AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #1 Skrevet 12. juli 2018 Venter svar ang høyskole, men har søkt litt forskjellig rundt om. Så da er spm hvordan jeg gjør det med boplass? Skal jeg søke studenthybel den dagen jeg får beskjed hvilken høyskole jeg har kommet innpå? Anonymkode: e203c...1a2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #4 Skrevet 13. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Følger denne. Anonymkode: deedb...b4d Du har heller ikke søkt bosted? Anonymkode: e203c...1a2
Tui Skrevet 13. juli 2018 #5 Skrevet 13. juli 2018 Nå er det jo ikke mange dagene igjen til svaret kommer, så kanskje like greit å vente? Hvis ikke du søker flere studier på samme sted, da ville jeg kanskje sjanset og søkt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #6 Skrevet 13. juli 2018 Akkurat nå, Tui skrev: Nå er det jo ikke mange dagene igjen til svaret kommer, så kanskje like greit å vente? Hvis ikke du søker flere studier på samme sted, da ville jeg kanskje sjanset og søkt. Får alle svar den 20 juli? Anonymkode: e203c...1a2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #7 Skrevet 13. juli 2018 Vil man ha en bra studentbolig, så må man søke i god tir - typ minst 6 mnd, så du er litt sent ute. Jeg søkte året i forveien, for å være langt opp på ventelisten. Ja, du bürde søke nå Anonymkode: bfad1...16b 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #8 Skrevet 13. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vil man ha en bra studentbolig, så må man søke i god tir - typ minst 6 mnd, så du er litt sent ute. Jeg søkte året i forveien, for å være langt opp på ventelisten. Ja, du bürde søke nå Anonymkode: bfad1...16b Risiko da, når man ikke vet hvilken by eller høyskole man kommer innpå. Anonymkode: e203c...1a2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 Du har vel en viss ide om hvor du har sjans til å komme inn? Jeg hadde søkt for lenge siden, du er ganske sent ute de fleste steder nå (i alle fall i de store byene), det er bare å slenge inn en søknad og så takke nei til et evt tilbud dersom du ikke får studieplass der. Anonymkode: 8b01a...61a
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #10 Skrevet 14. juli 2018 18 hours ago, AnonymBruker said: Risiko da, når man ikke vet hvilken by eller høyskole man kommer innpå. Anonymkode: e203c...1a2 De fleste samskipnader lar deg vike fra avtalen dersom kontrakten din starter i august og du ikke får studieplass. Du er veldig sent ute dersom du søker i Oslo, Kristiansand eller Bergen. Stavanger og Trondheim kan være litt enklere. Tromsø og andre steder kjenner jeg ikke til status. Anonymkode: 31a91...7d4 4
ValarMorghulis Skrevet 14. juli 2018 #11 Skrevet 14. juli 2018 Du er veldig sent ute, jeg søkte i januar og fikk plass på den hybelen jeg hadde nederst på lista (Trondheim). Alle andre var fulle allerede. Vet det er likt i Tromsø og Oslo, der må man også søke veldig tidlig for å få plass på brukbare studenthybler. Tror dessverre det er liten sjans for at du får hybel før skolestart dersom du søker nå. Kommer selvsagt an på hvor du skal bo, og lønner seg jo alltid å slenge inn en søknad. Men ikke ha for høye håp om boplass med det første. 1
Gjest nediugennivK Skrevet 14. juli 2018 #12 Skrevet 14. juli 2018 Jeg søkte i februar og fikk bolig i slutten av april. Signert og betalt depositum. Om jeg ikke skulle komme inn sier jeg ifra, får depositumet tilbake og boligen går til neste på lista. Jeg vil si at du er sent ute, men det spørs jo selvfølgelig hvilken by du skal til.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #13 Skrevet 14. juli 2018 Akkurat nå, nediugennivK skrev: Jeg søkte i februar og fikk bolig i slutten av april. Signert og betalt depositum. Om jeg ikke skulle komme inn sier jeg ifra, får depositumet tilbake og boligen går til neste på lista. Jeg vil si at du er sent ute, men det spørs jo selvfølgelig hvilken by du skal til. Er det ikke 14 dagers angrerett? Anonymkode: e203c...1a2
Gjest nediugennivK Skrevet 14. juli 2018 #14 Skrevet 14. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke 14 dagers angrerett? Anonymkode: e203c...1a2 Jeg har søkt hos studentskipnad, så ordningen der er veldig grei. Burde lagt til det i første innlegget, men det glemte jeg.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #15 Skrevet 14. juli 2018 10 timer siden, nediugennivK skrev: Jeg har søkt hos studentskipnad, så ordningen der er veldig grei. Burde lagt til det i første innlegget, men det glemte jeg. Hvordan ordning er det? Du kan angre frem til studiestart? Anonymkode: e203c...1a2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #16 Skrevet 14. juli 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har vel en viss ide om hvor du har sjans til å komme inn? Jeg hadde søkt for lenge siden, du er ganske sent ute de fleste steder nå (i alle fall i de store byene), det er bare å slenge inn en søknad og så takke nei til et evt tilbud dersom du ikke får studieplass der. Anonymkode: 8b01a...61a Jeg har søkt på flere byer. Lillehammer, trondheim osv. Anonymkode: e203c...1a2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #17 Skrevet 14. juli 2018 13 timer siden, ValarMorghulis skrev: Du er veldig sent ute, jeg søkte i januar og fikk plass på den hybelen jeg hadde nederst på lista (Trondheim). Alle andre var fulle allerede. Vet det er likt i Tromsø og Oslo, der må man også søke veldig tidlig for å få plass på brukbare studenthybler. Tror dessverre det er liten sjans for at du får hybel før skolestart dersom du søker nå. Kommer selvsagt an på hvor du skal bo, og lønner seg jo alltid å slenge inn en søknad. Men ikke ha for høye håp om boplass med det første. Skal og til Trondheim. Men jeg fikk en mail fra Rosenborg Studentby om at jeg fikk leiekontrakt, om jeg sender inn kontrakta. Sendte dem bare en random mail for å spørre om dem hadde noe ledig, og vipps. Men har ikke ennå svart. Anonymkode: e203c...1a2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #18 Skrevet 14. juli 2018 Se deg ut noen leiligheter nå med en gang, og ring med en gang du får svar. Det blir mange som skal ha leilighet nå når de får svar, så ha ting forberedt og klart. Eller så kan du ringe på en leilighet nå, og si at du tar den hvis du kommer inn der. Da har du det helt klart Anonymkode: 19f87...215
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #19 Skrevet 14. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se deg ut noen leiligheter nå med en gang, og ring med en gang du får svar. Det blir mange som skal ha leilighet nå når de får svar, så ha ting forberedt og klart. Eller så kan du ringe på en leilighet nå, og si at du tar den hvis du kommer inn der. Da har du det helt klart Anonymkode: 19f87...215 Du mener studenthybel? For det finnes alltid ledig rom på hybel.no f.eks. Anonymkode: e203c...1a2
Gjest nediugennivK Skrevet 14. juli 2018 #20 Skrevet 14. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ordning er det? Du kan angre frem til studiestart? Anonymkode: e203c...1a2 Trodde da det var veldig normalt, man kan si ifra innen 21. juli og få depositumet tilbake i sin helhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå