Gå til innhold

barn som henger etter i utvikling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stusset på en stund nå hvorfor en akkurat fylt 7 åring ikke har vært nysgjerrig på ting rundt seg. 

Det har startet så vidt nå.. hvorfor står den der? Hvorfor sier du sånn? Hvorfor er gresset grønt? Osv. 

Det har også kommet en trass og gjør alt motsatt av hva vi sier. Setter seg på bakbeina av bagateller. 

H*n har liten innsikt for sosial og følelsemessige forståelse. 

Merkbart nå som vi observer barn i sommerferien hvor rolig de er i forhold til vårt. H*n fyker rundt som en strikkball konstant, prater i munnen på alle og det er sjeldent pause med å forstyrre. Helst hvert 2. Min. Blir helt utslitt her. 

Eneste gangene vi får litt fred er når h*n ser litt tv eller ipad. Til og med lek mener h*n at vi skal ta del i selv om vi kanskje har vært på tur på bondegård, badet i flere timer osv.

Er det flere som har barn som henger etter i utviklingen? 

Anonymkode: 5d79b...756

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som at dere har en helt normal syvåring for meg. Ut fra dette er det ikke noe som tilsier at han henger etter. Hva sier de på skolen?

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte henger han etter?

Anonymkode: 266ae...a8d

AnonymBruker
Skrevet

Javel.. nå henger man plutselig etter fordi man er nysgjerrig på ting til feil tid?

Anonymkode: 64372...b9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Frostrose skrev:

Høres ut som at dere har en helt normal syvåring for meg. Ut fra dette er det ikke noe som tilsier at han henger etter. Hva sier de på skolen?

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel.. nå henger man plutselig etter fordi man er nysgjerrig på ting til feil tid?

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte henger han etter?

Anonymkode: 266ae...a8d

Vi ser sammenlignet med aldersgruppen at h*n henger etter. Når vi ser 3-4 åringer er de på samme nivå når det gjelder forståelse av sosial og emosjonell forståelse. 

Ja, vi har fått beskjed av skolen at de ser noe uro og dårlig konsentrasjon. Normale sosiale fraser går veldig seint å lære inn, men han er smart på skolen. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som h*n vil ha kontakt/bekreftelse. Du sier at h*n er «smart på skolen», antar at dette betyr at h*n ikke henger etter når det gjelder å tilegne seg kunnskap.

Anonymkode: 6ff5d...a7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som h*n vil ha kontakt/bekreftelse. Du sier at h*n er «smart på skolen», antar at dette betyr at h*n ikke henger etter når det gjelder å tilegne seg kunnskap.

Anonymkode: 6ff5d...a7e

Jo, alt h*n ikke liker vil han ikke lære. Akkurat nå er logisk tenkning med matte, engelsk og forming populært. Veldig liten tålmodighet når det gjelder alt nytt eller ting h*n synes er kjedelig. Får masse oppmerksomhet så det er ikke der ligger heller.

Vi ser en markant forskjell spesielt når det gjelder h*ns alderstrinn på det sosiale samspillet. Nå i sommer ser vi plutselig interessen for hvorfor det spørsmål. Vi har en 3 og 4 åring på besøk her og det virker som de er på samme nivå. Jevnaldrende kan slappe av i 10 min med et blad eller bok, men vår spretter rundt hele tiden. 3 og 4 åringen er rolige i forhold. 

AnonymBruker
Skrevet

Unger er forskjellige. Noen kan du gi en tegneblokk og de sitter med den i ro i timevis. Andre er mer aktive og vil ha noe nytt hele tiden og klarer ikke å underholde seg selv i 5 minutter en gang. 

Høres ut som du har hatt uflaks bare, han er sikkert normal.

Anonymkode: a9d7d...072

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det der er et unormalt barn så hadde du nok kalt meg langt verre ting enn unormal da jeg var liten. Jeg var ganske treg når det kom til mange ting og jeg kunne også velge bort ting som jeg ikke ville lære. Men jeg var ikke skada av den grunn, har hatt en god oppvekst og fått en høy og god utdannelse. Barn lærer ting til forskjellig tempo, sånn er det det og sånn vil det alltid være! Synes folk er så raske med å slenge med diagnoser og kalle barn unormale når de skiller seg ut fra andre barn i samme alder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis er alt greit, men hvis dere virkelig er bekymret kan dere be om et møte med lærer slik at henvisning til PPT kan vurderes.

Anonymkode: 98a73...98c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...