AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #1 Skrevet 12. juli 2018 Jeg har alltid tenkt at jeg bare var litt merkelig av meg. Jeg elsker melk! Har brukt det som tørstedrikk. Drikker alt for mye av det og har nå startet et nytt og bedre liv. Jeg virkelig føler jeg har abstinenser. Kjenner meg skikkelig urolig og har virkelig lyst på melk. Det høres jo helt absurd ut. Men siden det er sommerferie og slikt tok jeg meg et lite google søk, og vet ikke om jeg skal være positiv til det eller ikke. For det google sier er at det faktisk er en ting. Opium lignende avhenghet 🙀🙀 Jeg drikker sjeldent alkohol. Har aldri røyket (men vert mye passiv røyker), aldri prøvd noe som helst av noe. Så dette fikk meg til å freake ut litt! Men og litt fint å se at jeg ikke bare er helt gal 😅😄😂😂 Anonymkode: b1ac9...89b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #2 Skrevet 12. juli 2018 BS. Du får kjøpt Casein-tilskudd på fitness butikker, jeg brukte det i nattashaken før i tiden og har aldri hatt noen avhengighetsfølelse. Anonymkode: 5ba56...f97 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #3 Skrevet 12. juli 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: BS. Du får kjøpt Casein-tilskudd på fitness butikker, jeg brukte det i nattashaken før i tiden og har aldri hatt noen avhengighetsfølelse. Anonymkode: 5ba56...f97 En god test hadde vert å prøvd å sett om ting blei «bedre» 😂😂 Har alltid tenkt at dette bare meg som er veldig glad i melk (dette er første gnag jeg prøver meg skikkelig på nedtrapping av inntak), men... har en eller annen form for abstinenser gående... men får bare være sterk å komme meg gjennom. Drikke melk kun til frokost nå. Så ikke helt cold turky. Er jo heilt latterligt å si høyt!😂😂😂 ts Anonymkode: b1ac9...89b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #4 Skrevet 12. juli 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid tenkt at jeg bare var litt merkelig av meg. Jeg elsker melk! Har brukt det som tørstedrikk. Drikker alt for mye av det og har nå startet et nytt og bedre liv. Jeg virkelig føler jeg har abstinenser. Kjenner meg skikkelig urolig og har virkelig lyst på melk. Det høres jo helt absurd ut. Men siden det er sommerferie og slikt tok jeg meg et lite google søk, og vet ikke om jeg skal være positiv til det eller ikke. For det google sier er at det faktisk er en ting. Opium lignende avhenghet 🙀🙀 Jeg drikker sjeldent alkohol. Har aldri røyket (men vert mye passiv røyker), aldri prøvd noe som helst av noe. Så dette fikk meg til å freake ut litt! Men og litt fint å se at jeg ikke bare er helt gal 😅😄😂😂 Anonymkode: b1ac9...89b Kan du oversette sitatet til norsk og poste det her? Hvor fant du det? Anonymkode: e59f7...895
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #5 Skrevet 12. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du oversette sitatet til norsk og poste det her? Hvor fant du det? Anonymkode: e59f7...895 Googlet bare, noe i duren som «milk addiction», dette dukket opp helt øverst på google siden. (Står jo ofte ting der når du googler). Oversettelse (sån noelunde): Kasin er et av proteinene en finner i melk. Ddtte er et protein som beveger seg mellom blod-hjerne barieren og blir forvandlet til «casomorphons. Det er et opium. Dette kan forusake en avhengighet til melk». Ser ut som om det er noen som faktisk har skrevet dette da, og kanskej ikke den mest pålitelige kilden. Men vet at kasin er et protein som finnes i melk. Har ikke undersøkt hele sitatet. Men det kan forklare hvordan jeg føler det akkurat nå. Altså uavhengig av om sitatet er «ekte» eller bare tull, så endrer det jo ikke på hvordan jeg faktisk føler det. Hele tiden kjenne at jeg har lyst på et stort kalt glass med melk 😂😂 det minner om avhengighet. Det er nå 3 dager siden jeg drakk melk helt fritt. Går fra gjerne å sluke 1 liter til dagen, til 1-2 glass (200-400ml). Får samme greia om jeg prøver å kutte ut snop (sukker er jo også avhengighetsdannende). Tenkte jeg kunne poste her å se om jeg fikk noe napp hos andre som også har det lignende Anonymkode: b1ac9...89b 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #6 Skrevet 12. juli 2018 Ser t som om internett er splittet i hva som er greia. Ja kasein er et protein som blir omdanna til «cosmomorphine», dette er i samme «gruppe» som morphine. I rotter fant de kun er bittelite utslag på at de reagerte på det når det (ble injisert inn i hjernen), men bre en liten smertestillenes effekt. Kanskje jeg bør melde meg som testperson i forsøk😂😂 kan vel hende dette er laktose abstinenser kanskje... 🤔🤔 ver ikke om det er en ting en gang ... 😅😂 https://www.sciencenews.org/blog/scicurious/no-cheese-not-just-crack Igjen uavhengig av noe som helst så opplever jeg en eller annen form for abstinenser i forhold til mindre melk inntak ts Anonymkode: b1ac9...89b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #7 Skrevet 12. juli 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Googlet bare, noe i duren som «milk addiction», dette dukket opp helt øverst på google siden. (Står jo ofte ting der når du googler). Oversettelse (sån noelunde): Kasin er et av proteinene en finner i melk. Ddtte er et protein som beveger seg mellom blod-hjerne barieren og blir forvandlet til «casomorphons. Det er et opium. Dette kan forusake en avhengighet til melk». Ser ut som om det er noen som faktisk har skrevet dette da, og kanskej ikke den mest pålitelige kilden. Men vet at kasin er et protein som finnes i melk. Har ikke undersøkt hele sitatet. Men det kan forklare hvordan jeg føler det akkurat nå. Altså uavhengig av om sitatet er «ekte» eller bare tull, så endrer det jo ikke på hvordan jeg faktisk føler det. Hele tiden kjenne at jeg har lyst på et stort kalt glass med melk 😂😂 det minner om avhengighet. Det er nå 3 dager siden jeg drakk melk helt fritt. Går fra gjerne å sluke 1 liter til dagen, til 1-2 glass (200-400ml). Får samme greia om jeg prøver å kutte ut snop (sukker er jo også avhengighetsdannende). Tenkte jeg kunne poste her å se om jeg fikk noe napp hos andre som også har det lignende Anonymkode: b1ac9...89b Tusen takk for hjelpen Jeg drikker også mye melk (over 1 liter pr dag), og jeg føler veldig at jeg har lyst på melk/ tørster etter melk Anonymkode: e59f7...895 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #8 Skrevet 12. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for hjelpen Jeg drikker også mye melk (over 1 liter pr dag), og jeg føler veldig at jeg har lyst på melk/ tørster etter melk Anonymkode: e59f7...895 Anonomus milkdrinkers 😂😄 (AM) Veldig kjekt å høre at jeg ikke er alene! ts Anonymkode: b1ac9...89b 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #9 Skrevet 12. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonomus milkdrinkers 😂😄 (AM) Veldig kjekt å høre at jeg ikke er alene! ts Anonymkode: b1ac9...89b Vi får skåle i melk Anonymkode: e59f7...895 1
Viktualia Skrevet 12. juli 2018 #10 Skrevet 12. juli 2018 Melk inneholder en del næring. Du må jo erstatte det med noe, ellers går du vel rundt og er sulten og tørst rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #11 Skrevet 12. juli 2018 3 minutter siden, Viktualia skrev: Melk inneholder en del næring. Du må jo erstatte det med noe, ellers går du vel rundt og er sulten og tørst rett og slett. Som jeg har skrevet, prøver å trappe ned, ikke kutte ut. 1-2 glass om dagen skal være mer en nok. Ser nå at melk.no ser 3 enhenter om dagen (inkl. andre meieriprodukter. Har bland annet hatt gresk yoghurt og i dag, så innafor da). Men alle kan jo skjønne at 1 liter melk til dagen er for mye. Så prøver å trappe ned, ikke kutte ut. ts Anonymkode: b1ac9...89b
Mazarini Skrevet 12. juli 2018 #12 Skrevet 12. juli 2018 Hvorfor skal du trappe ned? Jeg er også veldig glad i melk! Syns det er det aller beste å drikke utenom vann (men det blir på en annen måte, vann MÅ vi ha). Men jeg er ganske sikker på at jeg ikke er avhengig. To ganger i livet har jeg kuttet ut melk fordi jeg ammet og lurte på om ungene reagerte på melkedrikkingen min. Det gikk helt fint å kutte det ut. Drakk en sånn havredrikk i blå kartong i stedet, det er faktisk veldig godt hvis man bare klarer å ikke sammenligne det med melk! 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #13 Skrevet 12. juli 2018 2 timer siden, Mazarini skrev: Hvorfor skal du trappe ned? Jeg er også veldig glad i melk! Syns det er det aller beste å drikke utenom vann (men det blir på en annen måte, vann MÅ vi ha). Men jeg er ganske sikker på at jeg ikke er avhengig. To ganger i livet har jeg kuttet ut melk fordi jeg ammet og lurte på om ungene reagerte på melkedrikkingen min. Det gikk helt fint å kutte det ut. Drakk en sånn havredrikk i blå kartong i stedet, det er faktisk veldig godt hvis man bare klarer å ikke sammenligne det med melk! Prøver å gå ned i vekt. Melk er sunt ja, men det er ikke nødvendig med de ekstra kaloriene i tørstedrikken. Vann får holde 😅 Det er nesten 100kcal i et glass med melk (250ml). I en liter er det da ~400kcal. Altså et helt (eksta) måltid får jeg ofte i meg. Så gjøre små tiltak for å gå ned i vekt Anonymkode: b1ac9...89b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå