Gå til innhold

Familie som maser om å være med på ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei..

Jeg er alenemamma til 2 små barn, eldste er 6 år og yngste er 3. Jeg har vært alene med de siden de var små så er godt vandt til dere og deres vaner. Jeg har planlagt å gå fjelltur med barna, men familien min ringte og klikket for at jeg skulle ta med barna dit. Jeg har undersøkt og det er mange som går tur dit med barna. Har løpt minimeis til minstemann så han kan sitte på skuldrene mine mens jeg leier eldste. Jeg skal selvfølgelig være veldig forsiktig med de.

priblemet nå er at 2 i familien i hele dag har ringt og mast på meg om at de vil bli med. Jeg har lyst til bare dra jeg og barna, da krg allerede er mye sammen med familien Og ønsker å komme meg litt bort fra de. Ser de for mye, besten hver dag så jeg orker de ikke på turen ogFamilien min har aldri gått turer, klarer så vidt å komme opp en liten bratt bakke skjønner ikke at de i det hele tatt hvorfor de ikke kan la meg gå uten å plage meg!

de er allerede veldig masete, ringer 3-4 ganger daglig selvom vi ses nesten daglig.. det er greit siden jeg klarer å begrense lengden på samtalene, men ikke tale om jeg går tur med de.

har aldri fått noe hjelp om klarer meg fint selv med de. Men dette tror de jeg ikke klarer?? 

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: d2aaf...17e

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet

Sluttet å ta telefonen, pakket kofferten og dratt 😎😬

Skrevet

Sagt nei og latt vær å svare når de ringer. Hadde pakket med god samvittighet og kost meg på tur. Det burde da være måte på hvor mye folk skal mase?

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, BearMama skrev:

Sluttet å ta telefonen, pakket kofferten og dratt 😎😬

Helt enig. Og snakk heller med noen som syns det er bra at du tar en slik tur med barna i stedet for å trekke deg ned og gjøre deg usikker!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang dere skal på ferie: unngå å si hvor og når..

opplevde at svigers også bestilte samme tur til utlandet samtidig som oss.. ikke så veldig gøy når ferie for meg er tid med kjernefamilien min.. som du sier: vi ser svigers nok i hverdagen uansett.. 

Anonymkode: 76425...6a7

• Liker 5
Skrevet

Når det er ferie er det helt klart greit å komme seg litt bort fra familie, og om dette er noe man ønsker mener jeg familien bør respektere det. Det virker dog ikke som din familie har noen planer om å gi seg med masingen, så kanskje du bare bør si at du vil reise alene med barna dine og forklare hvorfor? Om dette ikke hjelper har jeg dessverre ingen andre gode forslag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei, takk for svar :)

Jeg har jo prøvd å si at jeg ønsker å dra alene med barna, siden ferie er å komme seg bort.. men de skjønner visst ikke .. men jeg får bare overse det og være bestemt, ikke lett dette, altså .

takk for svar, føler meg ikke så slem lenger :)

ts

• Liker 5
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, takk for svar :)

Jeg har jo prøvd å si at jeg ønsker å dra alene med barna, siden ferie er å komme seg bort.. men de skjønner visst ikke .. men jeg får bare overse det og være bestemt, ikke lett dette, altså .

takk for svar, føler meg ikke så slem lenger :)

ts

Ikke lett? Det er jo lett. Overse dem, ikke svar på tlf/mld. Pakk sakene og reis. Da har du vel lært til neste gang, at det ikke er lurt å si fra om at du skal reise på tur med barna. Når/hvor.

Pakk og reis. Kos dere på tur :)

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Når ferien for i år er over og gjennomført, inviterer du de største masekråkene på en passelig anstrengende gåtur i "fjellheimen" slik at de får kjent på hvor lite egnet de er til din form for ferie.

Det er ingen grunn til å svare på alle telefoner dersom det bare er mas om samme ting. Hvis samme person ringer 3-4 ganger pr dag er det på tide å si tydelig fra om at dette faktisk er for drøyt.

God tur! Husk å sette telefonen på lydløs slik at du ikke blir mast i hjelp på ferien.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen hjertelig tskk for alle gode råd! Jeg skal sette telefonen på lydløs og bare kose meg med barna ! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpt meg bæresele fordi minimeis er upraktisk og vondt i lengden, pakket sakene, slått telefonen på lydløs og reist alene med barna 

Anonymkode: b63ea...cee

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen hjertelig tskk for alle gode råd! Jeg skal sette telefonen på lydløs og bare kose meg med barna ! 

Høres ut som dere vil få en fin tur. Kos dere 😃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kos deg på tur :)
Kom gjerne med en oppdatering etter ferien så vi får høre hvordan det gikk med dere 

Anonymkode: 0da96...da6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Slettet pga feil tråd

Endret av Ulrikke
Feil tråd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...