Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på en ting ang arv  og utbetaling av arv.

En av mine slektninger fikk arven til oss andre 4, og seg selv inn på konto (hoved-ansvarlig også i samtykke med oss andre).

Det er nå 2 mnd siden, og fortsatt er ikke arven utbetalt til oss andre.

Pga pengesummen, så vil rentene stige ca 12.000 kr pr mnd. (Med mindre det er høyrentekonto,  da stiger det mer. 

Denne personen har lovet å sette inn arv ifølge riktig beløp innen denne mnd, men da har jo også denne personen fått nesten 20000 i renter. 

Er dette riktig gjort? Blir litt matt av hele situasjonen.

Anonymkode: 510f8...a68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå må jeg bare påpeke at jeg ikke trenger arven fort for den sags skyld, men det er tross alt straffbart å holde tilbake arv? 

Personen har kommet med unnskyldninger hele tiden, på hvorfor det ikke blir gjort, og ingenting skjer.. 

Skrevet

Du kan jo eventuelt be om din del av rentene også, om du tør! Jeg er enig i at det er dårlig gjort, men er kanskje litt risky å spørre også?

AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være en veldig stor arv dersom det at det står på en vanlig brukskonto vil utløse 12000 i rente i mnd? Om man sier at det er 0,5 % rente, som er midt på treet når det gjelder brukskontorente(mange har langt mindre i rente) så er jo arven på 28 800 000?

Anonymkode: 8eb3d...2f8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, McFlurry skrev:

Du kan jo eventuelt be om din del av rentene også, om du tør! Jeg er enig i at det er dårlig gjort, men er kanskje litt risky å spørre også?

Ja, har tenkt på det, men det er veldig kleint å måtte spørre. Så det blir nok ikke gjort, ned mindre det tar enda lengre tid.

Ja, det er stor arv...

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier bobestyrer da?

Anonymkode: 4d10d...ad2

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

En av mine slektninger fikk arven til oss andre 4, og seg selv inn på konto (hoved-ansvarlig også i samtykke med oss andre).

Pga pengesummen, så vil rentene stige ca 12.000 kr pr mnd. (Med mindre det er høyrentekonto,  da stiger det mer. 

Denne personen har lovet å sette inn arv ifølge riktig beløp innen denne mnd, men da har jo også denne personen fått nesten 20000 i renter. 

Dere skal selvfølgelig dele rente-pengene!!!

Anonymkode: 52db0...3eb

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke dere bare avtale et møte med banken? Så kan en del av dere dra sammen, og så overfører de alle pengene der og da, inkludert rentene.

Anonymkode: 52db0...3eb

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt Tingretten på stedet. Kan ikke de hjelpe så er advokat neste. Kvinneguiden er feil adresse for å få hjelp. 

Anonymkode: b32ae...7de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som personen trenerer prosessen, og finner aldri tidspunkt for å overføre arven til dere andre 3?

Jeg hadde best om å møtes i banken alle 4 neste uke så dere kan få dette gjort sammen, og sagt at hvis personen ikke dukker opp til dette møtet, så blir h*n anmeldt hos politiet for tyveri.

Siden h*n er så avvisende og trekker ut tiden, hadde jeg vært redd for at vedkommende spiller bort pengene eller noe, så ta tak i det snarlig

Anonymkode: c672a...856

AnonymBruker
Skrevet

Har personen en god grunn til at det skal ta så lang tid å overføre pengene? Hvis ikke burde du begynt å bli nervøs for lenge siden. Når det gjelder rentene må du huske at den andre personen vil måtte betale skatt av dem. Tror det er 23% for 2018. Det bør derfor trekkes fra.

Anonymkode: 159d7...82b

• Liker 1
Skrevet

Hvis vedkommende har fått pengene på sin konto, hva slags forklaring har vedkommende på at h*n ikke har overført den til de andre? Det tar ikke lang tid å føre over like beløp til 3 andre arvinger? Har vedkommende brukt mer enn h*n skal, og derfor trenerer saken i et forsøk på å rette opp igjen skaden?

Og uansett - dere skal selvfølgelig dele rentene likt mellom dere også, og det hadde ikke brydd meg filla å be om det... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var bobestyrer og ansvarlig for arv for noen måneder siden. Det ble en relativt stor sum det også, selv om det ikke var i nærheten av det som TS skisserer her.

Greia er at når man er ansvarlig så er man ansvarlig for alt. Og det kan komme regninger og skatt og diverse etter at personen er død og det skal alle arvinger betale. Så det kan hende den som er ansvarlig venter for å være sikker på at alt er betalt og h*n ikke sitter med skjegget i postkassa etter at h*n har betalt ut til de to andre og plutselig kommer det ting som alle tre egentlig skal betale på og så vil ikke de to andre...

Men, det må jo kunne gå an å få noe utbetalt på forskudd? Så lenge? Til alt er over med begravelse, forsikringer, skatt og annet som evt. kan dukke opp?

Anonymkode: ab8bc...593

AnonymBruker
Skrevet

Arver du 28millioner som en regnet seg ca frem til her. Så hvorfor bry seg med 20tusen??

Anonymkode: 36f6f...e3d

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har tenkt på det, men det er veldig kleint å måtte spørre. Så det blir nok ikke gjort, ned mindre det tar enda lengre tid.

Ja, det er stor arv...

Lykke til uansett hva du velger å gjøre, du får nok pengene dine (med eller uten renter) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...