822 Jeg har faktisk aldri opplevd at noen har servert en hel flintstek pr. pers. Flintstek er mer som stek enn som koteletter, om du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: 0490a...fa4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #7 Skrevet 14. juli 2018 Jeg ville kjøpt tre. Anonymkode: b0e9b...cb3
Ullvott Skrevet 14. juli 2018 #8 Skrevet 14. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sjeldent at jeg griller til daglig og har vel egentlig ikke så god peiling på matlaging hehe. Det er hovedsakelig flintstek som skal grilles men det blir pølser itillegg samt salat osv. Men jeg vet ikke om det er så lurt og kjøpe en flintstek til hver gjest, Synes at alle flintsteker ser så gigantiske ut Ja, Det er nok bedre og kutte de opp i biter etter grilling og før servering. Anonymkode: 77da1...822 Det er ingen her som sier du skal kjøpe en flintstek per gjest. Det rådet du fikk, var å regne ca 300 gram flintstek per voksen person, pga at flintsteika inneholder en del bein og fett. Det står vekt på hver eneste pakke med flintsteik, så det er bare å regne sammen
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville kjøpt tre. Anonymkode: b0e9b...cb3 Enig Anonymkode: 9ce30...dad
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #10 Skrevet 14. juli 2018 Jeg regner ca 2 pers per flintstek hvis de er store. 1,5 pers per hvis de er mindre. Anonymkode: a1098...100
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå