AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #1 Skrevet 12. juli 2018 Ok, dette er litt flaut, men jeg skjønner ikke helt dette med DJ-ing. Da jeg var ung, var en DJ en som mikset plater på fest o.l., altså en som spilte musikken til andre artister. Nå har vi slike som Kygo, Avicii og Alan Walker som er berømte DJs, men de gir jo ut egne sanger, så vidt jeg forstår. Hvordan funker det da? De synger ikke selv, spiller ikke instrumenter (?), og kaller seg DJ og ikke musiker. Er jeg bare for gammel til å skjønne greia eller hva er tingen egentlig? Anonymkode: 38525...738 3
Titania Skrevet 14. juli 2018 #2 Skrevet 14. juli 2018 Mulig jeg er helt på jordet, men Kygo og "gjengen" er vel mer produsenter enn DJer
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #3 Skrevet 14. juli 2018 De. Lager. Musikken. Hvor kommer den fra tror du? Anonymkode: aa15a...281 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 Enig med deg TS, gode 90 tallet og dens flotte DJ'er. Jeg er 25 og er en sucker for det, Moby, Booka Shade f.eks.. Elsker dem! Avicii og Kygo går under en musikksjanger som heter EDM = Electronic dance music. Vil ikke si at det er min type musikksmak, men de er ikke dj'er de er musikkprodusenter. Anonymkode: 7ac5f...559 2
Akhenaton Skrevet 18. juli 2018 #5 Skrevet 18. juli 2018 Det er en markedsføringsgreie. Hoveddelen av markedet til såkalte DJer i dag har såpass begrenset mental kapasitet at man må gjøre det enklest mulig for dem, og derfor bruker man uttrykket "DJ" på tross av at de mest kjente DJene i dag også produserer musikken som spilles. Bruker man ordet produsent / producer, faller mange av - og det blir mindre penger i kassa. Bedre å gjøre det enklest mulig sånn at de henger med. Det er jo ikke akkurat åndseliten som betaler for Kygo-billetter. 1
Olava Skrevet 18. juli 2018 #6 Skrevet 18. juli 2018 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Olava, mod.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #7 Skrevet 22. juli 2018 På 18.7.2018 den 19.13, Akhenaton skrev: Det er en markedsføringsgreie. Hoveddelen av markedet til såkalte DJer i dag har såpass begrenset mental kapasitet at man må gjøre det enklest mulig for dem, og derfor bruker man uttrykket "DJ" på tross av at de mest kjente DJene i dag også produserer musikken som spilles. Bruker man ordet produsent / producer, faller mange av - og det blir mindre penger i kassa. Bedre å gjøre det enklest mulig sånn at de henger med. Det er jo ikke akkurat åndseliten som betaler for Kygo-billetter. For en nedlatende person du er. Jeg blir faktisk kvalm av slike som deg som har så begrenset mental kapasitet at de dømmer folk som liker en annen musikksjanger enn de selv. Minner meg om de bitre som dømte sjangre som disco og rock før i tiden. Musikken endrer seg. Indie/metall/rock, etc. har sikkert mye dypere mening bak som bare fansen forstår mens alle andre har som liker andre musikkstiler er infantile individer. Tenkt å være så ignorant og patetisk. Anonymkode: c30b7...b35 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #8 Skrevet 22. juli 2018 Dagens populære DJer kan ikke måle seg med legenden: Daddy DJ. Anonymkode: f9818...192 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå