Gå til innhold

VM i Norge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså tenk om Norge arrangerte fotball-VM det hadde vel ikke vært feil? Og sammen med Sverige og Danmark så kunne vi ha arrangert fotball-VM i skandinavia.

Dog så ville det ha kostet 100x mer enn hva et vinter-OL ville ha kostet og arrangere, Men jeg ser ikke noe problemer med økonomien til Norge, Sverige eller Danmark hovedproblemet er vel at det for øyeblikket ikke finnes en eneste stadion i Norge som innfrir FIFA´s krav for fotball-VM mens svenskene har en 2-3 stadioner og danskene 1-2 stadioner som hadde trengt en lettere oppussing for å bli aktuelle stadioner for fotball-VM.

Jeg vet med 99,9% sikkerhet at det aldri kommer til og arrangert fotball-VM i Norge men det er en søt tanke.

Anonymkode: 75a2b...b79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var snakk om å søke om EM for endel år siden. Men du må nok regne med å betale FIFA-toppene noen gode mill under bordet i tillegg, og det er vel ikke en helt skandinavisk måte å gjøre ting på.

Anonymkode: badeb...f83

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var snakk om å søke om EM for endel år siden. Men du må nok regne med å betale FIFA-toppene noen gode mill under bordet i tillegg, og det er vel ikke en helt skandinavisk måte å gjøre ting på.

Anonymkode: badeb...f83

Det var først fremst Sverige som ønsket og arrangere EM i 2008 sammen med Norge, Norge viste interesse i begynnelsen men trakk seg raskt tilbake. Men jeg tror definitivt at Skandinavia (Norge/Sverige og Danmark) hadde vært kapable til og arrangere VM når land som Russland og Qatar kan arrangere VM.

AnonymBruker
Skrevet

Koster jo selvfølgelig veldig mye penger å være arrangør da. 

Er ikke sikkert Norge gidder å betale for å arrangere noe slikt... 

Anonymkode: 2dfb8...7f5

AnonymBruker
Skrevet

Er vel eneste muligheten vi har til å få delta. 😀

Anonymkode: b78ae...e6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Koster jo selvfølgelig veldig mye penger å være arrangør da. 

Er ikke sikkert Norge gidder å betale for å arrangere noe slikt... 

Det koster naturlig veldig mye penger å være vertsnasjon for fotball-VM. Men jeg tror også at gevinsten av å arrangere VM er stort og på sikt bedre for landet. Og hvis skandinavia Norge, Sverige og Danmark gikk inn for det sammen så tror jeg ikke at det ville ha kostet Norge noe særlig mer enn hva det koster å arrangere vinter-OL. Også har det jo arrangert VM i skandinavia tidligere, Sverige var vertskap for fotball-VM i 1958 men det er jo bare 60 år siden da..

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det koster naturlig veldig mye penger å være vertsnasjon for fotball-VM. Men jeg tror også at gevinsten av å arrangere VM er stort og på sikt bedre for landet. Og hvis skandinavia Norge, Sverige og Danmark gikk inn for det sammen så tror jeg ikke at det ville ha kostet Norge noe særlig mer enn hva det koster å arrangere vinter-OL. Også har det jo arrangert VM i skandinavia tidligere, Sverige var vertskap for fotball-VM i 1958 men det er jo bare 60 år siden da..

Men norske mydigheter gidder vel ikke å arrangere noen vinter-leker heller.   

Det er jo selvfølgelig mye mer lettvint å la noen andre land gjøre alt dette arbeidet, så kan Norge sende noen deltakere som snapper med seg flest mulig medaljer... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...