AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #21 Del Skrevet 14. juli 2018 Det er ikke snakk om at du må spise hele dagen for å ha et normalt inntak av mat. Frokost middag kvelds er nok så lenge du lager riktige måltider. Og nei, de gir ikke ut gratis næringsdrikker med mindre du har en sykdom som krever det. Jeg tror du har mer nytte av annen hjelp hvis du sliter med å få i deg mat uten en sykdom som gjør det. Anonymkode: 9e695...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #22 Del Skrevet 14. juli 2018 Lettspist mat som inneholder mye kalorier er f.ex. bananmelk. Tre bananer og to frosne bananer + 5 dl vann i blender. Poteter og avocado sammen er også bra, ikke som smoothie da, men kokte poteter og avocado som man knekker med hvitløk og urter oppå potetene, kjempegodt og litt uvanlig og nytt kanskje hvis du er matlei. Anonymkode: 63847...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dragoneyes Skrevet 14. juli 2018 #23 Del Skrevet 14. juli 2018 Jeg får næringsdrikker på blå resept, men jeg har ME med mye kvalme og vektnedgang. Man må imidlertid ha en sykdom for å få dette dekket av HELFO, på deres nettside er dette de sykdommene man får det dekket ved: sykdom som påvirker munn, svelg og spiserør og som hindrer tilførsel av vanlig mat eller opptak av viktige næringsstoffer sykelige prosesser som hindrer opptak av viktige næringsstoffer stoffskiftesykdom (metabolsk sykdom) alvorlig, behandlingsresistent epilepsi laktoseintoleranse, melkeproteinintoleranse eller melkeallergi (gjelder barn under 10 år) kreft/immunsvikt sykdom som medfører sterk svekkelse Næringsmidler som blir brukt ved Føllings sykdom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #24 Del Skrevet 14. juli 2018 15 timer siden, Sjokomilkshake skrev: Vi behøvde ikke betale noe for dem i alle fall, men det er jo som sagt noen år siden nå😊 Da hadde dere kanskje frikort allerede. De deler ikke ut medisiner gratis Anonymkode: 02e5d...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #25 Del Skrevet 14. juli 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet jo at man ikke får ting på blå resept bare fordi det er dyrt. Jeg kjøper disse ernæringsdrikkene uansett fordi jeg vil opp i vekt, koste hva det koste vil. Lurte bare på om «problemet» mitt var grunnlag nok for å kunne få det på blå resept. Jeg har slitt med å gå opp i vekt hele livet, men har nå funnet ut at disse hjelper meg veldig. Anonymkode: 21b1e...887 Du må pent betale selv,eller finne andre rimeligere alternativer for å øke vekten. Eks er det super enkelt å lage en smoothie som fort kan inneholde 500+ kalorier Anonymkode: 02e5d...865 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #26 Del Skrevet 14. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da hadde dere kanskje frikort allerede. De deler ikke ut medisiner gratis Anonymkode: 02e5d...865 Nå er vel ikke ernæringsdrikke medisiner heller da, men som en skrev her så er det vel noe bare kreftpasienter og barn får da. Anonymkode: 8d407...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #27 Del Skrevet 14. juli 2018 Jeg har et vedtak i fra HELFO på at jeg skal få næringsdrikker livet ut. Var mye syk da jeg var liten, men ikke så mye nå lenger. Men du må nok ha en alvorlig sykdom for å få det innvilget Anonymkode: a27a6...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #28 Del Skrevet 14. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er vel ikke ernæringsdrikke medisiner heller da, men som en skrev her så er det vel noe bare kreftpasienter og barn får da. Anonymkode: 8d407...370 Nei, det er ikke medisiner, men det går under den samme frikortordningen. Og som jeg skrev, så har jeg ME og får det og jeg listet også opp hvilke grupper som kan få det innvilget. Anonymkode: 7e076...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokomilkshake Skrevet 14. juli 2018 #29 Del Skrevet 14. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke medisiner, men det går under den samme frikortordningen. Og som jeg skrev, så har jeg ME og får det og jeg listet også opp hvilke grupper som kan få det innvilget. Anonymkode: 7e076...d03 Les om det å være barn og egenandel og frikortordning. Jeg var 11 og hadde kreft. Jeg fikk (uten å måtte betale noe) ernæringsdrikker. Som jeg skrev i mitt første svar i denne tråden. Hvordan det er når man er over 18 når det kommer til dette med disse drikkene vet jeg ikke, derfor skrev jeg også at dette burde TS ta opp med sin lege og undersøke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå