AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #1 Skrevet 13. juli 2018 vi har vært venner i 15 år, og omtrent aldri vært uenige om noe. men de siste 5 årene har vært noe turbulente. ikke i stor grad men nok til at jeg distanserte meg veldig i to år. så ble kontakten igjen hyppigere. men så flyttet jeg langt vekk i nesten 2 år. nå er jeg kommet tilbake, og er helt utslitt etter et meget usundt forhold, usunne vennskap og helt energiløs etter oppholdet mitt der jeg bodde. vi ønsket å treffes siden jeg var tilbake, d er halvannen uke siden jeg kom. og ferierer litt her og der hos familie i frem til leiligheten min er innflyttningsklar nå til helgen. men det har ikke helt gått så greit. de første dagene lå jeg bare og sov for jeg var så utslitt. jeg gjorde smptt av noe så ble jeg bare helt utslitt igjen. så var han på vei da for å treffe meg sånn pluttselig. da var jeg på vei et annet sted for å ordne noe iforhold til flyttingen. så han måtte vente og dro til sine foreldre. jeg kom tilbake der jeg oppholdt meg etter endel timers kjøring og ordning så jeg var igjenn helt upeisa og måtte bare legge meg. han ville jeg skulle komme til hans foreldre der han var som igjen er et godt stykke å kjøre. jeg sa i fra til kompisen min at jeg ikke orket og hadde lagt meg og vi fikk ta det igjen litt bedre planlagt neste gang., helt ok sier han. neste dag lå jeg også rett ut hele dagen til kvelden og da tok jeg noen pils med naboene som satt ute. jeg tok meg en spassertur og koste meg litt. dagen og kvelden etter lå jeg igjen utslitt etter min lille hyggekveld før. så ikke my som skal til om dagen. dagen etter d igken. invitrte jeg han med på et kranselag men da sku han fiske isteden. han nevnte han hadde sett meg ute for to dager siden og lurte på om han virkelig var så nedprioritert og at vennene mine betyr så lite for meg. jeg forklarte at jeg ikke så det sånn men at jeg faktisk er egooist for tiden da jeg er så utbrent og tar en dag av gangen. og at jeg har planlagt tiden mellom tilbakekomst og innflytting som ferie med familiebesøk for å ha sted å bo å kvile å få hjelp. (jeg har barn og katt på slep hele tiden så jeg må også derfor tilpasse hverdagen godt etter de og) da ville kompisen ta med kona sin i dag komme opp på hytten. det var helt i orden. men så viste det seg at de ikke hadde barnefri like vel. så de avlyste. et par timer senere spurte de om de kunne ta med barna og hunden. og i utgangspunkter er d helt ok. men her er det kun to senger, og i dag er det et kraftig tordenvær her, så vi har tfekt oss inn i familiehuset. så da ble d ikke noe. nå ignorerer han meg, er furten og gidder ikke svare. er jeg virkelig verdens værste venninde? føler jeg må stå på pinne å være klar for besøk til en hver tid. jeg er skvær blakk pga så kostbar flytting, jeg sliter med angst og kraftig deprisjon pga siste året jeg ar blitt emosjonelt ødelagt. går på medesiner og begynt i terapi for å kommer meg på beina igjen. jeg er alenemor oppi det hele og kraftg utbrent. men jeg er dritt lei maset hans og furtinga når det ikke passer når han knipser.. å liker spesielt ikk at han sier ting som at jeg ikke bryr meg osv.. han gidder faktisk ikke å hjelpe meg å bære litt en gang. han har planlagt å være trøtt den dagen jeg flytter inn. det var han d som tryglet om å få meg tilbake fra norges ende, sku hjelpe å det var ikke måte på.. nå sitter vi der vi gjør da å jeg lurer på å bare gi blanke f... er ikke første gang d blir merkelig. en gang inviterte de meg og kiddn min på hyttetur for en heøg. når barna var sovnt og klokken var over 12 på kvelden fredagen vi kom fikk jeg beskjed om at nå måtte v dra for de skulle ha en familiealenekosetur. så jeg måtte vekke ungen pg dra midt på svarte natta ned fra fjellet. han kaøler meg for søsteren han æaldri fikk. men jeg ble ikke bedt i bryluppet deres. jeg var ikke forlåver, men jeg måtte ordne utdrikkningslag som kostet svin da forlåveren svikta totalt. men ble d satt pris på. nei. så nå.. vet jeg ikke om jeg gidder å bry meg mer likevel.. orker ikke stå på pinne når jeg er så gåen og nedfor og har nok med meg pg mitt. er jeg verdens værste venninde? Anonymkode: 41fa7...c9c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #2 Skrevet 13. juli 2018 Slik som du beskriver ditt funksjonsnivå hvor du blir så sliten at du må legge deg etter ting så tror jeg du rett og slett må prioritere deg selv og barnet ditt. Prøv å være litt direkte å si at akkurat nå er formen din så dårlig at du kun kan prioritere flytting og familie men at dere kan snakkes om noen uker. Du kræsjlander fullstendig om du prøver å please alle rundt deg og går rundt med dårlig samvittighet. Anonymkode: 7bad4...19d 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #3 Skrevet 13. juli 2018 Har du prøvd å forklare han hvordan du har det? Han kan jo ikke vite hva du sliter med om du ikke forteller det. Anonymkode: c1702...0e9
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #4 Skrevet 13. juli 2018 jeg forklarte det til han forje helg. men så kommer han med spontane ønsker om å finne på noe. å da må det liksom skje nå eller med en gang. så blir han furt for at det ikke blir noe. han er jo kun ledig i helgene, men hender han tar seg en fisketur på kvelden. men jeg kan jo inne bare dra. er ikke ddrfor familien min hjelper meg nå. det er flr å komme på beina igjen. her om dagen ringte han og krevde at jeg snudde å kjørte 2 timer til jobben hans med fullpakket bil, med katt og barn kl 18.00 for å vente til han var ferdig på jobb rundt kl 21.00 for å henge med han på brakka før vi stakk tilbake til destinasjonen vår som da ville blitt 3 timers kjøring. det dreit han i. jeg sa nei det skjer ikke.. han synes han fortjente det nå.. men da satte jeg foten ned. kanskje jeg må forklare på nytt. og at det gjelder for en stund fremmover og ikke bare dag til dag slik han virker å tro. det begynner å bli meget slitsomt. Anonymkode: 41fa7...c9c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #5 Skrevet 13. juli 2018 For å si det pent så er ikke dette en gpd venn. Ta vare på deg selv Anonymkode: 08fd3...954
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 13. juli 2018 #7 Skrevet 13. juli 2018 Dump. Livet er for kort til å forholde seg til innpåslitne, overfølsomme, uselvstendige, guilt-trippende mennesker.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #8 Skrevet 14. juli 2018 takk for svar. ikke kett når noen "tvinger på en" dårlig samvittighet Anonymkode: 41fa7...c9c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #10 Skrevet 14. juli 2018 Denne fyren er ingen god venn. Attpåtil sliter han deg ut. Ta deg en pause fra hel mannen, si du trenger tid for deg selv. Så kjenner du på om du savner å ha noe kontakt med ham. Anonymkode: c51e1...f80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå