AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #1 Skrevet 12. juli 2018 Hei Jeg har vært ekstremt (!!) heldig i tidligere jobbsammenhnger og alltid kommet superbra overens med kollegaer. Arbeidsmiljø er noe jeg verdsetter veldig høyt og er en av de viktigtse faktorene for meg på jobb. Jeg har nettopp begynt i ny jobb og merker at miljøet ikke er helt som jeg er vant til. Folk svarer ikke når man ber om hjelp, hilser ikke på morningen når jeg sier "god morgen!" og er generelt ikke veldig hyggelige (synes jeg). I tillegg har jeg en deltidsjobb hvor det er blitt ansatt veldig mange nye. Disse personlighetene passer ikke overens med hverandre og folk melder fra om bittesmå avvik på hverandre i hytt og pine. Det er ekstremt slitsomt og belastende. Hvordan forholder man seg til dette? Jeg kan ikke si opp den andre jobben og jobbe på deltidsjobben da det er like ille begge steder egentlig. Prøver å søke etter noe annet, men per nå er det ikke så mye å velge mellom. Hva hadde dere gjort, hvordan hadde dere forholdt dere til kollegaene man ikke kommer godt overens med og er det noen som har tips til hvordan man kan holde i mellomtiden? Anonymkode: 411bf...baa
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #2 Skrevet 12. juli 2018 Min erfaring er at dersom man mener at alle andre tar feil er det heller en selv det er noe galt med. Anonymkode: df183...e19 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #3 Skrevet 12. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at dersom man mener at alle andre tar feil er det heller en selv det er noe galt med. Anonymkode: df183...e19 Selvfølgelig Anonymkode: 411bf...baa 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #4 Skrevet 12. juli 2018 Just now, AnonymBruker said: Selvfølgelig Anonymkode: 411bf...baa Lykke til❤️ Anonymkode: df183...e19
Gjest Mass Skrevet 12. juli 2018 #5 Skrevet 12. juli 2018 Kanskje du bare skal ignorere dem og fokusere på det du skal gjøre? Innebærer jobben mye kommunikasjon? I så fall, vær konkret og kortfattet. Legg det personlige helt til siden.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #6 Skrevet 12. juli 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at dersom man mener at alle andre tar feil er det heller en selv det er noe galt med. Anonymkode: df183...e19 Min erfaring er at enkelte arbeidsmiljøer rett og slett er giftige. Man skal ikke la seg bryte ned fordi man ikke kommer godt inn i et slikt arbeidsmiljø. I andre situasjoner kan det være at man rett og slett ikke passer inn i det gitte arbeidsmiljøet. Det vil ikke si at det er noe galt med en. Trivsel på jobb har også mye å gjøre med ytelse på jobb, og ikke minst egen helse. Jeg ville ha vært ganske forsiktig med å være for lenge i to jobbsituasjoner man ikke trives i. Anonymkode: 93a2b...a2d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå