Gå til innhold

Å slutte på p-piller...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har gått på p-pillen Yasmin i 1 år, men av ulike grunner har jeg bestemt meg for å slutte med p-pillene.

Hva gjør jeg? Går ut i fra at jeg tar et brett fullt ut, får blødning, også begynner jeg ikke på nytt brett igjen!? Vil mensen komme som normalt etterhvert? Hvor lang tid går det?

Hva med resepten min? Må jeg informere legen min om at jeg slutter, og dermed ikke bruker resepten opp??

Tusen takk for svar, blir veldig takknemlig for litt hjelp :) klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det letteste er nok å ta brettet ferdig ut, så slipper man å få blødninger nesten med en gang man slutter. Det skjedde med meg en gang.. :o

Du kan jo informere legen din hvis du vil / for ordens skyld, men tror ikke du trenger det i forhold til resepten. Den kan du jo bare makulere.

Vet om mange som seponerer/kutter ut p-piller og ikke sier i fra til lege med en gang. Det er opp til en hver selv.

Det kan ta litt tid før mensen blir regelmessig igjen. Det varierer fra person til person. Kan hende d vil ta et par måneder før mensen er "seg selv" igjen...

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe verre enn å slutte med pillene akkurat den dagen du vil slutte, så får du mensen noen dager etterpå. Jeg vet ikke hvor lang tid det går før du får regelmessig mens igjen, men det ser du! Du trenger ikke informere legen din om at du slutter, men du kan nevne det for han neste gang du er der!!

Jeg vil også slutte med Yasmin....

(hater å bruke de, får dårlig humør av de pillene)

Lykke til du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...