Gå til innhold

Kleskode NAV

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er nyutdannet sosionom og ønsker å søke jobb som veileder/første konsulent på NAV. Liker å kle meg normalt pent. Bruker ikke noen flashy merkeklær som det står Gucci, Balmain på osv. Men liker klær som er av god kvalitet som varer lenge og som tåler å bli vasket. Er det noe jeg bør passe på? Har aldri jobbet på kontor, den type steder før. 

Anonymkode: bdeb8...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er nyutdannet sosionom og ønsker å søke jobb som veileder/første konsulent på NAV. Liker å kle meg normalt pent. Bruker ikke noen flashy merkeklær som det står Gucci, Balmain på osv. Men liker klær som er av god kvalitet som varer lenge og som tåler å bli vasket. Er det noe jeg bør passe på? Har aldri jobbet på kontor, den type steder før. 

Jet vill kledd meg mest mulig avslappet i den jobben, ser mange kler seg dagligdags og casual. Det kan senke konfliktnivået og gjøre vanskelig kommunikasjon enklere, selv om det høres litt banalt ut. 

Anonymkode: 9079e...b24

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber som førstekonsulent i NAV, og det er ingen spesiell kleskode som gjelder hos oss. Noen går med hettegenser og treningstights på jobb, og det er ingen som reagerer på det. Så ville ikke bekymret meg for kleskode.

Anonymkode: d7b73...e34

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vil møte mennesker i vanskelige situasjoner, som enten er syke, sliter økonomisk eller av andre grunner har problemer med det normale liv. Merkeklær er det siste de tenker på...

Anonymkode: 8be4c...79a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De NAV-ansatte jeg har møtt, og det er ganske mange pga jobb, pga venner og bekjentskaper og i senere tid pga sykdom, har uten unntak vært helt «vanlig» kledd. Ikke det minste flashy. Alltid veldig casual. Det er mye dongeribukser, gode sko og enkle topper, for å si det slik. Det kan være alt fra HM-klær til dyrere kvalitetsmerker, men med unntak av noen få Gudrun Sjødén-damer, er det stort sett utrolig gjennomsnittlige antrekk. Det er over hodet ingen kleskode der, og det kan virke som om enkelte bevisst eller ubevisst vektlegger å ikke ha for stor kontrast til brukerne.  

Anonymkode: 70ecf...baa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst på litt classy klær uten at det er flashy kan du jo sjekke ut zara. De har en del classy/casual.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenker at det går helt fint å kle seg normalt pent, men ikke for pent. Du skal prate med mennesker i vanskelige livssituasjoner, og da er det best med mest hverdags klær, og ikke komme og se ut som du er klar for den flotteste kontorjobben. Men høy kvalitet på klærne må du da bare bruke.

Anonymkode: dc2cc...01a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar seg ikke ut som NAV-konsulent å møte mennesker i en vanskelig livssituasjon med en Louis Vuitton veske og Chanel klær..

Anonymkode: 61b4f...916

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar seg ikke ut som NAV-konsulent å møte mennesker i en vanskelig livssituasjon med en Louis Vuitton veske og Chanel klær..

Anonymkode: 61b4f...916

Nå tar vi ikke med veskene våre ned i brukersamtaler...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, atropos skrev:

Hvis du har lyst på litt classy klær uten at det er flashy kan du jo sjekke ut zara. De har en del classy/casual.

Zara har mye fint. Er også veldig glad i jakker fra Iro og Isabel Marant. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville valgt enkle, pene og nøytrale plagg. 

Anonymkode: 057ff...5d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville valgt enkle, pene og nøytrale plagg. 

Er ikke glad i sterke farger så det går mest i nøytrale farger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber som førstekonsulent i NAV, og det er ingen spesiell kleskode som gjelder hos oss. Noen går med hettegenser og treningstights på jobb, og det er ingen som reagerer på det. Så ville ikke bekymret meg for kleskode.

Anonymkode: d7b73...e34

Jeg synes det er på trynet å gå på jobb i treningsklær med mindre du er gymlærer.  Men jeg har skjønt at ikke alle er enig i det. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke glad i sterke farger så det går mest i nøytrale farger. 

Det er et poeng at klærne ikke skal ta for mye oppmerksomhet. Så kan man jo diskutere hva som tar oppmerksomhet. Selv blir jeg mest oppmerksom på de som går stusslig kledd, eller ser ut som de skal på trening eller fjelltur. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Guppy88 skrev:

Nå tar vi ikke med veskene våre ned i brukersamtaler...

Er det vanlig at de som jobber på NAV har dyre vesker? Noen av jentene på utdanningen min brukte  Louis Vuitton og Prada vesker som skoleveske. Stusset litt på at de brukte så dyre vesker på skolen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere av klientene på sosial, særlig mange unge, men ikke bare de, har det nyeste av iPhone, Canada gooes hakket, andre merkeklær og sko. Og mange søker om å få dra på ferie.

Jeg bare undrer meg hver gang over hvordan de har råd til dette. Sitter å klager over for lav utbetaling mens de bare må svare en melding på iPhone x.

Anonymkode: 1099f...3db

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere av klientene på sosial, særlig mange unge, men ikke bare de, har det nyeste av iPhone, Canada gooes hakket, andre merkeklær og sko. Og mange søker om å få dra på ferie.

Jeg bare undrer meg hver gang over hvordan de har råd til dette. Sitter å klager over for lav utbetaling mens de bare må svare en melding på iPhone x.

Hva var poenget med det oppgulpet der i denne tråden? Synes du det er relevant? Var det godt for deg å spy opp litt gørr?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, det meste av dyre ting jeg eier har jeg fått i julegave/bursdagsgave eller kjøpt med skattepenger jeg får til gode. Ikke umulig at det er fler som gjør det sånn:)

Anonymkode: 52b02...20e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig at de som jobber på NAV har dyre vesker? Noen av jentene på utdanningen min brukte  Louis Vuitton og Prada vesker som skoleveske. Stusset litt på at de brukte så dyre vesker på skolen. 

De som bryr seg om merker, har det. De som ikke bryr seg, har det ikke. Forestiller meg at det er omtrent som i de fleste andre yrkesgrupper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva var poenget med det oppgulpet der i denne tråden? Synes du det er relevant? Var det godt for deg å spy opp litt gørr?

Det ble nevn at man absolutt ikke noe bruke merker osv. Men nå i dag er det faktisk slik at også mange sosialklienter har dette. Det er ikke oppgulp, det er fakta, du kan selv ta seg en tur på nav og observere. Det finnes også artikler på nett om det å være fattig i Norge ikke er det samme som å være fattig i andre land. Her har mange iPhone og er likevel "fattige".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...