Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om både gjerningsmannen og offeret er fra Norge, anmeldelsen ble gjort i Danmark, mannen sitter i varetekt I Danmark, er det mulig å få norsk bistandsadvokat og overføre saken til Norge? 

Anonymkode: f76b1...aee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Han vil fremstilles for grunnlovsforhør i DK og hvis det blir en sak, så går den i byretten der. Evnt soning kan man søke om å få overført til Norge. 

Men er UD kontaktet?

De kan vel begge, både offer og gjerningsmann, få bistand fra UD?

AnonymBruker
Skrevet

Nei? 

Hmmm, hvordan skal UD hjelpe? 

-ts 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, saken føres etter jussen i landet der det påståtte lovbruddet finner sted. 

Anonymkode: 56ad9...84b

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk for svar :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei? 

Hmmm, hvordan skal UD hjelpe? 

-ts 

Her kan du lese litt om det. 

De kan ikke blande seg inn i rettssaken, men kan bistå med å juridisk hjelp og rådgivning. 

En av UDs viktigste oppegave er å hjelpe nordmenn som har behov for det, i utlandet. 

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/bistand_utland/id558334/

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Addie skrev:

Her kan du lese litt om det. 

De kan ikke blande seg inn i rettssaken, men kan bistå med å juridisk hjelp og rådgivning. 

En av UDs viktigste oppegave er å hjelpe nordmenn som har behov for det, i utlandet. 

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/bistand_utland/id558334/

Oki, takk. 

Jeg får bistandsadvokat I Danmark nemlig. Men skjønner ikke gangen I dette, og hvor lang tid ting tar. Når gjerningsmannen blir løslatt osv.. Har så mange spørsmål. Og nå er jeg i Norge igjen, så da er kanskje ikke UD aktuelt? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oki, takk. 

Jeg får bistandsadvokat I Danmark nemlig. Men skjønner ikke gangen I dette, og hvor lang tid ting tar. Når gjerningsmannen blir løslatt osv.. Har så mange spørsmål. Og nå er jeg i Norge igjen, så da er kanskje ikke UD aktuelt? 

Jeg tror jeg hadde kontaktet dem uansett jeg. Den norske ambassaden vil jo kunne hjelpe deg med å forklare hva som skjer og når ting skal skje. 

Det verste som skjer er at de ikke kan hjelpe deg nå, men peke deg i riktig retning  

Jeg skjønner at du har opplevd noe forferdelig. Stakkars deg, en god klem skal du få 💕 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk ♥️ 

Skal på Dixie imorgen 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...