Gå til innhold

"Send med papirer" / annonsert i jobbannonse.. spørsmål ang det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Er arbsøker, 

det står gjerne at jeg skal legge ved relvante papirer i søknaden.

MEN å sende vitenemål og attester til random arbeidsgivere synes jeg er litt suspekt, som om hele verden skal ha tilgang til opplysningene dine, så er det ikke sikkert de svarer deg for det om, hva gjør de med papirene?  ..

Sender dere inn alt av papirer? vitnemål og attester ved søknad dersom de ber om det?

Jeg har gode papirer, men er likevel bevisst på dette, synes det er litt uetisk, de kan få det ved ev intervju.

Hva mener dere?

Anonymkode: 8230a...f84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sender selvsagt kopi eller scan av vitnemål, diplomer, attester og annet til de som ønsker det. Holder meg unna tvilsomme arbeidsgivere. 

Du kan jo eventuelt fjerne personnummeret ditt fra dokumentene. 

Anonymkode: 45be7...6ce

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor vil du jobbe for en arbeidsgiver du ikke stoler nok på til å ville sende dem vitnemål og attester? Hva er du redd for skal skje?

Ber de om papirer sammen med søknaden får de selvfølgelig det, hvis ikke kan man like gjerne la være å søke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig sender jeg det med en gang. Attester og vitnemål er dokumentasjon på det du skriver i CV'en din. Jeg, i likhet med andre her, holder meg unna tvilsomme arbeidsgivere. 

Anonymkode: c3ab9...7e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

:lillesky2:Ts her, tusen takk for svar!:lillesky2:

Min forrige arbeidsgiver kjørte sine egne lover og regler,og utsatte meg for ting dere ikke vil tro på. ( Vedkommende har fått sin rettferdige straff fra høyere hold ) ingenting med meg å gjøre.

Derfor har jeg blitt skeptisk, men tar til meg alle gode råd/erfaringer fra dere!

Hvordan sender dere med papirer? hvis jeg tar bilder av papirene, lagrer det på pc og sender inn fil med søknad ( der papirene synlig vises ) holder det?  er ny på jobbsøking etter mange år, så det er jo greit med veiledning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lastet ned mine elektronisk fra samordna tror jeg. Men nå fikk jeg vitnemål i 2014 da, vet ikke om tidligere vitnemål vil ligge der :) har også fått attester og kursbevis elektronisk.

Hadde jeg hatt dem på papir ville jeg scannet dem. 

Anonymkode: 59698...ea8

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

:lillesky2:Ts her, tusen takk for svar!:lillesky2:

Min forrige arbeidsgiver kjørte sine egne lover og regler,og utsatte meg for ting dere ikke vil tro på. ( Vedkommende har fått sin rettferdige straff fra høyere hold ) ingenting med meg å gjøre.

Derfor har jeg blitt skeptisk, men tar til meg alle gode råd/erfaringer fra dere!

Hvordan sender dere med papirer? hvis jeg tar bilder av papirene, lagrer det på pc og sender inn fil med søknad ( der papirene synlig vises ) holder det?  er ny på jobbsøking etter mange år, så det er jo greit med veiledning.

Det er vanlig å scanne de inn og laste opp i søknadsskjemaet, evt. i en e-post. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig å scanne de inn og laste opp i søknadsskjemaet, evt. i en e-post. 

Hvordan scanner jeg inn papirene  mine?

sender dere inn alle?

:essen2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...