Gå til innhold

Muchies av alkohol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alltid når jeg drikker litt alkohol, 2-3 glass vin får jeg så sykt lyst på mat, potetgull, godteri. Jeg pleier som regel å følge lysten og det smaker så sykt mye bedre når jeg har inntatt alkohol. Blir skikkelig hol og fysen! Flere? Viste det var vanlig når man røyker men ikke ved å drikke alkohol.

Anonymkode: 90445...a06

Skrevet

Tror byens kebab-sjapper hadde gått dårlig om ikke folk fikk munchies etter ei kule. :P 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Tror byens kebab-sjapper hadde gått dårlig om ikke folk fikk munchies etter ei kule. :P 

Det er jo gjerne fordi man er sulten etter lang kveld på byen hvor man ikke har spist siden tidelig kveld. Jeg tenker på sånn å ta seg 2-3 øl eller 2-3 glass vin å få lyst på middagsrester, potetgull og smågodt. 

Jeg fikk det nå, å kjenner jeg fortsatt kan presse i meg mer. Tok 3 glass hvitvin. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo gjerne fordi man er sulten etter lang kveld på byen hvor man ikke har spist siden tidelig kveld. Jeg tenker på sånn å ta seg 2-3 øl eller 2-3 glass vin å få lyst på middagsrester, potetgull og smågodt. 

Jeg fikk det nå, å kjenner jeg fortsatt kan presse i meg mer. Tok 3 glass hvitvin. 

Nå, da så. Da varierer det nok fra person til person. Jeg blir ikke så fort sulten selv, men etter en sixpack hører jeg kjøleskapet rope på meg. :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Blæh! Jeg forstår meg ikke på folk som spiser kebab! Æsj! De som lager det ser snodige ut, og alle sjapper ville stengt om Mattilsynet kom innom. 

Anonymkode: 7fba0...7f6

AnonymBruker
Skrevet

Hva er muchies?

Anonymkode: 87904...4a9

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er muchies?

Å få veldig lyst på noe å bite i, mat, snacks, et eller annet. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ser nå det er skrivefeil i innlegget mitt. Munchies skulle det stå. Ikke muchies

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, FrankDrebin skrev:

Å få veldig lyst på noe å bite i, mat, snacks, et eller annet. :)

Heter ikke det munchies?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Alkohol frigir hormoner som trigger sult. 

Anonymkode: e5729...88c

Skrevet

Fet mat og snacks er noe som fungerer veldig bra mot "giften" i alkoholen som gjør at du blir dårlig, så det kan være kroppens måte å fikse seg selv på. Cravings er jo der av en grunn :)

Jeg får ikke samme suget når jeg drikker, men jeg sørger alltid for å ha potetgull eller noe mat mens jeg drikker - og hvis jeg skal på byen, så avslutter jeg alltid kvelden med junk food. Da går dagen derpå mye, mye bedre.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heter ikke det munchies?

Evt 'sulten' Alternativt 'fysen'. Vi har strålende norske ord for dette.

Anonymkode: 7a532...ce4

AnonymBruker
Skrevet

En gjenganger på fest her er flere festdeltakere som står med hodet i kjøleskapet og nedi chipsbollen i løpet av kvelden, og jeg merker det godt selv, drikker med ene handa og spiser med den andre. 

Anonymkode: dbc0b...6ed

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Evt 'sulten' Alternativt 'fysen'. Vi har strålende norske ord for dette.

Anonymkode: 7a532...ce4

Ja, det er helt sant. Men om man først skal skrive det på engelsk er det jo greit å skrive det korrekt.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heter ikke det munchies?

Ah, jo, så ikke tyrkleifen med en gang. :P 

AnonymBruker
Skrevet

Så mye engelske ord folk putter inn i språket så foreslår jeg at man heller bare snakker/skriver rent engelsk. Hva trenger man norsk til egentlig? Det er vel ikke noe man trenger å ta vare på.. 

Anonymkode: 90776...58f

Gjest Linaria
Skrevet

Ja, får ofte lyst på noe å spise etter jeg har drukket litt, og jeg trenger ikke være skikkelig sulten en gang. Klarer ikke skjønne de som klarer å drikke uten å ha spist på en stund. Det er helt umulig for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også det! Tror det er ganske vanlig. Kan fint spise en pose chips eller en grandis alene - det klarer jeg aldri når jeg er edru :P 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blæh! Jeg forstår meg ikke på folk som spiser kebab! Æsj! De som lager det ser snodige ut, og alle sjapper ville stengt om Mattilsynet kom innom. 

Anonymkode: 7fba0...7f6

De som lager det ser snodige ut? :P Det er da helt vanlige folk.... Og forresten så har sjappa ''mi'' - altså min faste kebabsjappe - fått smilefjes av mattilsynet de 5 siste åra. 

Anonymkode: d7ff8...a08

AnonymBruker
Skrevet

Drakk og drikker sjeldent. Men det er fadermeg ikke lett å være vegetarianer dagen derpå. Eneste jeg har lyst på da er hamburger eller kebab.

Anonymkode: c6c9b...df2

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye engelske ord folk putter inn i språket så foreslår jeg at man heller bare snakker/skriver rent engelsk. Hva trenger man norsk til egentlig? Det er vel ikke noe man trenger å ta vare på.. 

Anonymkode: 90776...58f

This just in!

Mann ser bruk av engelsk ord på forum og erklærer det norske språk for dødt.

Anonymkode: ff13d...b69

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...