AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #1 Del Skrevet 13. juli 2018 Min lille fikk den igår. Jeg har frem til nå fullammet og aldri gitt melk på flaske. Trenger derfor noen tips og råd! Første gang han smakte brakk han seg med en gang. Neste gang jeg laget, puttet jeg oppi en teskje sukker og den drakk han uten noen problemer. Er det ok? Hvor ofte ila en dag kan jeg gi han den? Starte sakte? Eller kjøre på om han liker den? ( Jeg har egen melk på morgen, men ikke kvelden ) Han er 3 mnd, hvor mye spiser de ca da? Siden han alltid har tatt pupp aner jeg ikke hvor mye han har fått i seg. Anonymkode: b39a2...699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #2 Del Skrevet 13. juli 2018 Ikke sukker til små barn, litt maltekstrakt gjør at ikke magen blir hard og søter produktet litt. Anonymkode: bd803...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #3 Del Skrevet 13. juli 2018 Og det står på pakkene hvor mye en baby skal ha i seg i forhold til alder. Anonymkode: bd803...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #4 Del Skrevet 13. juli 2018 Er du på Facebook? I så fall meld deg inn i gruppen Flaskebarna Norge Der er det mange med både erfaring og kunnskap, spør der Anonymkode: a5090...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 13. juli 2018 #5 Del Skrevet 13. juli 2018 Ville meldt meg inne i barn med melkeallergi på facebook. Ofte brukes litt sukker eller vaniljesukker i overgangen til melkefri mme. Neocate, nutramigen osv smaker jo helt grusomt! Og i forhold til den deilig morsmelken finnes den ikke søt. Jeg ville gitt med litt sukker for og trappe ned sukkermengden. Vi gjorde det samme med vår 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 13. juli 2018 #6 Del Skrevet 13. juli 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke sukker til små barn, litt maltekstrakt gjør at ikke magen blir hard og søter produktet litt. Anonymkode: bd803...3a2 Noen barn reagerer på malt, og de små mengdene sukker som blir gitt er ikke farlig. Det er kun i en tilvenningsfase 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #7 Del Skrevet 13. juli 2018 Omg hva!!?? SUKKER!! Neineineinei!! Serios, hvorfor gir du neocate? Har han blitt utredet for melkeprotein allergi? Hvis ikke gir du vanlig mme! Anonymkode: 788e6...f85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 13. juli 2018 #8 Del Skrevet 13. juli 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omg hva!!?? SUKKER!! Neineineinei!! Serios, hvorfor gir du neocate? Har han blitt utredet for melkeprotein allergi? Hvis ikke gir du vanlig mme! Anonymkode: 788e6...f85 Unnskyld meg, men jeg vil tro ts hadde fortsatt ammingen fremfor å begynne på neocate. Neocate er ikke noe du blir anbefalt på apoteket, hvertfall ikke her. Her kommer nutramigen, althera og pepticate først. Og ja, i en tilvenning er det helt vanlig å søte melkefri mme med sukker/vaniljesukker. Innen en uke drikker de fleste uten. Neocate er aminosyrebasert mme som smaker grusomt! Vi har selv vært innom den, men vår tålte nutramigen så vi holdt oss til den, litt bedre på smak. Vil tro ts har fått resept av lege på aminosyrebasert mme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyll1 Skrevet 13. juli 2018 #9 Del Skrevet 13. juli 2018 Ts her! Han har melkeallergi ja, veldig ille. Fått resept av barnelege og hadde absolutt ikke gitt det om jeg hadde hatt nok melk å gi. Utgangspunktet er å gi det som tillegg på kvelden da han ikke blir mett. Den lukter og smaker helt forferdelig og det er ikke mange melkefri å velge mellom 😕 Har hørt sukker er vanlig i tilvenningsperioden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 14. juli 2018 #10 Del Skrevet 14. juli 2018 7 timer siden, Gyll1 skrev: Ts her! Han har melkeallergi ja, veldig ille. Fått resept av barnelege og hadde absolutt ikke gitt det om jeg hadde hatt nok melk å gi. Utgangspunktet er å gi det som tillegg på kvelden da han ikke blir mett. Den lukter og smaker helt forferdelig og det er ikke mange melkefri å velge mellom 😕 Har hørt sukker er vanlig i tilvenningsperioden. Jeg vil råde deg til å melde deg inn i gruppen barn med melkeallergi på facebook. Spør heller der enn her på kg hvor mange gjerne ikke har så mye erfaring med melkefritt. Neocate er jo ganske spesiell på smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #11 Del Skrevet 14. juli 2018 20 hours ago, Gyll1 said: Ts her! Han har melkeallergi ja, veldig ille. Fått resept av barnelege og hadde absolutt ikke gitt det om jeg hadde hatt nok melk å gi. Utgangspunktet er å gi det som tillegg på kvelden da han ikke blir mett. Den lukter og smaker helt forferdelig og det er ikke mange melkefri å velge mellom 😕 Har hørt sukker er vanlig i tilvenningsperioden. hvordan vet du at du ikke har nok melk? Går baby for lite opp i vekt? Anonymkode: 567b1...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #12 Del Skrevet 14. juli 2018 21 timer siden, Gyll1 skrev: Ts her! Han har melkeallergi ja, veldig ille. Fått resept av barnelege og hadde absolutt ikke gitt det om jeg hadde hatt nok melk å gi. Utgangspunktet er å gi det som tillegg på kvelden da han ikke blir mett. Den lukter og smaker helt forferdelig og det er ikke mange melkefri å velge mellom 😕 Har hørt sukker er vanlig i tilvenningsperioden. Legen skal skrive på hvor mye barnet skal ha!! Det er reseptbelagt. Hvis du ikke vet må du ringe sykehuset! Anonymkode: a3200...f3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #13 Del Skrevet 14. juli 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvordan vet du at du ikke har nok melk? Går baby for lite opp i vekt? Anonymkode: 567b1...b60 Ja, han er langt under kurven. På kvelden blir han aldri mett heller og når jeg klemmer på brystene ser jeg at det ikke kommer ut noen ting. Anonymkode: b39a2...699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 14. juli 2018 #14 Del Skrevet 14. juli 2018 På 13.7.2018 den 11.51, AnonymBruker skrev: Ikke sukker til små barn, litt maltekstrakt gjør at ikke magen blir hard og søter produktet litt. Anonymkode: bd803...3a2 Vi gir sukker til spedbarn på sykehuset. Ren sukrose 30%. Selv om jeg er enig i at 1ts er i overkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 14. juli 2018 #15 Del Skrevet 14. juli 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Omg hva!!?? SUKKER!! Neineineinei!! Serios, hvorfor gir du neocate? Har han blitt utredet for melkeprotein allergi? Hvis ikke gir du vanlig mme! Anonymkode: 788e6...f85 Sukker påvirker blodsukkeret til spedbarn i ubetydelig grad, og de har ingen tenner som kan skades. Vi gir sukrose (husholdningssukker+vann) på sykehuset jeg jobber på til spedbarn. Det virker beroligende, og de liker det godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #16 Del Skrevet 14. juli 2018 35 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, han er langt under kurven. På kvelden blir han aldri mett heller og når jeg klemmer på brystene ser jeg at det ikke kommer ut noen ting. Anonymkode: b39a2...699 Hva mener du med langt under kurven? Følger han ikke egen kurve, eller har han vært liten hele veien? Hvis lege/helsesøster har sagt du bør gi tillegg, så gjør som du har fått beskjed om. Hvordan ser ammemønsteret deres ut? Gir du begge brystene til alle måltider? Dersom du ønsker å amme så kan du gjerne bytte frem og tilbake mellom brystene hver gang baby slipper. Altså tilby det neste brystet helt til baby ikke vil ha mer. Husk at det er normalt at puppene kjennes tomme ut på kvelden og at baby tilsynelatende ikke blir mett. Det er vektoppgangen som er viktig. Om du må gi tillegg, kan du alternativt prøve å pumpe 1/2 -1 t etter morgenmåltidet eller på natta, når produksjonen er høyest, da er det lettere å få ut mye melk. Det er selvfølgelig også helt greit å gi tillegg, dersom det er det som funker best for deg. Lykke til. Du har uansett gjort en kjempejobb🏋️♀️💚 Anonymkode: 567b1...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå