AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #1 Skrevet 13. juli 2018 I går kveld gikk jeg tur med en hund, og opplevde noe merkelig. Ca 30 m bak oss jogget en mann. Han jogget frem og tilbake slik at han aldri tok oss igjen, stoppet for å tøye hver gang vi stoppet/ så bakover, og oppførte seg litt merkelig i så måte. Det er jo så, men det jeg reagerte på var hundens oppførsel. Han strittet i mot, nektet å gå videre, kikket hele tiden bakover på denne mannen. Jeg måtte lirke og lure for å få hunden til å gå fremover. Etter ca 20 minutter på denne måten hadde vi stoppet like rundt en sving, slik at joggeren ikke så at vi hadde stoppet. Han skvatt skikkelig da han så oss, men kunne ikke holde seg bak oss lenger, og løp rett forbi. Da kunne hunden gå videre også. Han brydde seg ikke om de andre som gikk bak oss, det var bare denne mannen. Noen som har en forklaring på hundens oppførsel? Anonymkode: b58f6...3e7 1
Sirah Skrevet 13. juli 2018 #2 Skrevet 13. juli 2018 Du syntes jo selv at oppførselen til denne mannen var rar, det samme syntes nok hunden. Dette ble forsterket av at du hele tiden kikket etter denne mannen. Hunder leser folk veldig bra. Den ene hunden min bryr seg aldri om mennesker, men folk som jogger syntes den at er spennende. Nå gjør den ingenting annet enn å kikke litt, men kan se for meg at den hadde reagert på samme måte på slik merkelig oppførsel. 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #3 Skrevet 13. juli 2018 Akkurat nå, Sirah skrev: Du syntes jo selv at oppførselen til denne mannen var rar, det samme syntes nok hunden. Dette ble forsterket av at du hele tiden kikket etter denne mannen. Hunder leser folk veldig bra. Den ene hunden min bryr seg aldri om mennesker, men folk som jogger syntes den at er spennende. Nå gjør den ingenting annet enn å kikke litt, men kan se for meg at den hadde reagert på samme måte på slik merkelig oppførsel. Det var faktisk hunden som gjorde meg oppmerksom på mannen, jeg hadde ikke registrert han om ikke hunden plutselig satte seg ned og dro i motsatt retning, så det var ikke min oppførsel som gjorde at hunden reagerte. Jeg gikk heller ikke og kikket bakover etterpå, jeg hadde fokuset på hunden, men jeg så naturligvis mannen når jeg snudde meg for å få hunden til å gå videre. Anonymkode: b58f6...3e7
Sirah Skrevet 13. juli 2018 #4 Skrevet 13. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var faktisk hunden som gjorde meg oppmerksom på mannen, jeg hadde ikke registrert han om ikke hunden plutselig satte seg ned og dro i motsatt retning, så det var ikke min oppførsel som gjorde at hunden reagerte. Jeg gikk heller ikke og kikket bakover etterpå, jeg hadde fokuset på hunden, men jeg så naturligvis mannen når jeg snudde meg for å få hunden til å gå videre. Anonymkode: b58f6...3e7 Da stusset nok bare hunden på den rare oppførselen Ser for meg at min hadde oppført seg helt likt... Det høres jo ikke helt normalt ut. 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #5 Skrevet 13. juli 2018 Akkurat nå, Sirah skrev: Da stusset nok bare hunden på den rare oppførselen Ser for meg at min hadde oppført seg helt likt... Det høres jo ikke helt normalt ut. Jeg tenker at mannen drev med en form for intervaller, og brukte oss som referanse. Men at det ble litt feil på grunn av hundens reaksjon. Men du har sikkert rett i at hunden stusset på oppførselen. Jeg har bare aldri opplevd han slik før, og er nysgjerrig på hva han reagerte på, oghvorfor. Anonymkode: b58f6...3e7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #6 Skrevet 13. juli 2018 Kan være at mannen hadee spist noe godt, tråkket i urin mm. Hvorfor legge noe i en helt normal reaksjon? Anonymkode: 0281f...175
Sphynx Skrevet 13. juli 2018 #7 Skrevet 13. juli 2018 (endret) Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan være at mannen hadee spist noe godt, tråkket i urin mm. Hvorfor legge noe i en helt normal reaksjon? Anonymkode: 0281f...175 Jeg tror nok TS er redd mannen bak hadde skumle tanker og planer Endret 13. juli 2018 av Sphynx .
Sirah Skrevet 13. juli 2018 #8 Skrevet 13. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at mannen drev med en form for intervaller, og brukte oss som referanse. Men at det ble litt feil på grunn av hundens reaksjon. Men du har sikkert rett i at hunden stusset på oppførselen. Jeg har bare aldri opplevd han slik før, og er nysgjerrig på hva han reagerte på, oghvorfor. Anonymkode: b58f6...3e7 Ja det høres jo ikke helt ulogisk ut Hadde stusset selv 😂 Min reagerer som sagt sjeldent på mennesker, men akkurat joggere kan den finne på å dra litt mot dem. De beveger seg jo tross alt i "leketempo" 😁
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #9 Skrevet 13. juli 2018 1 minutt siden, Sphynx skrev: Jeg tror nok TS er redd mannen bak hadde skumle tanker og planer Absolutt ikke. Jeg er alt for gammel og ikke tiltrekkende nok til å være av interesse for unge spreke menn. Som sagt over tenkte jeg at han løp en form for intervaller. Mendu satte meg på en tanke, kanskje hunden så på mannen som en trussel av en eller annen grunn Anonymkode: b58f6...3e7
Hengebuksvinet Skrevet 13. juli 2018 #10 Skrevet 13. juli 2018 Hunden min reagerer på "rare folk". Vi gikk på øde vei, da vi møtte en som sikkert var ruset. Og hunden reagerte på 200 meters hold. 1
Sphynx Skrevet 13. juli 2018 #11 Skrevet 13. juli 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke. Jeg er alt for gammel og ikke tiltrekkende nok til å være av interesse for unge spreke menn. Som sagt over tenkte jeg at han løp en form for intervaller. Mendu satte meg på en tanke, kanskje hunden så på mannen som en trussel av en eller annen grunn Anonymkode: b58f6...3e7 Jeg er paranoid nok til å tenke vodtekt, kidnapping, ran eller mord med en gang, selvom jeg er for gammel og lite tiltrekkende for voldtekt, for tung for kidnapping, for blakk for ran...Og da var det mord igjen da. 👀 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #12 Skrevet 13. juli 2018 1 minutt siden, Sphynx skrev: Jeg er paranoid nok til å tenke vodtekt, kidnapping, ran eller mord med en gang, selvom jeg er for gammel og lite tiltrekkende for voldtekt, for tung for kidnapping, for blakk for ran...Og da var det mord igjen da. 👀 Jeg er for dum til å tenke på slikt, jeg tror alle er snille inntil det motsatte er bevist. Det meste har en logisk forklaring selv om den ikke er helt åpenbart ved første øyekast. 33 minutter siden, Sirah skrev: Ja det høres jo ikke helt ulogisk ut Hadde stusset selv 😂 Min reagerer som sagt sjeldent på mennesker, men akkurat joggere kan den finne på å dra litt mot dem. De beveger seg jo tross alt i "leketempo" 😁 Lek kan være en god forklaring. 25 minutter siden, SS skrev: Hunden min reagerer på "rare folk". Vi gikk på øde vei, da vi møtte en som sikkert var ruset. Og hunden reagerte på 200 meters hold. Det kan dette være også Anonymkode: b58f6...3e7
Khloe P.T Skrevet 13. juli 2018 #13 Skrevet 13. juli 2018 Helt normal oppførsel for en hund. Folk som ser veldig annerledes ut eller oppfører seg annerledes reagerer de fleste hunder på. Min hund går som regel fremst og er den som "passer flokken" sin. Dersom det skjer noe spesielt bak oss vil han gjerne ha kontroll over det. Normal hundeatferd.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #14 Skrevet 13. juli 2018 Min erfaring er at hunder observerer menneskers atferd, og reagerer på om noe er utenom det vanlige. De passer på flokken sin. Vi hadde den snilleste labradoren, som aldri knurret eller flekket tenner, men en gang jeg og en venninne som 10-åringer møtte på en «overhyggelig» mann på tur, knurret hunden. Vi hadde ikke reagert selv, men hunden varslet. Han knurret aldri senere til noen. Anonymkode: 5840e...f66 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #15 Skrevet 13. juli 2018 Høres mer ut som at denne mannen var redd hunden og prøvde å holde seg på avstand. Hunden merket det. Anonymkode: 1db80...9cb 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #16 Skrevet 13. juli 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Høres mer ut som at denne mannen var redd hunden og prøvde å holde seg på avstand. Hunden merket det. Anonymkode: 1db80...9cb Det var det første jeg tenkte også, at han var redd hunden. Grunnen til at han stoppet hver gang TS stoppet var kanskje for å ikke komme nærmere. Og kanskje merket hunden dette, og ble nysgjerrig på hvorfor han oppførte seg så uvanlig. Anonymkode: 76cbc...8d9 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #17 Skrevet 16. juli 2018 Hvis noen løp mot deg og stoppet og snudde, løp mot deg og stoppet og snudde, løp mot deg og stoppet og snudde etc., og du ikke forstod hva de drev med hadde du også reagert. Anonymkode: da560...634
Strawberry19 Skrevet 16. juli 2018 #18 Skrevet 16. juli 2018 På 13.7.2018 den 11.20, AnonymBruker skrev: Høres mer ut som at denne mannen var redd hunden og prøvde å holde seg på avstand. Hunden merket det. Anonymkode: 1db80...9cb På 13.7.2018 den 13.15, AnonymBruker skrev: Det var det første jeg tenkte også, at han var redd hunden. Grunnen til at han stoppet hver gang TS stoppet var kanskje for å ikke komme nærmere. Og kanskje merket hunden dette, og ble nysgjerrig på hvorfor han oppførte seg så uvanlig. Anonymkode: 76cbc...8d9 Akkurat mine tanker også. At joggeren var redd hunden. Høres ut som noe jeg ville gjort, bare at jeg er en kvinne 😆 og hunden reagerte sikkert på at det er rart at denne mannen løper frem og tilbake, at han har dukket opp flere ganger.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #19 Skrevet 16. juli 2018 Jeg ser at noen foreslår at mannen var redd, og at det var derfor han løp frem og tilbake. Det kan hende, jeg var ikke så opptatt av mannen. Men i helgen har jeg gått samme rute med hunden, og hunden hadde samme reaksjon på samme sted, selv om mannen ikke var der. Når vi kommer til ett punkt setter hunden seg ned, og drar i motsatt retning. Jeg må så lirke og lure hunden til å gå fremover et godt stykke, men når vi kommer til et annet punkt går han like villig som vanlig. Det er et stykke på 2-300 meter han ikke vil gå, resten av turen er grei. (ca 3 km) Anonymkode: b58f6...3e7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #20 Skrevet 16. juli 2018 Hunden oppfattet at mannen oppførte seg rart og ville derfor se seg tilbake hele tiden. Kan virke som mannen var redd hunder siden han ikke ville løpe forbi. Eventuelt drev med intervalltrening og ikke ville løpe forbi dere og bli tatt igjen ti ganger. Helt normal oppførsel av hunden din Hunden min har også noen ganger reservasjoner mot enkelte steder på en runde. Hvis vi går et sted en dag og en hund bjeffer veldig på oss husker hunden min det til neste gang vi går der og blir litt skeptisk. Hunden din forbinder nok det stedet med mannen med den rare oppførselen og vegrer seg derfor litt. Når dere får gått der en del ganger og alt er som normalt vil hunden til slutt glemme det Anonymkode: f5fec...f0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå