AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #1 Skrevet 14. juli 2018 Har de siste årene vært plaget av ca 10 svarte tykke hår på haken 😞 og disse napper jeg bort, når de kommer ut igjen danner de små byller med puss i som så blir til stygge sår. Har jeg rett til å få fjernet disse med laser gratis eller er det noe jeg må betale for selv ? Anonymkode: 5a2a2...59f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #2 Skrevet 14. juli 2018 Betale selv. Kvisene du får er hårrøttene som reagerer. Bruker du en skrubb eller lignende i dagene etter napping kommer ikke disse. Anonymkode: f14b3...32b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #3 Skrevet 14. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Betale selv. Kvisene du får er hårrøttene som reagerer. Bruker du en skrubb eller lignende i dagene etter napping kommer ikke disse. Anonymkode: f14b3...32b Jeg skrubber daglig med skrubbevott. Hadde faktisk et problem tidligere med å være avhengig av skrubbing, så skrubbet meg ofte til blods både på kropp og i ansikt. Og fikk helt noia om jeg feks reiste bort og glemte skrubbevotten min. Så skrubbing hjelper ikke Anonymkode: 5a2a2...59f
Svigermor Skrevet 14. juli 2018 #4 Skrevet 14. juli 2018 Hår på kroppen alger kviser Rett på å få dekket laser Det er veldig høye priser Ikke kom med tomme fraser Ti hår vokser ut på haken Og jeg skrubber og jeg napper Jeg har ikke sett på maken Må jeg ut med tusenlapper? Det blir byller, det blir sår Må jeg faktisk blakke meg? Hater dere, hakehår Noen som har råd til meg? Tittelen inspirerte meg til å skrive et lite dikt. Håper det går bra. 9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #5 Skrevet 14. juli 2018 https://helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/elektrolyse-og-voksbehandling Anonymkode: 95ecd...375
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #6 Skrevet 14. juli 2018 12 minutter siden, Svigermor skrev: Hår på kroppen alger kviser Rett på å få dekket laser Det er veldig høye priser Ikke kom med tomme fraser Ti hår vokser ut på haken Og jeg skrubber og jeg napper Jeg har ikke sett på maken Må jeg ut med tusenlapper? Det blir byller, det blir sår Må jeg faktisk blakke meg? Hater dere, hakehår Noen som har råd til meg? Tittelen inspirerte meg til å skrive et lite dikt. Håper det går bra. Jaha? Og hva skulle dette være godt for ? Anonymkode: 5a2a2...59f 1
Kay Parker Skrevet 14. juli 2018 #7 Skrevet 14. juli 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har de siste årene vært plaget av ca 10 svarte tykke hår på haken 😞 og disse napper jeg bort, når de kommer ut igjen danner de små byller med puss i som så blir til stygge sår. Har jeg rett til å få fjernet disse med laser gratis eller er det noe jeg må betale for selv ? Anonymkode: 5a2a2...59f Selvfølgelig må du betale det selv... Du får jo ikke mat på butikken når du er blakk og sulten...
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #8 Skrevet 14. juli 2018 3 minutter siden, Kay Parker skrev: Selvfølgelig må du betale det selv... Du får jo ikke mat på butikken når du er blakk og sulten... Man få da dekket andre medisinske tilstander Anonymkode: 5a2a2...59f 1
Kay Parker Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man få da dekket andre medisinske tilstander Anonymkode: 5a2a2...59f Ikke av den kaliber.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #10 Skrevet 14. juli 2018 2 minutter siden, Kay Parker skrev: Ikke av den kaliber. Så hvilken kaliber må det være av da ? Anonymkode: 5a2a2...59f
Thyra Skrevet 15. juli 2018 #11 Skrevet 15. juli 2018 På 14.7.2018 den 13.08, Kay Parker skrev: Selvfølgelig må du betale det selv... Du får jo ikke mat på butikken når du er blakk og sulten... Vet det er enkelte som får dekket permanent hårfjerning i ansiktet. Men jeg tør ikke å svare på om ts kommer innenfor kriteriene for å få det dekket.
Forundret.. Skrevet 15. juli 2018 #12 Skrevet 15. juli 2018 På 14.7.2018 den 13.07, AnonymBruker skrev: Jaha? Og hva skulle dette være godt for ? Anonymkode: 5a2a2...59f Det var da vittig. En latter forlenger livet 😁👍
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #13 Skrevet 15. juli 2018 10 timer siden, Thyra skrev: Vet det er enkelte som får dekket permanent hårfjerning i ansiktet. Men jeg tør ikke å svare på om ts kommer innenfor kriteriene for å få det dekket. Du får ikke det for ti hår. Du får det nesten ikke for full skjeggvekst engang. Anonymkode: da229...e22
Gjest Reputation Skrevet 15. juli 2018 #14 Skrevet 15. juli 2018 Å skrubbe hjelper ikke, så det må du slutte med. Du kan skrubbe 1-2 dager i uken, men daglig skrubbing ødelegger huden din og gjør problemene verre. Du må også slutte med unødvendige hudprodukter og det holder langt med en rens og fuktighetskrem. Prøv å ikke napp hårene på en liten stund og la huden din få hvile. Jeg forstår at det er kjipt når hårene er i ansiktet, men klipp de heller litt i lengden hvis de blir lange. Dra så til en hudlege som kan se på problemet, for det kan ligge underligende problemer til at puss dannes.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #15 Skrevet 15. juli 2018 Ville heller gått for elektrolyse hvis det kun er 10 hår. Både billigere og mer permanent, og du trenger færre behandlinger. Anonymkode: 5cbdd...95c 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #16 Skrevet 15. juli 2018 10 hår er overhodet ikke nok til å få dette dekket... Man må også ha påvist en sykdom som gir denne tilstanden, som PCOS. Betal selv. Det er helt overkommelig. Ca. 1500 kr pr. gang. Bruk skikkelig laser og ikke IPL. Anonymkode: a5139...a97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå