AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #1 Skrevet 13. juli 2018 Hei! Jeg skal fjerne p-staven i august, og er veldig spent på hvordan kroppen reagerer. Jeg har gått på hormonell prevensjon i 15 år - så jeg husker ikke en gang hvordan kroppen var før. Hvilke «symptomer» fikk dere da dere sluttet? Vektnedgang? Økt sexlyst? Når stabiliserte syklusen seg? Fortell 😄 Anonymkode: 51394...e80
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #2 Skrevet 13. juli 2018 Gikk på piller men ikke så lenge. Uteblivende og varierende mens i 6 mnd, ett år før den kom slik den skulle. Anonymkode: 621ae...85e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #3 Skrevet 13. juli 2018 Ingen endring i kropp eller humør. Veldig uvant med eggløsningssmerter, slim og ubehag. Og mye kraftigere og vondere mens. Tok et års tid før syklusen var stabil. Anonymkode: 046f8...bd1
Gjest LiMaSK Skrevet 13. juli 2018 #4 Skrevet 13. juli 2018 Gikk på ppiller i 10 år. Sluttet for litt under 2 mnd siden. Første ukene fikk jeg økt sexlyst, litt kvalme, hodepine, svettet og frøs om hverandre.. Fikk mensen 42 dager etter siste pillen. Nå har jeg liten sexlyst, er irritabel, trett og har hodepine.. men det kan være noe med at jeg er stresset, mye jobbing både på jobb og hjemme. Ellers har jeg ikke merket noe spesielt, men det er litt uvant at mensen kommer når den kommer og ikke i den pillefrie uken. Sykluslengder kan jo forandre seg..
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #5 Skrevet 13. juli 2018 Økt sexlyst og bedre humør. Anonymkode: bcdcc...8bc 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #6 Skrevet 13. juli 2018 Sluttet med prevansjon etter å ha brukt i over 10 år. Første eggløsning etterpå, ble jeg gravid... Er i grunn usikker på hva som var pga graviditet og hva som var pga pilleslutten 😛 Anonymkode: 20e22...76c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #7 Skrevet 13. juli 2018 Takk for alle svar! Jeg startet med hormoner lenge før jeg var ferdig i puberteten, så jeg aner jo egentlig ikke hvordan min voksne kropp ''skal'' oppføre seg 😛 Er så nysgjerring, gleder meg til august 🤣 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sluttet med prevansjon etter å ha brukt i over 10 år. Første eggløsning etterpå, ble jeg gravid... Er i grunn usikker på hva som var pga graviditet og hva som var pga pilleslutten 😛 Anonymkode: 20e22...76c Har tenkt å bruke kondom en stund slik at kroppen og hormonene sine kan stabilisere seg litt før en evt graviditet - men man vet jo aldri hva som skjer Anonymkode: 51394...e80
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #8 Skrevet 13. juli 2018 Jeg merket stor forskjell i humør - litt vanskelig å forklare, men den vonde klumpen i brystet og uforklarlige engstelsen forsvant, følte meg lettere og i bedre humør. Stor (nesten umettelig 🤭) sexlyst de første månedene. Ellers fikk jeg økt kviser og verre mensensmerter som jeg hadde før p-pillene. En annen ting er at urinveisinfeksjonene som jeg hadde slitt med i alle åra, forsvant også! Noe jeg tror neppe er en tilfeldighet. Gikk 7 år på Loette. Anonymkode: 39130...888 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #9 Skrevet 13. juli 2018 Just now, AnonymBruker said: Jeg merket stor forskjell i humør - litt vanskelig å forklare, men den vonde klumpen i brystet og uforklarlige engstelsen forsvant, følte meg lettere og i bedre humør. Stor (nesten umettelig 🤭) sexlyst de første månedene. Ellers fikk jeg økt kviser og verre mensensmerter som jeg hadde før p-pillene. En annen ting er at urinveisinfeksjonene som jeg hadde slitt med i alle åra, forsvant også! Noe jeg tror neppe er en tilfeldighet. Gikk 7 år på Loette. Anonymkode: 39130...888 Det med kvisene ble bedre ca etter et år glemte jeg å skrive. Anonymkode: 39130...888
Prelunia Skrevet 13. juli 2018 #10 Skrevet 13. juli 2018 Jeg sluttet på p-pilla etter å ha gått på den i 5 år. I starten blødde jeg i nesten to uker, før syklusen min var stabil igjen fra neste måned. Reagerte med at jeg plutselig fikk smerter rundt eggløsning, og mer menstruasjonssmerter og blødde litt mer enn jeg gjorde på p-pilla. Humøret mitt ble mer stabilt, og fikk økt sexlyst.
Gjest Kritt Skrevet 13. juli 2018 #11 Skrevet 13. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg skal fjerne p-staven i august, og er veldig spent på hvordan kroppen reagerer. Jeg har gått på hormonell prevensjon i 15 år - så jeg husker ikke en gang hvordan kroppen var før. Hvilke «symptomer» fikk dere da dere sluttet? Vektnedgang? Økt sexlyst? Når stabiliserte syklusen seg? Fortell 😄 Anonymkode: 51394...e80 Jeg ble gravid omtrent umiddlbart så fikk aldri kjent på dette 🤭
Marina234 Skrevet 14. juli 2018 #12 Skrevet 14. juli 2018 Jeg har aldri likt prevensjonsmidler i form av tabletter eller spiral osv så jeg har unngått det. Liker ikke bivirkninger.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #13 Skrevet 15. juli 2018 Jeg har gått på prevensjon i nesten 15 år, en kombinasjon av p-piller og p-stav. Når jeg sluttet med p-piller så stabiliserte syklusen sin seg med en gang. Men jeg må innrømme at det var litt av en endring som skjedde i kroppen. Jeg hadde ganske store eggløsningsmerter (som avtok gradvis måned etter måned), og merket at både humøret ble bedre og økt sexlyst. Det ble en liten aha-opplevelse for min del, og jeg innså hvor mye prevensjonen har påvirket meg gjennom årene. Jeg gikk forresten av prevensjon 5 måneder før vi begynte å prøve. Så klaffet det på andre prøveperiode, men endte i SA, og så klaffet det igjen før jeg fikk mensen tilbake. Anonymkode: 93ba5...704
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #14 Skrevet 15. juli 2018 Jeg merket ikke så stor forskjell, annet enn at etter noen dager virket det som om en slags tåke letnet. Plutselig følte jeg meg mye klarer i hodet enn før. Det kan selvsagt ha vært innbilning, men jeg tro ikke det. Anonymkode: 2986b...cf6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #15 Skrevet 15. juli 2018 Slutta på pilla etter 12 år. Merket jeg ble mer stabil i humøret. Ellers fikk jeg vondere og vondere mensen, og etter 2 år viste det seg at jeg har endometriose og måtte operere ut (godartede) cyster. Er tilbake på pilla nå, og skal gå på den kontinuerlig til jeg ønsker barn Anonymkode: e4747...fa3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #16 Skrevet 15. juli 2018 Økt sexlyst og 8ukers blødning. Tok ca 6mnd før syklusen stabiliserte seg. Anonymkode: d825c...256
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #17 Skrevet 15. juli 2018 Noen som har gått på microgynon som har sluttet og som kan si noe om når de fikk tilbake mensen? Anonymkode: bffd5...cc6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #18 Skrevet 15. juli 2018 Sluttet etter å ha brukt prevensjon i ca 1 år. Gikk 72 dager før jeg fikk blødning førstw gang etter. Har fortsatt veldig ustabil, mellom 12 og 40 dager, syklus fortsatt etter 10mnd. Når jeg blør har jeg ekstreeeeme kramper i magen, men blør lite. Hadde mye vondt i hodet og kvalm første månedene. Reagerte mye da jeg begynte på prevensjon også. Håper aldri jeg trenger å bruke det igjen! Anonymkode: 80e94...475
Puny Skrevet 16. juli 2018 #19 Skrevet 16. juli 2018 Merket ingenting. Hadde gått på hormonprevensjon i 15 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå