AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #1 Skrevet 12. juli 2018 Vi er 7 personer som skal reise på ferie sammen. 2 par og 3 single (to jenter og en gutt). Vi parene har hele veien sagt tydelig hva vi ønsker i ferien, f.eks overnatting. Vi parene ønsker selvsagt hver våre rom. Vi har også litt bedre økonomi enn de single og ønsker å kunne slappe litt av på ferien, bo sentralt og ikke på de kjipeste stedene. Vi føler at vi har uttrykt dette ordentlig tidligere, men når virker det som en av de single (gutten) ikke forstår dette. De to jentene skal dele rom sammen (de har kjærester som er hjemme og ønsker ikke å dele rom med gutten, dessuten er de fra to ulike "gjenger", og kjenner hverandre ikke så godt fra før). Derfor blir det jo litt dyre for han single som må bo alene. Men nå ønsker han at vi alle skal bo på rimeligere hostel f.eks litt ute av byen. Vi forstår jo han litt, det koster jo, men samtidig så ga vi jo beskjed om våre forventinger til turen og han viste jo på forhånd at vi skulle dele rom 2 og 2 utenom han. Han spør også om å dele rom med oss andre, men spesielt vi parene ønsker ikke dette. Vi vil jo ha privatliv og gleder oss til å koble av nå i sommer. Hvordan kan vi løse dette? Vi kommer jo også til å bruke mer tid og kanskje penger på transport til og fra byen om vi bor litt unna. Det er jo heller ikke bare å ta en spasertur til kjente plasser, serverdigheter, utesteder, restauranter osv. Vi vil jo oppleve mest mulig også og slippe å stresse med å komme oss til og fra. Anonymkode: 41ab1...eb8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #2 Skrevet 12. juli 2018 Tja, enten står dere på deres og krever at turen gjennomføres med hotell av den standarden dere ønsker, og risikerer at den single enten blir sur og/eller ikke har økonomi til å bli med. Eller så kan dere jo bestille tilsvarende rom til dere alle og dele regninga på antall personer slik at det blir litt dyrere for dere andre og litt billigere for den single. Anonymkode: e613f...e29 6
Glitnir Skrevet 13. juli 2018 #3 Skrevet 13. juli 2018 Så lenge forutsetningene var klare hadde jeg stått på mitt, og insistert på sentral/ordentlig overnatting. Dersom dere først var enige om å reise et sted sammen, og deretter nå skal finne budsjett og rammer, ville jeg vært mer åpen for å høre på sistemann. Men jeg hadde ikke giddet å dele rom med noen andre som par, og jeg synes heller ikke det blir riktig at dere andre betaler deler av hans rom, som foreslått over. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #4 Skrevet 14. juli 2018 Jeg har reist på tur med venner tidligere der den ene instisterer på å bo billigst mulig. Han bor da på hostel på rom med 9 andre, med fellesdusj på gangen og kun et skap på rommet, så bor vi andre på hotell. Det blir jo litt mer jobb for han mtp reising til og fra, men det har han valgt selv. Det kan jo være en løsning for dere også, MÅ alle bo sammen? For øvrig måten du skriver "vi parene" på er bare utrolig kvalmende, som om dere parene skal på ferie og de andre er med som femte hjul på vogna. Anonymkode: 6ae36...4dd 19
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #5 Skrevet 14. juli 2018 Hva med å leie ett stort hus sammen? Eventuelt får dere bo forskjellige steder. Det skal vi når vi skal på ferie med ett vennepar, de ønsker en dyrere hotell, noe vi ser på som unødvendig siden vi kun skal på weekendtur:) Anonymkode: 9f0d6...2dd 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #6 Skrevet 14. juli 2018 54 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har reist på tur med venner tidligere der den ene instisterer på å bo billigst mulig. Han bor da på hostel på rom med 9 andre, med fellesdusj på gangen og kun et skap på rommet, så bor vi andre på hotell. Det blir jo litt mer jobb for han mtp reising til og fra, men det har han valgt selv. Det kan jo være en løsning for dere også, MÅ alle bo sammen? For øvrig måten du skriver "vi parene" på er bare utrolig kvalmende, som om dere parene skal på ferie og de andre er med som femte hjul på vogna. Anonymkode: 6ae36...4dd Signerer. Ellers er det såpass mange av dere at jeg tenker kanskje dere kunne slengt på 100-200kr ekstra for å hjelpe han? Dette er noe vi i vår vennegjeng ville gjort kun dersom det var en av kjernen og en vi gjerne ville hatt med på samme hotell. Ellers er forslaget om at han kan bo et annet sted godt synes jeg. Anonymkode: 2bb40...843 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #7 Skrevet 14. juli 2018 Men finner dere ikke noe rimelig hotell sentralt. Man må ikke bo på 5 stjerners. Så møtes dere kanskje på midten. Jeg reiser mye, og bor alltid på hotell sentralt, eller en leilighet sentralt. Men de fleste steder kan man finne rimelige alternativer. Anonymkode: 90b0f...d2e 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #8 Skrevet 14. juli 2018 Ts her. Vi finner hotell til ok priser. Rundt 1000kr natten for å bo sentralt på et helt standard og greit hotell. Vi synes ikke det er så mye, men han syns (så klart fordi vi deler jo regningen på to). Anonymkode: 41ab1...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 Hvorfor må dere reise sammen så mange når dere ikke har et felles ønske om hvordan turen skal være? Dere bør dele dere slik at alle får oppfylt det de ønsker. Dette kommer til å bli en kjip ferie for noen av dere uansett, når ønskene er så forskjellige. Å være med kjærestepar på ferie er jo det kjedeligste som finnes.... Kan ikke guttene fra på guttetur ved en senere anledning? Anonymkode: 6828a...145 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #10 Skrevet 14. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Vi finner hotell til ok priser. Rundt 1000kr natten for å bo sentralt på et helt standard og greit hotell. Vi synes ikke det er så mye, men han syns (så klart fordi vi deler jo regningen på to). Anonymkode: 41ab1...eb8 Synes det var dyrt jeg da. Tror jeg aldri har betalt så mye for en natt på hotell, og jeg har reist mye. Anonymkode: 90b0f...d2e 2
Gjest Nina1975 Skrevet 14. juli 2018 #11 Skrevet 14. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Signerer. Ellers er det såpass mange av dere at jeg tenker kanskje dere kunne slengt på 100-200kr ekstra for å hjelpe han? Dette er noe vi i vår vennegjeng ville gjort kun dersom det var en av kjernen og en vi gjerne ville hatt med på samme hotell. Ellers er forslaget om at han kan bo et annet sted godt synes jeg. Anonymkode: 2bb40...843 Kjemplurt! Enig. Blir jo ikke mye på hver av dere.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #12 Skrevet 14. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det var dyrt jeg da. Tror jeg aldri har betalt så mye for en natt på hotell, og jeg har reist mye. Anonymkode: 90b0f...d2e Hæ? Tror aldri jeg har vært i nærheten av å betale så lite for en natt på hotell... Men nå er vi en familie på fire da, husker ikke hvordan det var før vi fikk barn. Som familie betaler vi i snitt 2000 natta på hotell, tenker jeg. Anonymkode: 97412...9bd
mintgrønn Skrevet 14. juli 2018 #13 Skrevet 14. juli 2018 Jeg syns at alle skal betale like mye og at alle skal betale litt ekstra slik at han single ikke trenger å betale tusen kroner alene. Dere drar jo på ferie i lag og når man er en vennegjeng syns jeg man kan gjøre det for hverandre. La oss si at et rom koster 1000 kr per natt, dere trenger 4 rom. Da blir det 4000 delt på sju personer er: 570kr. Det er jo akseptabelt. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #14 Skrevet 14. juli 2018 Synes det der høres ut som en stort mas. Hvem sin ide var dette? 2 par (som veldig tydelig er PAR), to jenter med kjæreste hjemme som vil holde seg sammen, og en stakkars singel fyr som attpåklatt. Anonymkode: 45b72...dd7 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #15 Skrevet 15. juli 2018 16 hours ago, mintgrønn said: Jeg syns at alle skal betale like mye og at alle skal betale litt ekstra slik at han single ikke trenger å betale tusen kroner alene. Dere drar jo på ferie i lag og når man er en vennegjeng syns jeg man kan gjøre det for hverandre. La oss si at et rom koster 1000 kr per natt, dere trenger 4 rom. Da blir det 4000 delt på sju personer er: 570kr. Det er jo akseptabelt. Dette! Er denne kompisen virkelig ikke verdt å ha med for 70kr ekstra for dere andre? Anonymkode: 2bb40...843 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå