Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg og min sønn skal til Spania i sommer, det er jo veldig varmt, vi elsker begge å bade, og kommer til å være på stranda daglig å bade. Men jeg har jo med mobil, penger osv, hvordan unngå at dette blir stålet da vi er i vannet.

Anonymkode: 1ffe1...dc5

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har safe på hotellrommet kan nøkler, mobil og bankkort etc. Ligge i safen, men du tar med kontanter på stranda, putt den i en lynlåspose, så kan du ta de med ut i vannet. Evt, legge de nederst i veska, og spørre om de ved siden av dere kan se etter tingene deres, og hvor dere kan passe på deres ting når de er uti vannet. 

Anonymkode: 22cf2...a00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste et tips om å putte verdisaker som penger og mobil i en babybleie og brett den sammen sånn at det ser ut som en brukt bleie. 

Anonymkode: 45d21...7de

• Liker 10
Gjest Optimo
Skrevet

Putt det i skoen. Helt supergenialt, ingen tyver vil tenke på å lete der! 😎

AnonymBruker
Skrevet

Legg alt i en tett plastpose, grav diskret et hull under håndduken, legg i verdisakene og grav igjen.

Anonymkode: 97392...e62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Noen som har erfaring med tyvsikker sekk med lås? Så kunne jeg brukt en lås, for å låse sekken fast i solsengen. Og noen som vet om man får tak i sånn sekk i Norge, ser det på ebay, men vet ikke om jeg rekker å få det levert i tide.

Skrevet

Ville tatt med så få verdisaker som mulig, som folk over her sier, helst lås inn mobil og kort på hotellet og ta med så lite kontanter som mulig. Legg dem skjult inni noen klær, i en sko, i en skjult lomme i bagen osv. Tipset med bleia hørtes veldig smart ut i grunnen. Og bruk en billig bag og billige klær osv på stranda, så får tyver enda mindre lyst å snoke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pakk de inn i ei bleie. Det er et sjangsespill de færreste vil ta.

Anonymkode: 070ab...de8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Noen som har erfaring med tyvsikker sekk med lås? Så kunne jeg brukt en lås, for å låse sekken fast i solsengen. Og noen som vet om man får tak i sånn sekk i Norge, ser det på ebay, men vet ikke om jeg rekker å få det levert i tide.

Hva skal den være laget av? Metall? Med en kniv så skjærer de jo hull tvers gjennom både skinn, tøystoff  osv

Anonymkode: 24a3e...364

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg og min sønn skal til Spania i sommer, det er jo veldig varmt, vi elsker begge å bade, og kommer til å være på stranda daglig å bade. Men jeg har jo med mobil, penger osv, hvordan unngå at dette blir stålet da vi er i vannet.

Ordne deg med en vanntett beholder som du kan ha rundt midjen, ankelen el.l.

Anonymkode: 24a3e...364

• Liker 2
Skrevet

Bruker aldri å ta med mobil på stranda, men det lille jeg tar med av penger har jeg enten i en paracet-eske, eller putter sedler inni boka jeg har med på stranden. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger det i pose og graver det ned under solsenga.

Anonymkode: 36c71...d42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du leier solseng med parasoll, er det ofte en liten safe på parasoll-stangen. Da lager du deg en kode eller får en nøkkel. Da kan du låse inn verdisakene der, mens dere bader! 

Anonymkode: ba28a...d06

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du leier solseng med parasoll, er det ofte en liten safe på parasoll-stangen. Da lager du deg en kode eller får en nøkkel. Da kan du låse inn verdisakene der, mens dere bader! 

Anonymkode: ba28a...d06

Hvor har du opplevd dette? Jeg har reist mye, og leid mange solsenger med parasoll, men aldri noe safe.

• Liker 25
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du opplevd dette? Jeg har reist mye, og leid mange solsenger med parasoll, men aldri noe safe.

På Mallorca ( Alcudia) hadde de safe på parasollen. Vet ikke hva det kostet, da jeg ikke leide noen.

Anonymkode: 0fd1a...50f

• Liker 1
Skrevet

Er det mye problemer med tyveri i Spania? Har aldri vært der selv, men har vært 14 ganger på Kypros og der er tyverier på stranda et ikke-problem. Aldri hørt om at det har skjedd faktisk. Så vi gjør ikke noe spesielt for å hindre det.

AnonymBruker
Skrevet

Reis til Hellas isteden. Som brukeren over sier: der stjeler ikke folk. :)

Jeg har vært på mange greske øyer, alltid hatt mobil, nøkler og penger liggende i strandbag ved siden av solsenga. Aldri blitt frastjålet noe, og heller aldri hørt om andre som har blitt frastjålet noe på en gresk strand.

Anonymkode: 6a636...282

Skrevet

Å pakke inn i bleie kan bli helt feil hvis noen begynner å rydde og kaste søppel de finner. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...