AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #1 Skrevet 13. juli 2018 Hei! Jeg er ferdig utdannet som sykepleier, men har den siste tiden lekt med tanken om å bli helse-/medisinsksekretær i steden. Fra før av har jeg gått studiespesialiserende på vgs. Er det noen der ute som har begynt med studiene for å bli sekretær etter at du var ferdig med vgs? Hvilke fag er obligatorisk og hvor mye kostet det? Anonymkode: 73105...926
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 På 13.7.2018 den 2.03, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er ferdig utdannet som sykepleier, men har den siste tiden lekt med tanken om å bli helse-/medisinsksekretær i steden. Fra før av har jeg gått studiespesialiserende på vgs. Er det noen der ute som har begynt med studiene for å bli sekretær etter at du var ferdig med vgs? Hvilke fag er obligatorisk og hvor mye kostet det? Anonymkode: 73105...926 Siden du har sykepleien fra før så vil jeg tro at du vil stå sterkt ang å få jobb. Kortest vei er å ta medisinsk sekretær ved en fagskole, selv gikk jeg i min tid på Næringsakademiet. Hvis du tar med.sek på fagskole kan du få foretatt en realkompetansevurdering senere og endte opp med vitnemål fra vgs som om du skulle tatt det tradisjonelle vgs-løpet. Det finnes flere måter å få autorisasjon på. Jeg tok med.sek på et år på fagskole og fikk en realkompetansevurdering ved en vgs i Oslo og ble testet/vurdert opp mot vgs helse/sosial/helsesekretær men endte opp med et kompetansebevis (for beståtte fag) istedenfor vitnemål fra vgs fordi jeg strøk på skiftestuearbeid som vi ikke hadde hatt enda på med.sek. Jeg fikk fast 100% stilling på Oslo-sykehus uten autorisasjon. Anonymkode: fae79...fa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå