AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #1 Skrevet 12. juli 2018 Eller er det normalt? Anonymkode: 89a52...a0c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #2 Skrevet 12. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller er det normalt? Anonymkode: 89a52...a0c Man er aldri ferdig utdannet. Jeg fikk min bachelor da jeg var 36. Studerte siden et år med ledelse på BI. Anonymkode: 633f6...b22 3
Miss.Wildfox Skrevet 12. juli 2018 #3 Skrevet 12. juli 2018 Det kommer helt an på utdanningen 😊 Jeg var 28 når jeg var ferdig med målet mitt, men har til gjengjeld 3 yrkestitler med 3 autorisasjoner. Gikk 4 år på VGS siden jeg tok yrkesfag og måtte ta påbygg for å gå videre, mellom 2. og 3.utdanning jobbet jeg 2år lenger enn jeg hadde trengt ifht kravet. Jeg var da en av de yngste i mitt kull. Så vil ikke si det er sent. Ikke spiller det noen rolle i det store og hele, det viktigste er å ta den utdanningen du ønsker!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #5 Skrevet 12. juli 2018 Akkurat nå, Miss.Wildfox skrev: Det kommer helt an på utdanningen 😊 Jeg var 28 når jeg var ferdig med målet mitt, men har til gjengjeld 3 yrkestitler med 3 autorisasjoner. Gikk 4 år på VGS siden jeg tok yrkesfag og måtte ta påbygg for å gå videre, mellom 2. og 3.utdanning jobbet jeg 2år lenger enn jeg hadde trengt ifht kravet. Jeg var da en av de yngste i mitt kull. Så vil ikke si det er sent. Ikke spiller det noen rolle i det store og hele, det viktigste er å ta den utdanningen du ønsker! Utdanningen er 6 år (medisin). Er 20 nå, startet på noe jeg ikke trivdes med ifjor og har funnet ut at jeg heller vil bli lege, men for å komme inn må jeg å ta opp fag i 2 år. Så da vurderer jeg å heller ta en master nå så jeg ikke blir så gammel når jeg er ferdigutdannet :/ Anonymkode: 89a52...a0c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #6 Skrevet 12. juli 2018 Mennesker under 30 er idioter uansett, så spiller ingen rolle Anonymkode: 94d08...3e4 5
Miss.Wildfox Skrevet 12. juli 2018 #7 Skrevet 12. juli 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utdanningen er 6 år (medisin). Er 20 nå, startet på noe jeg ikke trivdes med ifjor og har funnet ut at jeg heller vil bli lege, men for å komme inn må jeg å ta opp fag i 2 år. Så da vurderer jeg å heller ta en master nå så jeg ikke blir så gammel når jeg er ferdigutdannet 😕 Anonymkode: 89a52...a0c Utdannelse er aldri for sent, og tenk så mye mer sosial kompetanse, kunnskap og annen personlig utvikling som er fordelaktig for deg! Kjør på om det er drømmen din! Men vær heller sikker på hva du vil før du kaster deg på en utdanning, og bruk heller litt tid og noen år og bestemme deg hvis du er usikker. Utdannelse som aldri blir fullført blir dyrt, man må ikke glemme tapt arbeidsinntekt i årenes løp heller. Men om du får en utdannelse du vil ha så et det verdt det. 4
Ullvott Skrevet 12. juli 2018 #8 Skrevet 12. juli 2018 Nei, det er ikke for sent. Du kommer på ingen måte til å være blant de eldste på kullet ditt under studiet, heller. Slik arbeidslivet er i dag, er det ganske vanlig at folk skifter beite, og dermed utdanner seg også i voksen alder, og du er jo svært ung ennå. Det er for øvrig ganske mange som har stilt det samme spørsmålet før deg. Svarene er stort sett rimelig samstemte. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #10 Skrevet 12. juli 2018 De aller fleste er eldre enn 20 år når de starter å studere medisin. Fåtallet klarer å komme inn når de er så ung, så de velger heller å ta opp fag. Anonymkode: 1ee70...47e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #11 Skrevet 12. juli 2018 Kjenner flere som har blitt leger da de var over 30. Jeg kjenner også noen som kom inn rett fra gymnaset, enkelte av dem har sagt at de med fordel kunne ventet noen år. Selv er jeg tannlege, de eldste på kullet mitt var over 40 da vi var ferdige, hun ene var utdannet lege før hun begynte på odontologi. Anonymkode: 3d86c...9a6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #12 Skrevet 12. juli 2018 Jeg gjør ferdig min grad samme år som jeg fyller 32. Har aldri tenkt på at det skulle være gammelt. Anonymkode: ca9ff...d19
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #13 Skrevet 12. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mennesker under 30 er idioter uansett, så spiller ingen rolle Anonymkode: 94d08...3e4 Mennesker over 30 er liksom ikke idioter? Anonymkode: 633f6...b22 2
solsnartsommer Skrevet 12. juli 2018 #14 Skrevet 12. juli 2018 (endret) Ja, det er altfor gammelt. Man er jo på slutten av livet som 28-åring, kan ikke få noe ut av livet i en så gammel alder. PS - dette er ironi for de som ikke skjønte det 😅 Endret 12. juli 2018 av solsnartsommer 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #15 Skrevet 12. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Utdanningen er 6 år (medisin). Er 20 nå, startet på noe jeg ikke trivdes med ifjor og har funnet ut at jeg heller vil bli lege, men for å komme inn må jeg å ta opp fag i 2 år. Så da vurderer jeg å heller ta en master nå så jeg ikke blir så gammel når jeg er ferdigutdannet 😕 Anonymkode: 89a52...a0c Jeg tenker at du må ta deg sammen. Ekstra viktig er det når man begynner å møte pasienter gjennom studiet som har en mye dårligere sosioøkonomisk status enn en selv. I tillegg vil man møte flere pasienter med alvorlige sykdommer som gjør at livene deres blir satt på vent i opptil flere år. Da bør man forstå hvor privilegert man egentlig er. Anonymkode: 3e779...083 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #16 Skrevet 12. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at du må ta deg sammen. Ekstra viktig er det når man begynner å møte pasienter gjennom studiet som har en mye dårligere sosioøkonomisk status enn en selv. I tillegg vil man møte flere pasienter med alvorlige sykdommer som gjør at livene deres blir satt på vent i opptil flere år. Da bør man forstå hvor privilegert man egentlig er. Anonymkode: 3e779...083 Riktig! Anonymkode: 3d86c...9a6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #17 Skrevet 12. juli 2018 3 timer siden, solsnartsommer skrev: Ja, det er altfor gammelt. Man er jo på slutten av livet som 28-åring, kan ikke få noe ut av livet i en så gammel alder. PS - dette er ironi for de som ikke skjønte det 😅 Det er så søtt med ironivarsler. Anonymkode: 633f6...b22
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 12. juli 2018 #18 Skrevet 12. juli 2018 Alt for gammel. Få deg jobb på lager.
solsnartsommer Skrevet 12. juli 2018 #19 Skrevet 12. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så søtt med ironivarsler. Anonymkode: 633f6...b22 Må til iblandt, dessverre
Serafin Skrevet 13. juli 2018 #20 Skrevet 13. juli 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Utdanningen er 6 år (medisin). Er 20 nå, startet på noe jeg ikke trivdes med ifjor og har funnet ut at jeg heller vil bli lege, men for å komme inn må jeg å ta opp fag i 2 år. Så da vurderer jeg å heller ta en master nå så jeg ikke blir så gammel når jeg er ferdigutdannet 😕 Anonymkode: 89a52...a0c Alder har ingen betydning. Hvis du vil studere noe så gjør du det. Utdanning er en investering i livet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå