AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #1 Skrevet 13. juli 2018 Vi er nå på ferie med utekatten vår. En hunnkatt. I natt hadde hun "besøk", og jeg hørte at hun markerte seg aggressivt med knurrelyder og fresing. Jeg kunne ikke se den andre katten, da den var under huset. Jeg så at hun hadde stirrekonkurranse med et dyr som var under huset. Etterhvert ble det rolig utenfor, og jeg sov hele natten mens katten var ute. I dag, da katten min hadde kommet inn, kom denne hannkatten tilbake og drev og spankulerte rundt på terrassen. Han la seg foran døren og kikket inn, slik at vi måtte stenge døren til huset. Nå lurer jeg på om det er slik at de to har utviklet positive følelser for hverandre. Jeg vil ikke at hun skal føle seg utfordret i sommerterritoriet sitt, og jeg er klar for å jage hannkatten. På den annen side lurer jeg på om det er slik at de har blitt venner, og at hun ønsker besøk... Anonymkode: 84dd0...235 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #2 Skrevet 13. juli 2018 Om det er hans område resten av området blir det håpløst å jage på han. Så lenge de ikke skampryler hverandre, bør de få ordne opp selv. Anonymkode: cd790...6fb 1
Tvist Skrevet 13. juli 2018 #3 Skrevet 13. juli 2018 Om hun knurrer og freser er det tvilsomt at de er venner. Hadde sett an min egen katt, om min katt er aggressiv mot den andre, ville jeg jaget den andre litt unna. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #4 Skrevet 13. juli 2018 Du må nesten observere de. Jeg har aldri lykkes i å skremme en hannkatt bort fra eiendommen. Har en plagsom jævel her som alltid prøver å parre seg med min kastrerte jente. Hvis jeg går mot han så løper han, 4 sek etterpå har han hoppet tilbake over gjerdet. Min løsning er å slippe henne inn tvert jeg hører at hun lager truende lyder. Hun vil slippe unna, men har hun ikke mulighet til det så blir hun stående og er klar for kamp. Jeg ville ikke tatt sjansen på at de er venner, for en kamp kan gi stygge sår. Anonymkode: 8dc09...091 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #5 Skrevet 13. juli 2018 Det er ikke sommerterritoriet hennes. Det er dere som er på en annen katts terretorie. Som regel klarer de å gjøre opp seg imellom uten å gjøre noe mer enn å varen stirre og frese/mjaue. Men vær obs på at den andre katten kan fly på deres å virkelig skade den. Anonymkode: d85eb...1fb 3
Olaug Olsen Skrevet 13. juli 2018 #6 Skrevet 13. juli 2018 Jeg er TS. Mulig jeg har misforstått, men jeg tolket spankuleringen i morges som en form for sjekking, og tenker liksom ikke at denne hannkatten ville skade min hunnkatt, selv om dette er hans territorium...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå