AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #1 Skrevet 13. juli 2018 Jeg har en nesten voksen tenåring. Tenåringen har ikke vært på ferie i år. Kjæresten og jeg har vært på en kjærestetur sammen. Jeg tenker på å finne en rimelig tur for tenåringen også. Men lurer på om jeg bør invitere kjæresten med? Jeg tenker på å ta dette opp med kjæresten. Hva mener dere? Tenker bare på en 3 til 5 dagers tur slik at tenåringen får komme seg litt bort. Anonymkode: 035cf...ed2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #2 Skrevet 13. juli 2018 Det spør du tenpringen om, ikke oss. Mine barn setter meget stor pris på turer med kun oss. Anonymkode: 629b1...2e7 9
skruf Skrevet 13. juli 2018 #3 Skrevet 13. juli 2018 Siden du og kjæresten allerede har vært på tur uten tenåringen så tror jeg at jeg ville ha reist på tur med bare tenåringen. Har selv dratt på tur alene med tenåringene mine, dvs ei uke alene med hver av jentene. Synes det er veldig fint å reise bort alene med hver av jentene, får gitt fullt fokus på den jenta jeg har med på tur, og vi kommer nærmere hverandre. Det er så mye som skjer i tenåringenes liv som vi foreldre ikke vet så mye om, så når man er på ferie alene sammen så er det lettere med gode samtaler. En annen ting er at det er jo ikke så mange år til de slutter å være med mamsen på tur....snart er de voksne og ferie med venner og kjærester blir prioritert foran ferie med treige foreldre.. 4
Ulrikke Skrevet 13. juli 2018 #4 Skrevet 13. juli 2018 Nei, dra uten kjæresten. Er ikke lenge før tenåringen ikke er med på tur uansett! Jeg har gifte foreldre, mwn min mor og jeg hadde noen turer fra jeg var rundt 17-22 eller noe sånt. Tenker tilbake på dem med stor glede fortsatt. Satte veldig pris på at hun ville reise med meg (og hun satte jo pris på det motsatt). Og nå er dette over 20 år siden, men fortsatt noe jeg koser meg med tanken på. Ta en tur med tenåringen uten kjæreste! 3
atropos Skrevet 13. juli 2018 #5 Skrevet 13. juli 2018 Sett kjæresten igjen hjemme og prioriter oppmerksomheten til tenåringen. Det vil hen nok sette pris på. 3
Gjest BearMama Skrevet 14. juli 2018 #6 Skrevet 14. juli 2018 Spør tenåringen. Kommer helt an på forholdet deres. Mulighet tenåringen digger å henge med han og at de har felles interesser etc. Men la tenåringen avgjøre det.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #7 Skrevet 14. juli 2018 Her er partnere inkludert i ferieturer 😊 Anonymkode: f15a2...89e
ValarMorghulis Skrevet 14. juli 2018 #8 Skrevet 14. juli 2018 Spør tenåringen, ikke kjæresten. Det er mye mulig hen gjerne ønsker en tur med bare dere to, og du og kjæresten har jo allerede vært på en tur i år. Satte veldig stor pris på alenetid med mine foreldre da jeg var en nesten voksen tenåring, men dersom de har et nært forhold kan det jo hende tenåringen også gjerne ønsker å ha med kjæresten. Ville ikke ordlagt meg med "Går det greit at *kjæresten* blir med oss på ferie?", da jeg vet at jeg i alle fall hadde følt et press for å si ja i det tilfellet, da det isåfall fremkommer tydelig at det er det du ønsker. Hadde heller prøvd å spørre hva tenåringen ønsker, noe lignende som "Tenker på å bestille en liten ferietur til oss, har du mest lyst til å reise bare oss to, eller kunne du tenke deg at *kjæresten* også blir med oss?".
smilo Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 Min datter bad om en tur med bare meg, og det gleder vi oss til begge to. Da får kjæresten være hjemme. Har drar på tur med sin sønn alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå