Gå til innhold

Søskenbarn som prater om egne brkymringer foran døende bestemor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør fetteren min. Jeg har selv mine problemer og utfordringer, men jeg ønsker ikke å belaste min kjære bestemor nå som hun snart mest sannsynligvis kommer til å gå bort. 

Er der ikke egoistisk å ta dette nå😢? Belaste henne mer enn nødvendig.

Dette fikk jeg altså vite da hun selv sa det når vi besøkte henne i juni. Søskenbarnet mitt har fortsatt med dette på sine besøk og når vi nå har tatt det opp med han at dette lar du ligge nå så sier han at vi skal passe våre egne saker og at de har et tettere bånd enn vi(noe som forsåvidt stemmer pga han har bodd på samme gård som henne hele livet) men jeg synes likevel det er ille. 

Jeg ønsker ikke at bestemors siste tid skal bære preg av krangling.. 

Anonymkode: 0c5b7...aba

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hvem er det som krangler? Det er jo ikke søskenbarnet? Bestemor videreformidlet hva han snakket om, eller ga hun selv utrykk for at hun ikke ønsket å høre på fetterens problemer ? Om bestemor selv sa at dette var for mye så skjønner jeg problemet. Men om hun ikke klager tenker jeg at du ikke skal begynne å påta deg noe rolle som overmynderi , kanskje synes bestemor det er fint å kunne lytte til fetteren? Da vet hun  at selv om hun er veldig syk så har hun en viktig funksjon i livet enda: hun er hans anker og støttespiller.

Det kan være både viktig og godt også for døende, å føle at de er verdifulle og har en funksjon så lenge de er i live. 

Anonymkode: ecb7f...f8d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvem er det som krangler? Det er jo ikke søskenbarnet? Bestemor videreformidlet hva han snakket om, eller ga hun selv utrykk for at hun ikke ønsket å høre på fetterens problemer ? Om bestemor selv sa at dette var for mye så skjønner jeg problemet. Men om hun ikke klager tenker jeg at du ikke skal begynne å påta deg noe rolle som overmynderi , kanskje synes bestemor det er fint å kunne lytte til fetteren? Da vet hun  at selv om hun er veldig syk så har hun en viktig funksjon i livet enda: hun er hans anker og støttespiller.

Det kan være både viktig og godt også for døende, å føle at de er verdifulle og har en funksjon så lenge de er i live. 

Anonymkode: ecb7f...f8d

Dette.

Anonymkode: 8e97a...38f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...