mintgrønn Skrevet 13. juli 2018 #1 Skrevet 13. juli 2018 Jeg vil på en utenlandstur langt vekke (ikke europa) med ungen min på 6.5 år neste sommer. Jeg vil ikke at det skal være alt for varmt men heller ikke for kaldt (vil gjerne ha sol også), ikke regnsesong, bademuligheter men trenger ikke ha fokuset hele ferien, natur og kultur, evt vaksiner er ingen stopper, må være egnet for barn. Jeg tenkte først på Vietnam men forstod det slik at det ikke er gunstig værmessig å reise dit om sommeren. Har dere noen forslag til hvor vi kan reise? Hvilke destinasjoner har kjekke aktiviteter for små barn? Jeg er ikke veldig interessert i en ferie med kun badeland, fornøyelsesparker etc, da kan vi like godt dra en plass nærmere Norge. Jeg vil at vi skal lære noe om en annen kultur og se natur også.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #2 Skrevet 13. juli 2018 Apropos Vietnam: Jeg kjenner noen som nettopp var der (med barn), og de hadde hatt det fantastisk og opplevde mye. Bading og sol, eksotiske steder, spennende små og store byer, artige møter med folk, noen få regnskurer innimellom, men på alle bildene jeg fikk se var det sol, i allefall. Så om du helst vil dit, er ikke være en grunn til å la være. Mulig det regner mer på sensommeren (august) enn i juni og juli..? Anonymkode: a1ba5...bdd
Kjetil E Skrevet 13. juli 2018 #3 Skrevet 13. juli 2018 2 timer siden, mintgrønn skrev: Jeg vil på en utenlandstur langt vekke (ikke europa) med ungen min på 6.5 år neste sommer. Jeg vil ikke at det skal være alt for varmt men heller ikke for kaldt (vil gjerne ha sol også), ikke regnsesong, bademuligheter men trenger ikke ha fokuset hele ferien, natur og kultur, evt vaksiner er ingen stopper, må være egnet for barn. Jeg tenkte først på Vietnam men forstod det slik at det ikke er gunstig værmessig å reise dit om sommeren. Har dere noen forslag til hvor vi kan reise? Hvilke destinasjoner har kjekke aktiviteter for små barn? Jeg er ikke veldig interessert i en ferie med kun badeland, fornøyelsesparker etc, da kan vi like godt dra en plass nærmere Norge. Jeg vil at vi skal lære noe om en annen kultur og se natur også. Kan Australia, New Zeland, Argentina eller Chile eventuelt Sør Afrika være alternativer. Der er det vinter på den tiden og vel greie tempraturer så sant du ikke reiser helt syd i Argentina/Chile eller langt nord i Australia.
Gjest Overrasket Skrevet 13. juli 2018 #4 Skrevet 13. juli 2018 (endret) Det er ikke umulig at USA kan passe deg. Været er som regel ikke for varmt, naturperlene er mange, det er lett å finne frem for nordmenn og et rikt underholdningstilbud som passer for både barn og voksne. Man kan se ørner, hvaler, haier, skilpadder, bjørner, delfiner og amerikanske elger bare for å nevne noe av storslåtte naturopplevelsene. Med den rette blandingen av stater kan dere også finne badeliv uten for varmt vær. Endret 13. juli 2018 av Overrasket
Gjest aell Skrevet 13. juli 2018 #5 Skrevet 13. juli 2018 3 timer siden, mintgrønn skrev: Jeg vil på en utenlandstur langt vekke (ikke europa) med ungen min på 6.5 år neste sommer. Jeg vil ikke at det skal være alt for varmt men heller ikke for kaldt (vil gjerne ha sol også), ikke regnsesong, bademuligheter men trenger ikke ha fokuset hele ferien, natur og kultur, evt vaksiner er ingen stopper, må være egnet for barn. Jeg tenkte først på Vietnam men forstod det slik at det ikke er gunstig værmessig å reise dit om sommeren. Har dere noen forslag til hvor vi kan reise? Hvilke destinasjoner har kjekke aktiviteter for små barn? Jeg er ikke veldig interessert i en ferie med kun badeland, fornøyelsesparker etc, da kan vi like godt dra en plass nærmere Norge. Jeg vil at vi skal lære noe om en annen kultur og se natur også. Vietnam kan anbefales. Var der en sommer, og det var sol hver dag i kystbyen vi var i. I Hanoi var det lite sol, men det var ikke et problem med tanke på at det ikke akkurat er plassen man dro for å sole seg. Møtte flere barnefamilier på ferie i den ene kystbyen, og de hadde det veldig trivelig.
caroprins Skrevet 13. juli 2018 #6 Skrevet 13. juli 2018 Orlando , Florida. På grunn av parkene Atlantis hotel , Paradise Island , Bahamas . Mauritius er bra om sommeren. Mye bedre enn om vinteren. Sri Lanka er helårsdestinasjon , må bare velge den siden av øya som er bra om sommeren. Hua Hin , Thailand. Selv om det er regntid det så er det ikke så mye regn i områdene Hua Hun, Cha Am og Bankok så det går fint. Velger du Vietnam så ta en kikk på Vinpearl Phu quoc resort. På Phu Quoc.
mintgrønn Skrevet 13. juli 2018 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Apropos Vietnam: Jeg kjenner noen som nettopp var der (med barn), og de hadde hatt det fantastisk og opplevde mye. Bading og sol, eksotiske steder, spennende små og store byer, artige møter med folk, noen få regnskurer innimellom, men på alle bildene jeg fikk se var det sol, i allefall. Så om du helst vil dit, er ikke være en grunn til å la være. Mulig det regner mer på sensommeren (august) enn i juni og juli..? Anonymkode: a1ba5...bdd Det ser absolutt helt fantastisk ut i Vietnam utifra det jeg har lest og sett på internett. Virkelig noe som passer til det jeg ser for meg i en ferie. Jeg skal se litt nærmere på det med regnsesongen og været. Vet ikke om jeg er kravstor men jeg har heller ikke lyst på veldig høy temperatur heller:P Må kunne gå an å gjøre aktiviteter. 3 timer siden, Kjetil E skrev: Kan Australia, New Zeland, Argentina eller Chile eventuelt Sør Afrika være alternativer. Der er det vinter på den tiden og vel greie tempraturer så sant du ikke reiser helt syd i Argentina/Chile eller langt nord i Australia. Jeg har ikke tenkt så mye på Sør-Amerika men det kan jo være interessant! Det skal jeg sjekke ut. Australia har jeg også tenkt på. Tusen takk for tipsene. Nå har jeg fått litt flere ting å sjekke ut. 2 timer siden, Overrasket skrev: Det er ikke umulig at USA kan passe deg. Været er som regel ikke for varmt, naturperlene er mange, det er lett å finne frem for nordmenn og et rikt underholdningstilbud som passer for både barn og voksne. Man kan se ørner, hvaler, haier, skilpadder, bjørner, delfiner og amerikanske elger bare for å nevne noe av storslåtte naturopplevelsene. Med den rette blandingen av stater kan dere også finne badeliv uten for varmt vær. Jeg tror det hadde vært helt fantastisk for barnet mitt å se noen av disse dyrene. USA er veldig stort så du har nok rett i at det sikkert er mye å besøke der og jeg tror også det er bra værmessig, litt avhengig av hvilke stater man besøker da så klart. Dette er også et land jeg skal kikke litt nærmere på. 2 timer siden, aell skrev: Vietnam kan anbefales. Var der en sommer, og det var sol hver dag i kystbyen vi var i. I Hanoi var det lite sol, men det var ikke et problem med tanke på at det ikke akkurat er plassen man dro for å sole seg. Møtte flere barnefamilier på ferie i den ene kystbyen, og de hadde det veldig trivelig. Tusen takk for tilbakemelding om Vietnam. Det høres som det kanskje passer mest til det jeg har lyst til å se og gjøre i en ferie akkurat nå. jeg har tenkt litt på å reise fra nord til sør med nattoget Også leste jeg om noen badeland i sør Vietnam. Det høres kjekt ut. 15 minutter siden, caroprins skrev: Orlando , Florida. På grunn av parkene Atlantis hotel , Paradise Island , Bahamas . Mauritius er bra om sommeren. Mye bedre enn om vinteren. Sri Lanka er helårsdestinasjon , må bare velge den siden av øya som er bra om sommeren. Hua Hin , Thailand. Selv om det er regntid det så er det ikke så mye regn i områdene Hua Hun, Cha Am og Bankok så det går fint. Velger du Vietnam så ta en kikk på Vinpearl Phu quoc resort. På Phu Quoc. Tusen takk for mange tips! Sri Lanka har jeg vært og den kan jeg absolutt anbefale til andre som leser dette. Veldig fin plass å være. Jeg ble litt nysgjerrig på Mauritius og skal lese litt om det landet. Og takk for tipsene om Vietnam. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå