Gå til innhold

Trekke om sofa

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal flytte på hybel til høsten og vi har fått en hjørnesofa av svigers. Den har en helt GRUSOM farge så jeg lurer på om jeg skal få bytta trekk (vil ha sort sofa) er det noen som aner hva slikt koster ?

Kanskje det blir billigere å kjøpe en ny sofa på Ikea f.eks ?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det er helt umulig å anslå hvor dyrt det ev. blir uten å vite mer om møblet, størrelse, hva som må gjøres etc.

Det høres ut som du ikke har tenkt å gjøre dette selv, ergo må møblet leveres hos møbeltapetserer. Om du velger en profesjonell eller "hobby"tapetserer vil nok påvirke prisen litt, men også kvaliteten på jobben. Uansett vil tusenlappene fly i bare arbeid, fort 5-6000 og oppover for et så stort møbel.

Så er det møbelstoffet da... Hvis du velger å invistere i prisen på arbeidet bør du velge et møbelstoff i god, slitesterk kvalitet. Der må du nesten regne med 1000 kroner meteren +-.

Konklusjonen er at det er billigere å kjøpe ny sofa å IKEA:) Et alternativ er jo at du selger sofaen og kjøper en ny.

Skrevet

jeg ville ikke ha fått noen andre til å gjøre det. Hvis du ikke skal koste på noe ville jeg heller ha kjøpt to-tre pledd som hadde dekket sofaen.

HVis ikke selges det ganske mange pene, brukte sofaer. Sjekk f.eks. www.finn.no

Gjest Anonymous
Skrevet

Om du ikke vil satse på kvalitet, så blir det billigere på Ikea. men hvorfor Ikea? De finnes da andre som har mere stil enn de og det for en bilig penge,men nok om det.

En sofa kan bli 8000 og det er en enkel en. da er det stoff som holder og har kvalitet.Dette anbefales om du har dyre møbler fra før.

Lykke til med flyttingen.

Gjest Gitte
Skrevet

se under "gis bort" på finn.no, er mange ikke så ille møbler som blir GITT BORT. godt mulig du finner noe der som er brukanes... det er dyrt å trekke om møbler...

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes Ikea har utrolig mye stilig jeg da :) Men om sofaene er myke og gode å sitte i vet jeg ikke ennå.... (har bare sett i katalogen og på nettsidene)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er forresten studenter så noen sofa til 8000 får vi nok neppe råd til ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Den enkle løsningen kan jo være løst trekk til å ha over sofaen. Tror Ellos har endel, også i nøytrale farger.

Det å trekke opp sofa selv går absolutt ann, men det er en helsikes jobb. Jeg har gjort det en gang... aldri mer!

Men du kan jo lage en sofa av en gammel rammemadrsaa, om du får tak i en. Da stifter du bare trekke på sofaen og fyller den med en haug med puter. Det var økonomi-løsningen min i ett par år....

Gjest Aurélie
Skrevet

De første par årene jeg bodde på hybel, hadde jeg en sofa i en grusom gusjegrønn farge. Redningen ble at jeg kjøpte et lekkert brokadeaktig gigantisk pledd i hvitt, og drapèrte det over styggedommen. Ble sååå fint så.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det billigste blir nok å kjøpe noen store pledd som dere sier... det blir nok til å det er det vi gjør.

Vet ikke hvordan sofaene på Ikea er å sitte i jeg ? Vil ha en sånn skikkelig myk sofa som man synker ned i, ikke no hard drit :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...