Gå til innhold

Andre som har dratt kreditten litt for langt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller har de fleste her inne økonomien på stell? 

Det er virkelig dyrt å drive en familie. Cred til dere som holder hodet over vann med flere barn og lav inntekt. 

Anonymkode: f1bc7...5bd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du/dere sliter med økonomien så må det ordnes opp i. Du/dere skal ikke gå i minus hver mnd. 

Veiledning på nav, veiledning i bank, finne budsjett på nettet og føre inn deres budsjett. Beholde absolutt alle kvitteringer og gå gjennom de hver mnd for å se hva dere egentlig bruker penger på. Kutte ned på unødvendigheter som snop, chips, brus, dyr mat, kino osv.. Små ting blir store, så kutt hver minste ting! Kanskje må det bli billigere bolig eller bil. 

Anonymkode: 6d4a7...24c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stalltips: ikke få masse unger du ikke har råd til å fø på. 

Anonymkode: 82b18...d71

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stalltips: ikke få masse unger du ikke har råd til å fø på. 

Anonymkode: 82b18...d71

Beste tipset jeg har hørt! Det holder med ett eller to barn. 

Anonymkode: 44c48...6b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Bruker ikke penger en ikke har. Her er jeg kjempeflink med den lille lønnen jeg har. Ingen luksus og sparer alltid. Viktigste er regninger og mat. Resten blir til hvis det er til overs. 

Anonymkode: 30625...0bf

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er virkelig dyrt å drive en familie. Cred til dere som holder hodet over vann med flere barn og lav inntekt. 

Det blir enda dyrere med kreditt. Klipp alle kredittkort! Gå heller til nav og søk nødpenger og diverse. Klespenger o.s.v..

Anonymkode: 8a135...620

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt for langt? Litt? Hahaha!

Anonymkode: 89a4d...2c4

AnonymBruker
Skrevet

Så mange kjipe og belærende svar du fikk her! Dere andre er vel perfekte dere da? Gleder meg til renta går opp og dere sitter der med de digre låna deres. Vet godt hvor fort det kan snu hvis en av dere med god lønn havner på dagpenger el 😉 #under6g-omg

Ts: Kan tenke meg det er tøft nå, men ikke begrav hodet i sanden og la det gå lenger. Prøv å rydd opp og snakk med noen som er flink med penger som hjelper deg å prioritere og sette opp budsjett. Og ja, det er dyrt med mange barn, men du kan gi de et fantastisk liv uten skyhøy inntekt :klem:

Anonymkode: b0b26...656

• Liker 4
Skrevet

Har du noe du kan selge feks? Sykler, bøker, barneting/utstyr du ikke trenger mer?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mange kjipe og belærende svar du fikk her! Dere andre er vel perfekte dere da? Gleder meg til renta går opp og dere sitter der med de digre låna deres. Vet godt hvor fort det kan snu hvis en av dere med god lønn havner på dagpenger el 😉 #under6g-omg

Ts: Kan tenke meg det er tøft nå, men ikke begrav hodet i sanden og la det gå lenger. Prøv å rydd opp og snakk med noen som er flink med penger som hjelper deg å prioritere og sette opp budsjett. Og ja, det er dyrt med mange barn, men du kan gi de et fantastisk liv uten skyhøy inntekt :klem:

Anonymkode: b0b26...656

Du er vel klar over at det er de som allerede sliter som får det verst om det blir dårligere økonomiske tider?

Anonymkode: 9db71...519

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vert der.... Jeg tømte til og med barnas sparekontoer i en desperat handling :(  Snakk med noen du kjenner... be de om å følge deg til banken og gå igjennom økonomien din..

Jeg tror dette med kreditt kan sammenlignes med spillavhengighet.. Jeg ser på det som en sykdom.. Du har mye penger som du ikke ser blir tømt fra kontoen, men så kommer regningen....

Anonymkode: a80f3...5fd

Skrevet

Er dyrt å drive en familie ja. Merker selv at fruen går på permisjon uten lønn nå og at min lønn må strekke litt lengre.
Det første vi valge å gjøre var å spare inn der der det var mulig.

Sa opp blader og lignende som vi ikke trengte. Sector alarm ble sagt opp i samme slengen. Gikk over hva vi kunne selge og la ut på finn. Utrolig hva man har liggende noen ganger som man i første omgang ikke tenker på som inntekt.

I tillegg så har vi fått en del barneklær fra venner og familie. Det aller meste av utstyr til ungene er kjøpt billig på finn og vi har heller ikke reist bort på ferie på 3 år. Sydenferie etc er luksus og er ikke noe must eller må ha. Vi slapper av hjemme og reiser på stranda og lignende.

Kredittkort er foreløpig ikke et alternativ, og vi skulle nok klart oss uten bil også en periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...