Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på èn ting: om samboeren min jobber eller har gått over på omskolering, og jeg begynner på skole med støtte fra lånekassen kan vi da få dekket barnehageplass om vi ikke har råd til det selv??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg vet ikke helt sikkert, men jeg mener det er bare enslige forsørgere som får støtte til barnepass.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror også det er enslige forsørgere bare som får støtte.

Men kan jo være at det finnes noen slags regler for det på sosialen?

Skrevet

Hvis mannen din går på omskolering gjennom aetat tror jeg han kan søke om dekning av barnepass, men det er ikke så mye som blir dekt, tror det er 60-70 kr dagen, hvis ikke jeg husker helt feil, men det er jo bedre enn ingenting. Blir vel ca 1000 kr i måneden.

Ellers tror jeg ikke det er noen andre dere får penger til støtte av, kan jo alltids høre med sosialen, men tviler, vi spurte selv for noen år siden da jeg ble syk, og vi fikk tilbud om barnehageplass, noe som ville si at vi måtte betale barnehage og mistet kontantstøtten, da hadde vi bare mannens inntekt og leve på som da var 14000. Men de lo nesten av oss da vi søkte om støtte til barnepass og fikk blankt nei.

Skrevet

Er det snakk om omskolering gjennom setat kan dere søke om støtte til barnepass i de(n) perioden(e) han er i omskolering.

Perioder han ikke er i omskolering får dere ikke støtte.

Aetat pleier å gå gjennom de forskjellige støtteordningene med kundene sine, og på den måten se hva som er aktuelt.

Er det gjennom aetat kan dere også søke om støtte til og fra arbeidsplassen hans.

De andre støtteordningene avhenger av inntekten hans..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...