AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #1 Skrevet 12. juli 2018 ... som er litt i samme gata som Rosenfeldt/Hjorth (Sebastian Bergman), Jussi Adler Olsen (Avdeling Q) og Kallentoft (Malin Fors og Herkulesserien)? Stikkord er moderne krim (de har smarttelefoner og Google...), som gjerne foregår i Norge, Sverige eller Danmark, og med litt humor? Er ikke så fan av bl.a. Jo Nesbø. Finnes det noen bøker eller bokserier som minner om de overnevnte? Anonymkode: 56c84...ec8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #2 Skrevet 12. juli 2018 Jeg elsker Jo Nesbø sine bøker. Leser du engelsk, eller kun norsk? Anonymkode: 50ea6...ce2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #3 Skrevet 12. juli 2018 Jeg ser du ikke liker Nesbø, men den morsomste krimmen jeg har lest er Hodejegerne. Den er så langt fra Harry Hole-bøkene som man kommer, og må være skrevet på pur F bare for å se hva man kan komme unna med når man heter Jo Nesbø Anonymkode: 1c583...b9c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #4 Skrevet 12. juli 2018 Kan lese engelsk, men håper på å kunne låne noen bøker på det lokale biblioteket før jeg reiser på hytta i morgen - og da er norsk mest aktuelt. Foretrekker vel norsk uansett; ettersom jeg har lest uhorvelig mye faglitteratur på engelsk føles det mer avslappende å kose seg med bøker på norsk. Eller svensk, dersom det er originalspråket. Har sett Hodejegerne-filmen, og det frister egentlig ikke å lese boka Anonymkode: 56c84...ec8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #5 Skrevet 12. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan lese engelsk, men håper på å kunne låne noen bøker på det lokale biblioteket før jeg reiser på hytta i morgen - og da er norsk mest aktuelt. Foretrekker vel norsk uansett; ettersom jeg har lest uhorvelig mye faglitteratur på engelsk føles det mer avslappende å kose seg med bøker på norsk. Eller svensk, dersom det er originalspråket. Har sett Hodejegerne-filmen, og det frister egentlig ikke å lese boka Anonymkode: 56c84...ec8 Okay... Jeg leser helst engelsk, og hadde hatt mange spennende engelske titler. Boka er mye bedre, enn filmen. Anonymkode: 50ea6...ce2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #6 Skrevet 12. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sett Hodejegerne-filmen, og det frister egentlig ikke å lese boka Anonymkode: 56c84...ec8 Skal ikke tvinge deg til å lese den, men boka er morsommere. Filmen går i fella ved å være mer selvhøytidelig og seriøs. Norske krimforfattere er ellers ikke akkurat humoristiske når de skriver bøker, kanskje bortsett fra de første K2-bøkene til Hans Olav Lahlum, men de er alt annet enn moderne, da handlingen foregår fra 1968 og utover på 70-tallet. Av krim lagt til nåtid, men som ikke eier et snev av humor, liker jeg bøkene til Jørn Lier Horst og Frode Granhus. Anonymkode: 1c583...b9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå