Gå til innhold

Hun har tisset på gulvet

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

I går morges og i dag morges har pusen min tisset på gulvet inne.

Jeg forstår det ikke helt. Hun har aldri i løpet av sine 8 år gjort det før, hun har alltid vært ekstremt renslig, og de gangene jeg har måtte ha do til henne inne, har hun vært helt fra seg over å måtte gå på den istedenfor å kunne gå ut.

Vet jeg har skrevet her før om at jeg har forundret meg over hvor lenge hun kan være inne uten å måtte ut og tisse, men det har ikke vært tilfelle nå, så jeg kan ikke tro at hun tisset rett og slett fordi hun måtte så veldig og ikke greide å holde seg lenger.

Noen som har noen ide om hvorfor hun plutselig gjør det her nå?

Og noen som har noen råd om hvordan jeg skal få henne til å forstå at dette ikke er akseptabelt hvis det fortsetter sånn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bizzy i.i.
Skrevet

Hei.

Min katt gjorde akkurat det samme, hun hadde heller aldri hatt uhell tidligere.

Tok henne med til vetrinær, og det viste seg at hun hadde forstoppelse. Det å tisse inne var hennes måte å si i fra om at noe var galt!

Ville tatt katten til vetrinær for en generell sjekk.

Lykke til

Gjest Ninakanin
Skrevet

Når dyr plutselig oppfører seg annerledes enn de har gjort i hele sitt liv, da er det lurt å ta dem med til dyrlegen for en sjekk ja! :)

Gjest Catwoman
Skrevet

Det har ikke skjedd igjen. Men jeg har funnet årsaken, tror jeg.

Hun er så redd for en av nabokattene. Denne katten er skikkelig slem mot henne, ligger gjerne på terassen eller i hagen vår og venter på at hun kommer ut.

Tror ikke jeg heller hadde følt meg komfortabel med å tisse et sted hvor jeg hvert øyeblikk kunne blitt overfalt :-?

Syns jo så synd på henne, men kunne jo ikke trøste henne, plustelig ville hun kanskje tenkt at "så greit det er å tisse inne på gulvet egentlig"

Så mannen og jeg har begynt å jage den svarte nabokatten hver gang den er i gården vår, liker ikke å jage dyr, men det er den eneste muligheten. I håp om at denne katten blir redd for oss og holder seg unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...