AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #1 Skrevet 14. juli 2018 Om par dager skal jeg dra på ferie sammen med min sønn, svigerdatter, oldemor og barnebarn. Vi har hvert vårt soverom og gangavstand til stranda. En av de første dagene kommer jeg å dra på shopping i par timer. Jeg må ha litt ro og alenetid hver dag fordi jeg lett blir sliten og stresset hvis det skjer for mye rundt meg. Jeg legger meg tidlig, men er ikke den første som står opp. Har problemer med trappa og kan ikke bære barnebarn opp og ned. Men kommer til å ta med barna på stranda, passe barna sånn at foreldrene kan dra ut og ha alenetid sammen, bidra med husarbeid, matlaging og rydding. Vi kommer også til å spise ute en gang eller to. Svigerdatter er gravid på åttende måned med nummer tre, litt trett men ellers i fin form. Tips fra svigerdøtre for å få en fin ferie sammen? Anonymkode: f8a8c...7ce
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #2 Skrevet 14. juli 2018 Smil og ver glad God stemning og respekt for hverandre er gull verdt. Alle skal kose seg og ingen må gå på tå. (kan svigerdatteren din fly på en slik tur når hun er 8mnd på vei?) Anonymkode: 13063...299 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #3 Skrevet 14. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Smil og ver glad God stemning og respekt for hverandre er gull verdt. Alle skal kose seg og ingen må gå på tå. (kan svigerdatteren din fly på en slik tur når hun er 8mnd på vei?) Anonymkode: 13063...299 Vi skal ikke ta fly. Det er ingen dårlig stemning mellom meg og svigerdatter, men det er første gang vi skal på ferie sammen. Planen er at jeg blir i åtte dager. Det er de som har invitert. Ts Anonymkode: f8a8c...7ce
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #4 Skrevet 14. juli 2018 Slapp av og nyt ferien. Det blir sikkert skikkelig koselig! De hadde aldri invitert deg hadde de synes det var slitsomt Anonymkode: 13063...299 4
Alvario Skrevet 14. juli 2018 #5 Skrevet 14. juli 2018 Tenker at med den innstillingen går det helt fint jeg God ferie❤️ 6
Jentadi Skrevet 14. juli 2018 #6 Skrevet 14. juli 2018 Bare vær deg selv. Vær så sosial som du orker, og husk at de har sikkert også lyst på litt alenetid, så det får du nok fint til for egen del. Kanskje lurt å snakke om hvordan skal vi ha det? Hva forventer dere og hva kan jeg bidra med? God tur!😃 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #7 Skrevet 14. juli 2018 Er det i Norge eller utlandet? Anonymkode: a21a4...477
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #8 Skrevet 14. juli 2018 Svigerdatter trenger mer hvile nå, og jeg tror det vil gå bra på ferien. Ingen er konfliktmakere og sønnen min er huslig og flink til å lage mat. Kanskje det er en fordel at jeg liker å trekke meg tilbake en times tid på dagen og tidlig på kvelden når barna har lagt seg. Tror det kan bli litt slitsomt å ha barn rundt seg nesten hele tiden, men vi får avtale hvordan vi gjør det fra dag til dag. Vi trenger ikke henge sammen 24/7. Vi skal dra på par utflukter, men mesteparten av tiden blir på lekeplassen, badestranda og i huset og hagen. Jeg gleder meg. Trives godt sammen med barn selv om det også kan bli slitsomt. Takk for alle svar. Ts Anonymkode: f8a8c...7ce 3
Hactar Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 Høres ut som alt ligger til rette for en fin ferie sammen. Husk at de inviterte deg. Det betyr at du er ønsket. Ikke la deg skremme av alle svigerforeldretrådene om dårlige relasjoner her inne. Still opp med godt humør, ha en åpen dialog med din sønn og svigerdatter om hvordan dere skal gjøre det, og ikke fall inn i en «unnskyld at jeg er til, jeg er sikkert bare en plage»-rolle. Ha en riktig god ferie! 9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #10 Skrevet 14. juli 2018 17 minutter siden, Hactar said: Høres ut som alt ligger til rette for en fin ferie sammen. Husk at de inviterte deg. Det betyr at du er ønsket. Ikke la deg skremme av alle svigerforeldretrådene om dårlige relasjoner her inne. Still opp med godt humør, ha en åpen dialog med din sønn og svigerdatter om hvordan dere skal gjøre det, og ikke fall inn i en «unnskyld at jeg er til, jeg er sikkert bare en plage»-rolle. Ha en riktig god ferie! Takk for den. Jeg har lest mange tråder her inne om alle som irriterer seg over svigermødre og kanskje blitt påvirket. Ts Anonymkode: f8a8c...7ce 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #11 Skrevet 14. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for den. Jeg har lest mange tråder her inne om alle som irriterer seg over svigermødre og kanskje blitt påvirket. Ts Anonymkode: f8a8c...7ce Det forstår jeg godt. Blir ganske sjokkert av mange av holdningene som er her inne. Min svigermor er verdens beste. Føler jeg er så heldig som har to mødre nå. Min egen og henne, og begge er helt fantastiske Jeg synes det er skikkelig koselig når de plutselig er på døren her og vil si hei. Kos deg på ferie! ❤️ Husk å ta bilder 😄 Anonymkode: 13063...299
lillemy02 Skrevet 14. juli 2018 #12 Skrevet 14. juli 2018 Bare vær litt obs på at hun nå er veldig hormonell. Ikke lag stor sak ut av små ting. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #13 Skrevet 14. juli 2018 Ikke kritiser 😀 Det er mitt tips 😂 Har hatt en grusom ferie med min svigermor en gang. Men for deg og dine tror jeg det går helt fint siden du gjør deg tanker på forhånd om hvordan det vil bli. God ferie 😃 Anonymkode: 47943...d1b
Hulderen Skrevet 14. juli 2018 #14 Skrevet 14. juli 2018 Jeg tror det er veldig lurt at du trekker deg litt tilbake, så både du og de får litt alenetid. Når man ikke blir utslitt, så går alt så meget bedre 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #15 Skrevet 14. juli 2018 8 minutter siden, lillemy02 said: Bare vær litt obs på at hun nå er veldig hormonell. Ikke lag stor sak ut av små ting. Har vært gravid selv så bryr meg ikke om hun er litt stille og trekker seg tilbake eller virker litt fraværende. Varmen gjør også sitt nå. 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke kritiser 😀 Det er mitt tips 😂 Har hatt en grusom ferie med min svigermor en gang. Men for deg og dine tror jeg det går helt fint siden du gjør deg tanker på forhånd om hvordan det vil bli. God ferie 😃 Anonymkode: 47943...d1b Jeg er ikke typen som kritiserer. Er det noe tar jeg det opp saklig når jeg har lagt evt. irritasjon bak meg. Men, jeg forstår ikke hva jeg skal finne på å kritisere. Da må det være at de overlater for mye av ansvaret for barna over på meg. Oldemor er også med og generelt er flink med barn, men hun kan gi meg hodepine av og til fordi hun prater for høyt og gjør mye ut av seg. Der kan min irritasjon komme frem, men ikke ellers. Men dette vet både min sønn og svigerdatter. Da trekker jeg meg tilbake. Ts Anonymkode: f8a8c...7ce
ss82 Skrevet 14. juli 2018 #16 Skrevet 14. juli 2018 Hadde jeg vært i din svigerdatters situasjon, ville jeg satt veldig pris på at du hjelper til med barna slik at jeg fikk hvilt og fått litt alenetid. Høres lurt ut at du også passer på å få litt tid for deg selv. Jeg er en som synes det kan bli intenst med mye familie rundt hele tiden, så fint at man varierer litt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå