Gå til innhold

Har du en spesiell hund du vil fortelle om? (og samtidig hjelpe meg?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp fra noen hundeeiere/hundeelskere der ute! Samboeren min elsker hunder, og vi kunne tenke oss å skaffe oss hund, men har dessverre ikke mulighet til det der vi bor nå, og det er derfor satt på vent. Uansett, han elsker alt av artikler, historier, bilder og videoer om hunder. Jeg fikk derfor en idé om å lage en adventskalender til ham (ja, jeg vet jeg er tidlig ute) med en historie (og et bilde) om en spesiell hund hver dag i 24 dager. Jeg kunne selvsagt bare googlet "amazing dogs" eller noe og klippet og limt fra internettet, men jeg har lyst til å legge litt arbeid i det og ikke bare finne historier han selv kunne (og sikkert allerede har) googlet seg frem til og lest selv. Dessuten vil jeg helst dele historier fra noen som VIL dele, ikke bare noe jeg har kopiert fra nett uten å spørre. Derfor lurer jeg på om noen her inne har en hund, har hatt en hund, har trent en hund etc. som har noe de kunne tenke seg å dele? Det trenger ikke å være noe revolusjonerende, jeg er interessert i det meste. Nå skal det også sies at han har en spesiell forkjærlighet for hunder med ulike former for jobber (enten de er førerhunder, politihunder, søkshunder, terapihunder eller hva det måtte være), så det er av særlig interesse (gjerne med bilde av hund i "jobbuniform" hvis den har det!). Hunder som har blitt adoptert i nye hjem, hunder med spesielle triks eller egenskaper, hunder som er god venn med andre dyr man kanskje ikke ville forventet, hunder som har gjort noe bemerkelsesverdig, eller bare generelt en snill hund du har lyst til å fortelle meg om.

Så, kort oppsummert, det jeg ønsker meg er: En historie og et bilde av en hund du vil fortelle om 😄 Trenger ikke å være veldig langt heller, jeg kommer nok uansett til å skrive om til slutt slik at alle får ca. samme lengde. Et avsnitt eller to er sikkert nok, men skriv gjerne mer hvis du vil! Inkluder gjerne navn, rase og alder på hunden. Hvis hunden har en jobb, fortell gjerne om jobben, treningen eller noe annet rundt dette! Jeg kommer ikke til å publisere historiene noe sted, bare sette det sammen som en adventskalender til den hundeelskende samboeren :)

Jeg har allerede fått inn noen historier via Reddit, men langt fra nok, så nå håper jeg det er noen greie hundeelskere her som kunne tenke seg å hjelpe. Hvis du ikke vil poste bilde og historie i tråden kan du gjerne sende meg en melding i stedet. På forhånd tusen takk for alle bidrag :)

PS. Hvis noen har en Pembroke welsh corgi med jobb og jobbuniform tror jeg dessverre jeg må utelate det fra kalenderen, da samboeren mest sannsynlig vil få hjerteinfarkt av ren skjær glede ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg har et litt annet bidrag/forslag. Søk på internett etter folk som har hund(er) og skal reise, og vil ha folk til å komme å bo sammen med hunden(e) og ta vare på de mens eierne er på reise. Dere må betale reise selv, men opphold er gratis. Dere får: 

- En opplevelse sammen
- Tilbringe tid med hunder

Eierne får:

-Reise med ro til sinn, i visshet om at hunden(e) har sin vante rytme hjemme. 

Så avtaler du alt over internett med hundeeierne, planlegger reisen (det kan være så nært eller fjernt som du vil) og stikker planen inn bak en kalenderluke.

Skrevet

Takk, det tipset skal jeg absolutt vurdere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...