Gå til innhold

Mannen sine foreldre vil vite når vi har ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de skal tvinge oss til å feriere med dem. De har allerede lovet barna våre og bestemt destinasjon og reise. Det er helt uaktuelt for min mann og meg, og vi har ikke fortalt dem når vi har ferie. Likevel har de klart å lure ut av vår eldste når det er og nå har de bestilt tur. De sendte oss kvittering fordi de mener vi skal betale halvparten. Vi er i villrede. Vi har vært veldig tydelige. 

Anonymkode: 9e6b5...6b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å bære konsekvente og si at dere ikke skal være med. Det er idiotisk å bestille noe som dere ikke skal være med på. Vær direkte og fortell at dere ikke skal være med. forklar barna sånn at de ikke får forhåpninger. 

Anonymkode: 15046...e79

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare sendt svar "Som sagt tidligere så passer det ikke for oss, men kos dere på tur!"

Også forklart til barna at det ikke går. 

Anonymkode: 3bbf0...031

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Jøss da! Dere har vørt tydelige på at dere ikke ønsker å reise med dem, og så bestiller de tur likevel?? 

Hvorfor vil dere ikke reise med dem? Er det kostnaden så ville jeg sagt klart ifra om at dere allerede har sagt at dere ikke kan reise med dem og at dere dessverre ikke har råd til å betale noe som helst.

Det ville jeg kanskje sagt uansett, så kan de sitte der med skjegget i postkassa. 

Hvis ungene gleder seg og dere ikke har planer kan dere kanskje bare henge dere på, hvis de tar regninga?

Anonymkode: f39dc...eb4

• Liker 1
Skrevet

Dere KAN da ikke ha vært tydelige?? Hvem gjør sånt for å være slem??

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jøss da! Dere har vørt tydelige på at dere ikke ønsker å reise med dem, og så bestiller de tur likevel?? 

Hvorfor vil dere ikke reise med dem? Er det kostnaden så ville jeg sagt klart ifra om at dere allerede har sagt at dere ikke kan reise med dem og at dere dessverre ikke har råd til å betale noe som helst.

Det ville jeg kanskje sagt uansett, så kan de sitte der med skjegget i postkassa. 

Hvis ungene gleder seg og dere ikke har planer kan dere kanskje bare henge dere på, hvis de tar regninga?

Vi har sagt hele veien at det er uaktuelt. Vi skal på ferie med våre barn alene fordi det er den første gangen vi har ferie samtidig og vi har råd til å reise. Grunnene til hvorfor vi ikke ønsker å reise med dem er mange. De er veldig påtrengende, manipulerende og usunne mennesker. Veldig ofte går det utover barna som blir lovet veldig mye og bygger seg opp forventninger. 

De har ikke råd til en sånn ferie alene, derfor ville de reise med oss. Vi har ikke råd til en sånn ferie til vanlig, og nå når vi har spart opp til vår første ferie vil vi bruke pengene på egne planer. 

Ts

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det her må jo være tull?

Anonymkode: bc444...363

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det her må jo være tull?

Anonymkode: bc444...363

Dessverre. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Dere KAN da ikke ha vært tydelige?? Hvem gjør sånt for å være slem??

Vi har vært veldig tydelige. De gjør det nok ikke for å være slemme. De prøver alltid å overkjøre oss. 

Ts

Skrevet

Da må dere være enda tydeligere. Nei, vi har andre planer, det passer ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Wow, det der hadde provosert meg veldig. Også sender de bare kvittering?! Så frekt!  Siden det er mannens foreldre, får han si at beklager, som dere har sagt flere ganger tidligere har dere allerede ferieplanene klare. Så får de se om de får refundert pengene. Dette er i alle fall ikke deres ansvar på noen som helst måte. Ikke la dere overkjøre. 

Anonymkode: 2c480...5d5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

De kan ikke tvinge dere å reise sammen med dem. Si at nei er nei, og dere har andre planer.

Når dems avreisedato kommer, er jo ikke dere der. Bare er for dere bare å la tiden gå. Dere har ingen ansvar overfor dem og bestillingen de har gjort har helt frivillig.

Anonymkode: 0093b...41a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det kan innebære enda mer dårlig stemning og krise, men jeg mener helt oppriktig at dere her bare må si "Vi har sagt at vi ikke skal være med på denne turen, og det har dere vært klare over lenge. Vi står fast på det".

Jeg vet det gjør ting enda surere, men hvis dere helt oppriktig har vært tydelige på at dere ikke skal på denne turen med dem og de nå både har funnet ut når dere har ferie, bestilt tur mot deres vilje og så krever penger for det, da vet man jo at dette bare kommer til å bli verre og verre. De har ingen hemninger, og hvis de i tillegg faktisk lykkes med dette har de ingen grunn tilå holde igjen på noe som helst av drittoppførsel fremover. Får de lov til det her, og er så skvatt hakkende gale som dette tilsier, er det ingen grenser igjen. Da smeller det bare enda mer neste år i stedet. Like greit å gjøre det nå. 

Dette forutsetter selvfølgelig at dere har sagt eksplisitt at "Nei, vi skal ikke være med på noen slik tur" og at det har vært helt klart for dem at dere ikke har samtykket til at de bestiller tur. Men hvis det stemmer, da ville jeg virkelig bare satt foten totalt ned og sagt at de bestilte noe de hadde fått tydelig beskjed om å ikke bestille, og da skal dere selvfølgelig hverken betale eller være med. Kanskje oppfatter de dere som urimelige, men det vil de gjøre uansett hvilken gang dere setter hardt mot hardt, og dere kan ikke holde på slik i all evighet heller.

Anonymkode: b1051...497

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

!

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har sagt hele veien at det er uaktuelt. Vi skal på ferie med våre barn alene fordi det er den første gangen vi har ferie samtidig og vi har råd til å reise. Grunnene til hvorfor vi ikke ønsker å reise med dem er mange. De er veldig påtrengende, manipulerende og usunne mennesker. Veldig ofte går det utover barna som blir lovet veldig mye og bygger seg opp forventninger. 

De har ikke råd til en sånn ferie alene, derfor ville de reise med oss. Vi har ikke råd til en sånn ferie til vanlig, og nå når vi har spart opp til vår første ferie vil vi bruke pengene på egne planer. 

Ts

Herregud, håper de har kjøpt sånn angreforsikring, hvis ikke driter de på draget! 

Si at dere allerede har kjøpt ferien, og ikke har råd til 2 ferier. De burde skjønne det der med økonomi hvis deres egen ikke er helt på topp. De høres jo klin koko ut

• Liker 5
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er veldig påtrengende, manipulerende og usunne mennesker.

Enig med brukeren over. Om de får vilja si nå, kommer dette bare til å eskalere. Eneste alternativ er å sette foten grundig ned, og heldogvis er det ikke noe som helst de kan gjøre for å tvinge dere ut over å bli drittsure og prøve og manipulere dere.

Jeg tenker forholdet knapt kan bli verre enn det det er. Bedre å ha et anspent forhold med dem sure og dere med integriteten intakt, enn å ha tilsynelatende husfred mens kamelene svelges mothårs og dere langsomt får magesår. 

• Liker 12
Skrevet

😳 Verste jeg har hørt! Her er det bare å plante foten i gulvet og stå på det dere har sagt. 

Det er den eneste måten å forholde seg til mennesker som overkjører deg på denne måten! No mercy! 

• Liker 3
Skrevet

Dere må jo bare ignorere dem og bare reise på den ferien som dere ønsker å reise på. Reiser dere på denne ferien med dem så vil jo overkjøringen aldri stoppe.

AnonymBruker
Skrevet

Vi takker masse for støtte og svar. Mannen min har også lest her. Vi har svart dem på kvitteringen de sendte og har sagt det er helt uaktuelt. Sa vi allerede har bestilt og betalt egen ferie, men heldigvis ikke hvor og hvilken dag fordi de svarte: Ok, da blir vi med dere på den ferien dere har bestemt selv om vi hadde sett for oss noe annet. 

Jeg ble bare sittende å måpe. Det blir ikke noe besøk eller kontakt med dem før vi er hjemme igjen. Mannen min ble lei seg for alt oppstyret. Nå er det bare å håpe de ikke dukker opp på ferien vår. 

Ts

• Liker 11
Skrevet

Hvor skal dere?

• Liker 5
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

«Nei, dere skal ikke være med oss. Vi drar alene.»

Jeg hadde bare svart noe slikt på alt de skriver framover. Ingen diskusjon, ingen pjatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...