Gå til innhold

Burde jeg slå til på denne studenthybelen? Rosenborg Studenby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Burde jeg slå til? Har fått mulighet til å bo der, men det som uroer meg at det er privat. Kan dem stoles på? Er i Trondheim og prisen er på 5.5-6k.

Anonymkode: 12977...81c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Står ikke noe urovekkende der?

Nei, jeg mener du bør først sjekke ut de offentlige hyblene før du søker på de som er private. Ofte når de er private er det større sjanse for ''useriøse'' avtaler og vilkår.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Oddy skrev:

Nei, jeg mener du bør først sjekke ut de offentlige hyblene før du søker på de som er private. Ofte når de er private er det større sjanse for ''useriøse'' avtaler og vilkår.

Hvorfor skal dem være useriøse? Er jo enormt med studenter der. Over 10k mennesker på private hybler, bare i Tr.Heim..

• Liker 1
Skrevet

Mener bare det offentlige er I grunn bedre enn det private. Hvis en sliter med å få hybel eller går mer etter pris, så er jo privat et greit valg

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bodd og studert i Trondheim i mange år, aldri hørt noe negativt om dette stedet. Har ikke bodd der, men leier privat i samme område (er ikke student lenger), og har inntrykk av at dette er en av de mer seriøse private studentbyene. Har hørt mye dritt om nesten alle private studentbyer i Trondheim, men kan ikke huske å ha hørt om denne. Det er selvsagt ingen garanti, men jeg ville ikke vært veldig bekymret. Veldig mange som bor i privat studentby her i byen, og det går som oftest helt greit. Og denne er nok ikke en av verstingene, ut fra mitt inntrykk i alle fall :)

Det eneste jeg ville vært bevisst på i studentby er tilstand på leiligheten - sørg for å gå over sammen med noen fra firmaet før du flytter inn, sørg for å sette deg inn i hvordan du skal vaske ut, slik at du ikke får depositumssmell når du flytter ut. Det gjelder forsåvidt all utleie, men har inntrykk av at private studentbyer ofte er mer "på" på dette enn f eks. privatpersoner som leier ut i egen bolig e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...