AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #1 Skrevet 13. juli 2018 Hei alle sammen. Jeg er ei jente 31 år, bosatt i Oslo. Jeg har en fin jobb, egen leilighet, elsker dyr, og trener masse. Vil si at kroppen min er lang over gjennomsnittet bra, og at jeg ser forholdvis søt ut (lyst hår, og blå store øyne) Jeg har et kjempe stort problem, som nesten gjør meg gal, og det er at jeg har nærmest ingen gode venner (kun 2 stk). Inni meg så føler jeg meg aldri bra nok for andre, selv om jeg vet at jeg ikke er noe dårligere person. Når jeg var liten, og gikk på barneskolen så slet jeg med å få venner i fra dag en, men etter hvert så fikk jeg ei venninne. Jeg var ikke den søteste i klassen, hadde rødlig hår, og var litt tykk Når vi startet på u-skolen så var jeg nok ikke bra nok for henne lenger, og ble fryst ut av stort sette alle i klassen, var uheldig, og kom i klasse med mye dårlige mennesker. Men fikk allikevel to venninner der, og vi hang i sammen til vi var ferdig på videregående, og etter det så har de to fått seg familie, og egentlig kuttet meg ut. Jeg har hatt noen kjærester, men har ikke funnet den rette per dags dato. Etter videregående, så startet jeg med å jobbe fulltid, i stedet for å studere, fordi jeg var ikke klar for noe studie i det hele tatt, og har hele tiden vært mer glad i å jobbe enn å gå på skole. Begynte etter hvert på nettstudier, og har nesten en Bachelor i økonomi, som jeg har planer om å ferdigstille. Har hele tiden slitt med å bygge vennskap, og forstår ikke hva som er galt med meg :( Det er utrolig trist, og føles så ensomt, men jeg finner en enorm glede i å holde på med dyr. Noen som har noen tips til meg, som kan gjøre at jeg enklere kan knytte noen relasjoner til andre mennesker? Jeg har alltid vært veldig snill mot folk, men føler ikke at det hjelper. Anonymkode: 21668...33c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #2 Skrevet 13. juli 2018 Da er det bare å sjekke ut vennefunksjonen på forumet her, evnt. melde deg inn på Sidetmedord sin venneseksjon eller søke opp Aktivitetesvenner. Anonymkode: e3784...21f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #3 Skrevet 13. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det bare å sjekke ut vennefunksjonen på forumet her, evnt. melde deg inn på Sidetmedord sin venneseksjon eller søke opp Aktivitetesvenner. Anonymkode: e3784...21f Takk for tips 😊 Anonymkode: 21668...33c
chi Skrevet 14. juli 2018 #4 Skrevet 14. juli 2018 Ville bare gi deg en klem! Selv om jeg tilsynelatende gikk igjennom barne-ungdom og videregående som ei som hadde venninner, følte jeg meg ofte ensom. Ble ofte baksnakket og utfryst av flere, men hadde heldigvis alltid en å henge med, selv om jeg følte det ikke var solide vennskap. Blei liksom "hu rare" følte jeg, som var så lett å pushe over. Når jeg ser søstra mi, som har beholdt bestevenninna siden barneskolen, og som har gått igjennom ild og vann for hverandre, blir jeg litt sår i hjertet. Den relasjonen har desverre ikke jeg med noen.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #5 Skrevet 14. juli 2018 Jeg tenker problemet ditt har med relasjonsbygging å gjøre, ikke med utseende, om du har jobbet istedet for studier osv. Prøv å lære mer om hvordan man bygger gode relasjoner og øv deg i praksis. Du er mer enn god nok sånn du er. Anonymkode: a2db6...623 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #6 Skrevet 14. juli 2018 Samme problem her. Selv om jeg føler jeg "connecter" med mange, og deler både interesser og humor, så blir det liksom aldri nære vennskap. Jeg har mange "venner" men de er ikke nære. Alle forsvinner etter hvert også, så har ingen barndomsvenner lenger. Sliter også med å få kjæreste... Lurer på om jeg sender ut noen ubevisste signaler til folk🤔 Har fått tips om at jeg må velge tydeligere hvem jeg vil være venner med siden de fleste vennskapene mine er med folk jeg har mer eller mindre tilfeldig har blitt venner med gjennom studiegjenger og sånt. Men det er jo vanskelig når de man har lyst til å være "bestevenn" med ikke har samme behov tilbake. Det er sårt når man føler at vennskap er enveis og jeg må ta alt av initiativ og slikt. Anonymkode: f0ae4...7cd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #7 Skrevet 14. juli 2018 Det å bli kjent med nye folk har jeg lett for, det å beholde er vanskeligere. Alt bunner i selvtillit antar jeg. Er det områder i livet hvor du kan få deg venninner? Må ikke ha lik alder eller like interesser som deg. Ta initiativ, vis interesse for deres ting og liv, folk elsker å prate om sitt. Du merker fort om de er interessert i vennskap eller ikke. Anonymkode: 576fa...1e8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #8 Skrevet 14. juli 2018 7 timer siden, chi skrev: Ville bare gi deg en klem! Selv om jeg tilsynelatende gikk igjennom barne-ungdom og videregående som ei som hadde venninner, følte jeg meg ofte ensom. Ble ofte baksnakket og utfryst av flere, men hadde heldigvis alltid en å henge med, selv om jeg følte det ikke var solide vennskap. Blei liksom "hu rare" følte jeg, som var så lett å pushe over. Når jeg ser søstra mi, som har beholdt bestevenninna siden barneskolen, og som har gått igjennom ild og vann for hverandre, blir jeg litt sår i hjertet. Den relasjonen har desverre ikke jeg med noen. TS her! Jeg hadde også noen få venner på u-skolen, men ble stort sett utestengt av de fleste 😔 tror nok mye bunner i at jeg aldri har klart å si i fra til folk, husker at jeg alltid lo ting vekk på en måte! Jeg har heldigvis to veldig gode venner i dag, som jeg kan si alt til, og en fin familie rundt meg! Men savner allikevel noen å for eksempel reise på festival i sammen med. Anonymkode: 21668...33c 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det å bli kjent med nye folk har jeg lett for, det å beholde er vanskeligere. Alt bunner i selvtillit antar jeg. Er det områder i livet hvor du kan få deg venninner? Må ikke ha lik alder eller like interesser som deg. Ta initiativ, vis interesse for deres ting og liv, folk elsker å prate om sitt. Du merker fort om de er interessert i vennskap eller ikke. Anonymkode: 576fa...1e8 Ja, det burde jo være områder jeg kunne fått venner jeg er som sakt glad i å trene, så er endel på treningssenter. Ellers holder jeg på med hest, så er mye i stallen... der jeg snakker jeg jo med folk, men vil ikke si at de er nære venner 😊 Anonymkode: 21668...33c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #10 Skrevet 15. juli 2018 Tror potensielle venner driter i om du har over gjennomsnittlig bra kropp... Anonymkode: 8b406...036
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #11 Skrevet 15. juli 2018 Kanskje prate litt med disse to gode vennene du har, de kan hjelpe deg med å utvidet nettverket ditt med deres venner og bekjente. Blir du med ut å gjøre ting i sosialt lag, flere enn bare dere to-tre stykker? Er jo også vanskelig å få seg nye venner jo eldre man blir, de fleste har relasjoner som stammer fra barne-og ungdomsår. Jeg sliter også med å bygge relasjoner, er ganske relasjonsskada som flere autoritære har sagt til meg. Jeg syntes det er veldig vanskelig med nye relasjoner og nye situasjoner, men jeg kjenner meg selv veldig godt og kan enkelt klare å putte på en maske . Da blir jeg en annen meg, en utadvent meg. Det kan være greit å gjøre noen ganger. Noen mennesker connecter jeg med, som regel er det veldig få personer som er på samme frekvens med meg, liker å omgi meg selv med 100% gode vibber. Anonymkode: 69aba...1ad
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #12 Skrevet 15. juli 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror potensielle venner driter i om du har over gjennomsnittlig bra kropp... Anonymkode: 8b406...036 Mennesker liker jo andre som ser bra ut stort sett 😊 Anonymkode: 21668...33c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #13 Skrevet 15. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Mennesker liker jo andre som ser bra ut stort sett 😊 Anonymkode: 21668...33c Oppegående mennesker på rundt 30 år bryr seg virkelig ikke om utseendet til (potensielle) venner. Anonymkode: ddf3f...274 1
snuppa123 Skrevet 15. juli 2018 #14 Skrevet 15. juli 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppegående mennesker på rundt 30 år bryr seg virkelig ikke om utseendet til (potensielle) venner. Anonymkode: ddf3f...274 Mange gjør nok det dessverre! Men for meg så betyr ikke utseende noe, mere at man har noe felles å i sammen 😊
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #15 Skrevet 15. juli 2018 Mtp måten du beskriver deg selv på så er det helt tydelig at du har en veldig god selvtillit og et veldig dårlig selvbilde.. et dårlig selvbilde kan være årsaken til at du sliter med å bygge og utvikle nye forhold og relasjoner til andre mennesker. håper du klarer å bygge opp selvbilde og har mindre fokus på utseendet og innser at det betyr heller ingenting😊 ikke noe greit å ha det slik at du føler du ikke har venner❤❤ Anonymkode: 6d715...1b2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #16 Skrevet 16. juli 2018 På 15.7.2018 den 23.13, AnonymBruker skrev: Mtp måten du beskriver deg selv på så er det helt tydelig at du har en veldig god selvtillit og et veldig dårlig selvbilde.. et dårlig selvbilde kan være årsaken til at du sliter med å bygge og utvikle nye forhold og relasjoner til andre mennesker. håper du klarer å bygge opp selvbilde og har mindre fokus på utseendet og innser at det betyr heller ingenting😊 ikke noe greit å ha det slik at du føler du ikke har venner❤❤ Anonymkode: 6d715...1b2 Trodde dårlig selvtillit, og selvbilde var det samme, men har lest meg opp og funnet ut at det er to forskjellige ting😊 ja, det kan stemme at selvbildet mitt er dårlig, jeg er alltid redd for hva andre tenker om meg! Utrolig slitsomt å ha det sånn egentlig 😔 Anonymkode: 21668...33c
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #17 Skrevet 17. juli 2018 Hvordan går det med deg, TS? Har du fått kontakt med noen via vennenettsider/apper osv.? Anonymkode: e3784...21f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #18 Skrevet 20. juli 2018 På 14.7.2018 den 13.27, chi skrev: Ville bare gi deg en klem! Selv om jeg tilsynelatende gikk igjennom barne-ungdom og videregående som ei som hadde venninner, følte jeg meg ofte ensom. Ble ofte baksnakket og utfryst av flere, men hadde heldigvis alltid en å henge med, selv om jeg følte det ikke var solide vennskap. Blei liksom "hu rare" følte jeg, som var så lett å pushe over. Når jeg ser søstra mi, som har beholdt bestevenninna siden barneskolen, og som har gått igjennom ild og vann for hverandre, blir jeg litt sår i hjertet. Den relasjonen har desverre ikke jeg med noen. Signerer dette. Anonymkode: 8f551...2a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå