Gå til innhold

Jepp! Da ble broren stoppet av politiet-Bruk av hasj.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Endelig ble han på (17 år) stoppet, mens han hadde ca 10 g på seg. Han sliter med et russ problem og er under behandling. Vi har alle slitt med han i det siste. Så han kastes ut av huset, siden han er truende og voldelig mot mor og hun er i en dårlig helse tilstand.  Vi har snakket om dette her både med politiet og barnevernet flere ganger, men de gjør ingenting med det. Jeg har personlig advart han så mye, mor har mistet kontroll på han. Ungen har drFaren døde for en stund siden. 

Nok er nok, gutten trenger hjelp og han må få den hjelpen på den harde måten. Eller så funker det ikke. 

Noen som vet hva som skjer nå? De sa de skulle ta kontakt med barnevernet og tar det derfra. 

De kan altså ikke returene han hjemme, fordi han kan skade mor. Han er kjempe farlig og aggressiv, kommer dem til å gjøre det?

Anonymkode: eb014...0da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er under 18 så må han jo bo hos sine foreldre eller få hjelp av barnevernet. Han er ennå ikke voksen! Å kaste han ut gir heller ingen løsning, mer ensomhet og mindre støtte gir jo økt bruk.

Anonymkode: acca6...681

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er under 18 så må han jo bo hos sine foreldre eller få hjelp av barnevernet. Han er ennå ikke voksen! Å kaste han ut gir heller ingen løsning, mer ensomhet og mindre støtte gir jo økt bruk.

Jeg skjønner, men vi kan dessverre ikke la det fortsette sånn, han truer moren min med kniv og er kjempe voldelig mot henne. Dette har politiet sett. Han blir 18 til februar, så det er ikke så lenge igjen. Moren min sin helse tilstand er heller ikke noe særlig bra og han forverrer den. Dessuten så vil han selv flytte ut. . 

AnonymBruker
Skrevet

Han er jo ikke trygg å ha i samfunnet. Hvorfor har han ikke fått hjelp tidligere 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han er jo ikke trygg å ha i samfunnet. Hvorfor har han ikke fått hjelp tidligere 

Han nekter å ta imot hjelp.Fra alle sider. Snakker man med han om hans problemer, så blir han kjempe aggressiv.  I det siste så fikk han noe symptomer pga misbruk av disse stoffene, noe som gikk enormt ut over helsetilstanden hans, og da sa han ja til behandlingen/avrusing. Men fortsetter allikevel å bruke og bråke.  

Dette har vi sagt flere ganger til kontaktpersonen hans i barnevernet også til politiet, men dem sier at han må akseptere å få hjelp for å få det. 

AnonymBruker
Skrevet

Han kommer sikkert på bus, eller på en barnevernsinstitusjon. Han må sikkert pisse i glass i mange måneder for å sjekke om han fortsatt bruker narkotika. Men når han er myndig, kan han havne på gata. 

Anonymkode: 0a4c0...c34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han kommer ut av cella etter max 24 timer, om de i det hele tatt tok han med seg. Så vil han måtte i nytt avhør for å forklare seg senere om han ikke vedtok forelegg der og da. 

De vil altså sende han hjem, men derfor er det kjempeviktig at du og mor snakker med politiet og hans voldsbruk og be de skrive han inn på institusjon under barnevernet med en gang, og at mor tar kontakt med Krisesenteret i deres by som hun kan få råd om husvold og hemmelig bosted av de hvis gutten kommer hjem igjen og hun føler seg truet! 

Anonymkode: 5befc...c51

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kommer ut av cella etter max 24 timer, om de i det hele tatt tok han med seg. Så vil han måtte i nytt avhør for å forklare seg senere om han ikke vedtok forelegg der og da. 

De vil altså sende han hjem, men derfor er det kjempeviktig at du og mor snakker med politiet og hans voldsbruk og be de skrive han inn på institusjon under barnevernet med en gang, og at mor tar kontakt med Krisesenteret i deres by som hun kan få råd om husvold og hemmelig bosted av de hvis gutten kommer hjem igjen og hun føler seg truet! 

Anonymkode: 5befc...c51

Det har vi snakket med politiet om alt det voldsbruken, jeg tror ikke han skal inn i noe celle, de prøver å ta kontakt med barnevernet og få han inn til et eller anna sted. Jeg tror så fort de tar han inn på noe institusjon, så hjelper jeg mor med å finne et nytt sted å bo. Men litt vanskelig å flytte fort, tar tid. Dem har også vært vitne til voldsbruken.   

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har vi snakket med politiet om alt det voldsbruken, jeg tror ikke han skal inn i noe celle, de prøver å ta kontakt med barnevernet og få han inn til et eller anna sted. Jeg tror så fort de tar han inn på noe institusjon, så hjelper jeg mor med å finne et nytt sted å bo. Men litt vanskelig å flytte fort, tar tid. Dem har også vært vitne til voldsbruken.   

Jeg reiser snart pga noe haste greier, tenker å ta kontakt med fastlegen hennes imorgen, så kan han evt hjelpe henne videre. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kommer sikkert på bus, eller på en barnevernsinstitusjon. Han må sikkert pisse i glass i mange måneder for å sjekke om han fortsatt bruker narkotika. Men når han er myndig, kan han havne på gata. 

Anonymkode: 0a4c0...c34

Han har selv sagt ifra til politiet at han har brukt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det som irriterer meg er ikke hasj bruken hans, det driter jeg i. Men stakkars syke moren som må tåle alt dette her. 

AnonymBruker
Skrevet

Han blir da satt over til en annen familie.

AnonymBruker
Skrevet

Historien din høres ganske lik ut som min egen brors historie. Han døde desverre som 17 åring, da hverken familie, politi eller helsevesenet hjalp han. Pass på broren din. Han trenger faktisk støtte. Før du vet ordet av det eksisterer han ikke lengre og da kommer dere i familien til å angre på måten ting ble gjort på. 

Anonymkode: 0eb86...c2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...