Gå til innhold

Reklamasjon på en genser - glemt å sende inn nå ett år siden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja for ett år siden ca snakket jeg med denne klesbutikken angående en reklamasjon på en genser. De sa OK og ville jeg skulle sende den inn med posten. Vel, jeg har helt glemt det og nå er det jo gått ett år. Går dette greit? Eller er det tapt sak? Hva er reglene med dette med reklamasjon egentlig? 

Anonymkode: 59f00...056

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selger de fortsatt produktet? Er lappen på? Har du kvittering? Du kan jo prøve☺

Anonymkode: 2a3da...b0d

AnonymBruker
Skrevet

Virkelig? Det har gått et år... Du har som regel 14 dager, og du tror det fungerer fortsatt etter ett år?

Anonymkode: d66d7...eb2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Regelen er 30 dager så nei

Anonymkode: 6f209...11e

Gjest Solsmil
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Det har gått et år... Du har som regel 14 dager, og du tror det fungerer fortsatt etter ett år?

Hvilken regel sier 14 dager?

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regelen er 30 dager så nei

Anonymkode: 6f209...11e

Hvilken regel sier 30 dager?

I følge Forbrukerrådet kan man reklamere i 2 til 5 år, alt etter hvor lenge produktet er ment for å vare. Forøvrig synes jeg ts har tabbet seg litt ut her, og jeg ville kanskje latt det passere i stillhet.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker nok på angrefrist. Det er noe helt annet og har ingenting med reklamasjon å gjøre. 

Anonymkode: 568ad...909

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja for ett år siden ca snakket jeg med denne klesbutikken angående en reklamasjon på en genser. De sa OK og ville jeg skulle sende den inn med posten. Vel, jeg har helt glemt det og nå er det jo gått ett år. Går dette greit? Eller er det tapt sak? Hva er reglene med dette med reklamasjon egentlig? 

Anonymkode: 59f00...056

Forbrukerkjøpsloven gjelder. Du skal innen rimelig tid reklamere, å vente nærmere ett år før du krever avhjelp for en feil eller mangel er å vente altfor lenge. Innen rimelig tid, er rimelig raskt og jeg mener det er satt en måneds frist i dommer fra lagrettene eventuelt HR. 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34#KAPITTEL_4

§ 27.Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Anonymkode: 3defd...745

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...