linky Skrevet 7. mars 2005 #1 Skrevet 7. mars 2005 sa var det nok et spm. om bordplassering. vi holder på med dette nå, og lurer på om noen vet hvilke "regler" som gjelder ang.bordplassering. skal foreks. par sitte ved siden av hverandre, eller over hverandre? andre ting en må tenke på?
Coria Skrevet 7. mars 2005 #2 Skrevet 7. mars 2005 Jeg mener å ha lest at det riktige i bryllup er at par ikke sitter sammen (Eventuelle unntak er hvis de har vært sammen kort). Men tror allikevel at mange velger å la par sitte sammen. Det viktigste er vel at alle har noen i nærheten som de kjenner, slik at de ikke føler at de blir sittende helt "alene". Vi ønsker at folk skal ha det så hyggelig så mulig, så vi har kommet frem til å ha familie for seg og venner for seg, fordi vi tror det funker best hos oss. Vanskelig kabal, men lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #3 Skrevet 7. mars 2005 Vi skal har runde bord og la par sitte på samme bord, men ikke ved siden av hverandre.
Snutus Skrevet 7. mars 2005 #4 Skrevet 7. mars 2005 Vi lar par sitte overfor hverandre. På denne måten er de i nærheten av hverandre uten at de har hverandre til bords.
Gjest Madam Felle Skrevet 7. mars 2005 #5 Skrevet 7. mars 2005 Vi skal ha par ved siden av hverandre, for da har de en som de er trygg på rett ved siden av seg, men kan snakke med de andre rundt seg om de vil. Vi blander familie og venner, for at de skal kunne bli litt kjent med hverandre.
linky Skrevet 7. mars 2005 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2005 har tenkt litt og regner med at vi kommer til å plassere par ved siden av hverandre. skal også mikse familiene ja, tror det er veldig lurt. så blir de kjent.
Smiling Skrevet 7. mars 2005 #7 Skrevet 7. mars 2005 .. lurer på om noen vet hvilke "regler" som gjelder ang.bordplassering Når det gjelder bordplassering, synes jeg at de "faste" reglene ofte kan skape mer trøbbel enn hjelp for et stakkars brudepar. Vi droppet alle reglene og etablerte våre egne: Alle bør sitte i nærheten av noen de kjenner fra før, og noen de kan ha glede av å bli nærmere kjent med :-)
TeddyToria Skrevet 7. mars 2005 #8 Skrevet 7. mars 2005 Offisielt skal ikke gifte ha hverandre til bords, mens samboere/kjærester/forlovede kan sitte sammen. Vi kommer til å følge denne regelen med enkle unntak - dvs. at vi vil at par skal sitte i nærheten av hverandre, om enn ikke med hverandre til bords... Vi kommer også til å prøve å blande familiene litt, men passe på at alle har noe kjente fjes rundt seg!
diddi Skrevet 8. mars 2005 #9 Skrevet 8. mars 2005 Vi splittet opp alle untatt brudeparet. De som ikke kjente andre enn partneren fikk sitte i nærheten av hverandre, slik at d hadde øyekontakt. Etter middagen fant jo de fleste tilbake til "sine" likevel. Så ved bordet satte jeg de sammen som jeg trodde kunne ha det hyggelig sammen. Og det ble meget bra alt sammen. Har opplevd å sitte sammen med mannen min kun i et bryllup. Og det opplevdes som svært negativt siden ukjente par rundt oss kun snakket med egen partner og ikke var noe særlig åpne for å bli kjent med nye mennesker. Sitter man splittet så må man snakke med andre.
Miori Skrevet 8. mars 2005 #10 Skrevet 8. mars 2005 Hva gjør vi når folk nærmest ber på sine knær om å ikke bli splitta da??? Jeg for min del synes det er ok å bli kjent med nye folk...
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #11 Skrevet 8. mars 2005 Setter pris på å sitte ved min mann. Dette fikk vi ikke i forige bryllup. Satt ved samme bord, men ingen av oss hadde mye å prate med de ved siden av oss. Så det var litt stusselig. I et annet bryllup, da jeg var singel, ble jeg og en venninne plassert ved et "singel-bord". Det var jo direkte pinlig..... Trenger ikke å prøve å spleise single venner i bryllup.
Coria Skrevet 9. mars 2005 #12 Skrevet 9. mars 2005 Det jeg synes er den dummeste løsningen er å bli satt sammen med samboer blant mange ukjente. Da blir det fort til at man snakker mest med hverandre, og det kan man jo tross alt gjøre hjemme. Jeg for min del er ikke spesielt interessert i å bli kjent med nye i den typen anledning, for oftest er det folk man aldri treffer igjen. Det er selvsagt noe annet hvis det er noen man senere har kontakt med eller som man har hlrt mye om på forhånd.
Lia Skrevet 9. mars 2005 #13 Skrevet 9. mars 2005 Hva gjør vi når folk nærmest ber på sine knær om å ikke bli splitta da??? Jeg for min del synes det er ok å bli kjent med nye folk... Da synes jeg du skal sette dem sammen. Hos oss var det noen vi visste måtte sitte i nærheten av hverandre. Så det fikset vi. I tillegg var det noen gjester som ikke gikk overens :-? , og de satte vi langt fra hverandre. Ellers prøvde vi å sette sammen de vi trodde ville ha noe til felles. Fungerte kjempefint!
Gjest gjest1 Skrevet 9. mars 2005 #14 Skrevet 9. mars 2005 Vi har ikke tenkt å splitte par. Men vi kommer selvsagt til å blande familie og hverandres venner slik at folk kan bli litt bedre kjent under middagen. Har ikke tatt stilling til om vi skal ha parene ved siden av hverandra eller ovenfor hverandre.
tommeline Skrevet 9. mars 2005 #15 Skrevet 9. mars 2005 Vi kommer til å splitte alle par. De som kjenner veldig få av de andre gjestene kommer vi til å plassere overfor eller i nærheten av følget sitt. Syns at enten får man splitte alle par (untatt brudeparet selvsagt), eller ingen. Også viktig at alle havner i nærheten av noen de kjenner litt fra før. Blir litt av et puslespill :-?
Blueberry Skrevet 9. mars 2005 #16 Skrevet 9. mars 2005 Jeg synes det var en kjempegod ide å plassere par ovenfor hverandre! Det hadde jeg ikke tenkt på... :-)
Delfia Skrevet 10. mars 2005 #17 Skrevet 10. mars 2005 Jeg hadde absolutt ikke satt pris på å bli "skilt" fra partneren min på bryllupsfest,så det skal ikke vi gjøre heller. Vi setter dem ovenfor hverandre,og kommer til å blande familie og venner.
Gjest Brudeberta Skrevet 10. mars 2005 #18 Skrevet 10. mars 2005 Jeg liker ikke å bli splittet selv. Synes det blir mer negativt enn moro. Nei, jeg liker å sitte sammen med sambo, og helst sammen med noen vi kjenner òg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå