Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

jeg har gutt på 9 år og glemmer å gå på do.

Er så frustrert og uten noe ideer. Når han spiller eller har det gøy «glemmer» Tar jeg I pad, TV ,osv. husker det fint???? Har kjeftet, snakket, forklart .....Etter liten stund tilbake gammle vaner😞

Har noen erfaring, råd....

Takk

Endret av Tammepuu
Skrive feil
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjefting hjelper nok fint lite. 

Klistermerker var jo noe man gjerne brukte som belønning da man hadde pottetrening med de små. Hva med å gå tilbake til den metoden nå, bare at han får et klistermerke hver gang han kommer på det?

Korte ned på skjerm-tid for en periode til det ordner seg? Eventuelt dele den opp med maks en halv time/time om gangen? 

Ha en regel om at han alltid må gå på do uansett før skjermtid begynner, + når det slutter, før dere skal ut av døra osv.?

Anonymkode: 85044...304

Skrevet

Hei,

Takk for svaret.

Han må gå på do hver gang starter spille og underveis, men da bare tisser og av og til bæsjer litt i buksa. Har tenkt han må vaske buksa selv? Kan den blir veldig slemt  av meg?

AnonymBruker
Skrevet

Hei.. vi har en 8 åring som er helt lik din. Vi sa på en pen måte om du ikke klarer å gå på do så er bleie det du må ha på deg. Jeg kjøpte også ei klokke som ga ham beskjed hver time om å gå på do. Det fungerer bra til oss. Men ennå har han uhell. Men ikke sånn som før 

Anonymkode: 232fa...e97

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Tammepuu skrev:

Hei,

Takk for svaret.

Han må gå på do hver gang starter spille og underveis, men da bare tisser og av og til bæsjer litt i buksa. Har tenkt han må vaske buksa selv? Kan den blir veldig slemt  av meg?

Ja, det er slemt av deg.

AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke løser seg er nok bleie et alternativ. Men isåfall må det ikke legges frem som straff, men som et hjelpemiddel. Blir nok litt flaut, men tror det gjør han mer oppmerksom på å huske å gå på do.

Anonymkode: 088f7...56e

AnonymBruker
Skrevet

Hva når dere kutter ned på skjermtid da? Altså, han MÅ gå på do før han setter seg ned, så dopause etter.. en halvtime? Osv. Og ved uhell, ikke at han må vaske buksa selv alene som en slags straff, men selvfølgelig må han dusje, skifte, legge buksa i maskinen, og IKKE mer skjermtid den dagen, det er jo selvsagt, er det ikke? Dere kan da ikke la ham fortsette å se på tv, leke eller spille som før?!

Anonymkode: 589aa...fa1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...