Gå til innhold

Får mer oppmerksomhet fra damer når de vet at jeg er opptatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men det er et såpass tydelig mønster at jeg begynner å lure. Etter to-tre år der jeg og samboer holdt lav profil, ikke hadde forhold-status på Facebook, var få fester og andre arrangementer sammen, og så videre, innså vi hvor seriøse vi var og tok det hele veien. Så de siste årene har det blitt giftemål, stort bryllup, in a relationship, ring på fingeren.. Mens alle disse symbolene på at jeg er godt gift har kommet til, har oppmerksomhet fra andre kvinner eskalert. Fra å aldri høre noe fra gamle flammer og venninner, til flere meldinger med hinting om interesse og til og med sexting. Fra å aldri møte et blikk på bussen, til å ganske ofte få det blikket. Fra å aldri ha opplevd å være den som blir sjekket, til å oppleve det to ganger bare nå i sommer.

Er dette normalt og hva kan det komme av?

Anonymkode: eabe8...404

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du ser mer avslappet og trygg ut fordi du har det godt, og dermed blir mer attraktiv? (Flørtende blikk fra fremmede.) Kanskje venninner og tidligere flammer kontakter deg nå for å se om de fremdeles er interessante (bedre enn kona di) for deg?

Kvinner konkurrerer. Noen søker spenning, andre tenker at du ikke søker noe seriøst siden du er gift, men at du kanskje er interessert i et sidesprang. Kanskje du har blitt mer attraktiv fordi du nå viser at du er klar for giftemål og barn, men ikke var det tidligere? Men disse kvinnene valgte deg jo tydeligvis ikke når de hadde sjansen, så hold nesen i sky! 😉

Anonymkode: fd72d...205

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Interessant - det samme opplevde jeg da jeg var i samboerforhold: hans mannlige bekjente kunne til og med prøve seg på meg, i tillegg til forsøk på flørting.

Jeg tror det er slik at den som er i forhold, blir sett på som "bra nok" siden h*n faktisk har blitt valgt som kjæreste av noen. I tillegg finnes det folk som tiltrekkes av de som er utilgjengelige for dem, noe som gjerne er ubevisst og skyldes erfaringer med å bli avvist.

Anonymkode: 96c9c...328

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så det er sagt så kunne jeg aldri gått etter en mann i forhold...

Men det er noe sexy med en mann som er så sikker på seg selv i ett stabilt forhold. Sikkert noe underliggende biologisk om at du ville vært ett godt valg. Å være trofast/lojal er kjempe turn-on.

Men man har jo også de som liker konkurranse da...

Anonymkode: 3eba9...feb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde aldri sånt som gift, og så var jeg aldri slik at jeg tillot slike tilnærmelser. Og det sa jeg også høyt for at det ikke skulle være tvil om det.

Jeg tror det kommer mest av at enkelte tillater seg å gjøre mye for å ødelegge for andre. De tester for å se om du biter på. Slår du hardt ned på de så forsvinner de en etter en. De kan være sjalu på henne, de kan innbille seg at du har noe de kan få.

Du bør slå ned på det og avvise det. Ikke verdt å nyte slik falsk oppmerksomhet.

Anonymkode: ac913...fc1

AnonymBruker
Skrevet

Som kvinne opplever jeg det også slik at menn viser mer/ oftere interesse om jeg enten eller er sammen med en annen mann eller har ring på fingeren. 

Som singel uten ring og mann ved min side, ikke særlig interesse

Forstå det den som kan :) 

Anonymkode: dddbd...e33

AnonymBruker
Skrevet

Flere interessante svar. Kona har også vært inne på dette med at menn i gode forhold oftere utstråler trygghet og at lojalitet er sexy. Men det er jo så ufattelig irrasjonelt å gå etter noe (lojalitet) som blir opphevet i det man får det. Verden er rar. Men en slags mening gir det jo. 

Når det gjelder hvordan jeg skal møte disse tilnærmelsene så takk for innspill på det også. Foretrekker dog å være meg selv, så skal nok det gå helt fint. Ingen grunn til bekymring 😁

Anonymkode: eabe8...404

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forelsket i en gift mann. Holder meg laaangt unna, men jeg tror det er noe i at han har blitt valgt, er (forhåpentligvis) trofast, trygg osv. 

Anonymkode: db135...bd8

AnonymBruker
Skrevet

Opplever det samme som kvinne. Tror det er ganske vanlig :) 

Anonymkode: d7323...bff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...