AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #1 Skrevet 12. juli 2018 Jeg har store problemer med min svigerinne. Hun og familien bor i relativt kort kjøreavstand til oss, så vi kunne absolutt sett hverandre mer i hverdagen, men hun vil ikke ha noe å gjøre med oss bortsett fra «de påtvungne» jul og bursdager. Det går feks mellom en bursdag og jul 6 mnd uten at vi ses, snakkes, mld, altså nada kontakt og da når vi møtes blir det jo bare kleint og falskt. Dette fungerer ikke for meg da jeg blir stresset, trist og lei av dette, gruer meg til de gangene vi ses, da vi ikke kjenner hverandre, og jeg lurer på hvordan jeg skal greie å løse dette. har forsøkt å ta det opp med henne, men hun ble bare sur og det ble ikke noe mer ut av det. Noen som har kloke ord, råd, er i samme situasjon? alt mottas med takk 🙂 TS Anonymkode: 141f1...353
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #2 Skrevet 12. juli 2018 Slutt å se på det som et problem. Det er da ikke store problemer? Møt henne til bursdager og til jul. De fleste ville synes det er helt ok. Sånne familiesammenkomster er fulle av "hvordan går det med dere" og "Har dere noen planer for sommerferien?" og "vi har kjøpt oss hytte" og Per har skifta jobb". Ok. Hvorfor skal det løses? Ingen ting å grue seg til, ingen ting å stresse over eller bli lei seg for. Skaff deg gode andre venner. Anonymkode: 5cb72...81c 9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #3 Skrevet 12. juli 2018 Kinky? Spørsmålet er hvorfor dette stresser deg? Jobb med deg selv. Anonymkode: 35c6b...32c 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 12. juli 2018 Jeg ville ikke laget noe problem ut av det. Hva syns din mann? Det er vel hans søster? Har de hatt et godt forhold tidligere? Til en annen gang: Kinky: seksuelt Kinkig: vanskelig Anonymkode: dce48...d17 64
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #5 Skrevet 12. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å se på det som et problem. Det er da ikke store problemer? Møt henne til bursdager og til jul. De fleste ville synes det er helt ok. Sånne familiesammenkomster er fulle av "hvordan går det med dere" og "Har dere noen planer for sommerferien?" og "vi har kjøpt oss hytte" og Per har skifta jobb". Ok. Hvorfor skal det løses? Ingen ting å grue seg til, ingen ting å stresse over eller bli lei seg for. Skaff deg gode andre venner. Anonymkode: 5cb72...81c Jeg er enig med deg, men som sagt så synes jeg slikt blir ekstremt kleint når mannen har en søster som nekter å ha noe med oss å gjøre. Hadde jeg bare visst grunnen så hadde det vært enklere. Jeg er utrolig dårlig på å slenge på meg falske smil. TS Anonymkode: 141f1...353
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #6 Skrevet 12. juli 2018 Dette er da vel egentlig ikke noe problem, eller noe som bør tas opp? Men MÅ ikke treffe familie ofte selv om man bor nær hverandre. Min svigersøster bor innen gangavstand. Vi har en 5 måneder gammel baby som hun har sett i 45 minutter til 1,5 time 2 ganger. Eldste på 3 år har hun sett kanskje 7 ganger. Aldri har hun gitt barna en eneste gave, verken til jul eller bursdag, og bursdager gidder hun ikke møte opp i. Irriterende? Ja. Men jeg løser det ved å blåse i hele dama, og være normalt hyggelig og høflig de få gangene jeg ser henne. Problem løst. Anonymkode: e3e35...9a8 8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #7 Skrevet 12. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke laget noe problem ut av det. Hva syns din mann? Det er vel hans søster? Har de hatt et godt forhold tidligere? Til en annen gang: Kinky: seksuelt Kinkig: vanskelig Anonymkode: dce48...d17 Ja RETTELSE: JEG MENTE EN KINKIG FAMILIESITUASJON. min mann er vel som menn flest, stikker hue i sanda og bare lar humla suse. TS Anonymkode: 141f1...353 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #8 Skrevet 12. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er da vel egentlig ikke noe problem, eller noe som bør tas opp? Men MÅ ikke treffe familie ofte selv om man bor nær hverandre. Min svigersøster bor innen gangavstand. Vi har en 5 måneder gammel baby som hun har sett i 45 minutter til 1,5 time 2 ganger. Eldste på 3 år har hun sett kanskje 7 ganger. Aldri har hun gitt barna en eneste gave, verken til jul eller bursdag, og bursdager gidder hun ikke møte opp i. Irriterende? Ja. Men jeg løser det ved å blåse i hele dama, og være normalt hyggelig og høflig de få gangene jeg ser henne. Problem løst. Anonymkode: e3e35...9a8 Men synes du virkelig ikke det er ufattelig trist? Det er jo helt fjernt og hun må jo virkelig ha en skrue løs? TS Anonymkode: 141f1...353
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 12. juli 2018 #9 Skrevet 12. juli 2018 Hva er det uansett du tenker du skal få ut av å tvinge deg innpå noen mot deres vilje?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #10 Skrevet 12. juli 2018 Akkurat nå, HerrBæsjerumpehull skrev: Hva er det uansett du tenker du skal få ut av å tvinge deg innpå noen mot deres vilje? Jeg har ikke tenkt til å tvinge meg på noen jeg. Jeg ville bare skrive ned noen tanker her. Egentlig så vil jeg kutte ut hele den delen av familien, men det vil ikke mannen, og jeg får et stort problem da for jeg liker ikke å være sammen med folk fordi jeg MÅ, jeg liker å være sammen fordi jeg VIL.. vesentlig stor forskjell. Og som sagt igjen og igjen, jeg er veldig veldig dårlig til å slenge på meg falske smil og prate om vær og vind når jeg egentlig ikke liker dama. Ts Anonymkode: 141f1...353 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #11 Skrevet 12. juli 2018 Mennesker er forskjellige, og har ulike behov. Jeg er enebarn, og har mye mer kontakt med familie, inkludert søskenbarn, enn det min mann har. Han har flere søsken. Så sant din svigerinne ikke er fiendtlig og ubehagelig når dere en sjelden gang sees, er det vel egentlig ikke et stort problem? Anonymkode: 479e0...55f 5
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 12. juli 2018 #12 Skrevet 12. juli 2018 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke tenkt til å tvinge meg på noen jeg. Jeg ville bare skrive ned noen tanker her. Egentlig så vil jeg kutte ut hele den delen av familien, men det vil ikke mannen, og jeg får et stort problem da for jeg liker ikke å være sammen med folk fordi jeg MÅ, jeg liker å være sammen fordi jeg VIL.. vesentlig stor forskjell. Og som sagt igjen og igjen, jeg er veldig veldig dårlig til å slenge på meg falske smil og prate om vær og vind når jeg egentlig ikke liker dama. Ts Anonymkode: 141f1...353 Ok, så nå skal du lage masse drama fordi svigerinnen din ikke vil henge med deg utenom familietilstelninger. Høres ut som at din mann har mye å stri med når det gjelder deg. Hvorfor kan du ikke bare akseptere andres ønsker? Hun er ikke interessert i å henge med deg. Endret 12. juli 2018 av HerrBæsjerumpehull
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #13 Skrevet 12. juli 2018 Ser ikke søsteren eller broren min oftere jeg heller. Det går helt greit, er ikke noe problem for oss. Vi har egentlig ikke noe problemer, men det blir bare slik. Når vi først møtes, trives vi bra sammen. Ikke har mannen min noe problem med det heller, selv om han som deg ikke kjenner dem så godt. Dette er ikke noe problem, med mindre du lager et ut av det. Anonymkode: 775f1...e97 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #14 Skrevet 12. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mennesker er forskjellige, og har ulike behov. Jeg er enebarn, og har mye mer kontakt med familie, inkludert søskenbarn, enn det min mann har. Han har flere søsken. Så sant din svigerinne ikke er fiendtlig og ubehagelig når dere en sjelden gang sees, er det vel egentlig ikke et stort problem? Anonymkode: 479e0...55f Nei det blir mest at vi smiler falskt til hverandre i døra når vi kommer og går, gir hverandre et håndtrykk, og ellers ikke konverserer så mye selvom vi er i samme rom/arrangement. Jeg har ingenting å prate med henne om. ts Anonymkode: 141f1...353 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #15 Skrevet 12. juli 2018 2 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev: Ok, så nå skal du lage masse drama fordi svigerinnen din ikke vil henge med deg utenom familietilstelninger. Høres ut som at din mann har mye å stri med når det gjelder deg. Hvorfor kan du ikke bare akseptere andres ønsker? Hva er det du ikke skjønner?? Ble visst vanskelig for deg dette her... Det er familietilstelningene jeg ikke vil på... jeg ønsker ikke kontakt med henne i hverdagen, men jeg ønsker heller ikke familietilstelningene. Og jeg tror min mann er MEGET fornøyd med meg jeg. ts Anonymkode: 141f1...353 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #16 Skrevet 12. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke tenkt til å tvinge meg på noen jeg. Jeg ville bare skrive ned noen tanker her. Egentlig så vil jeg kutte ut hele den delen av familien, men det vil ikke mannen, og jeg får et stort problem da for jeg liker ikke å være sammen med folk fordi jeg MÅ, jeg liker å være sammen fordi jeg VIL.. vesentlig stor forskjell. Og som sagt igjen og igjen, jeg er veldig veldig dårlig til å slenge på meg falske smil og prate om vær og vind når jeg egentlig ikke liker dama. Ts Anonymkode: 141f1...353 Nå lager du bare drama. Så du vil kutte ut hele den delen av familien fordi din svigerinne ikke har kontakt med deg utenom familiesammenkomstene. Klarer du virkelig ikke å snakke med folk med mindre du er close med dem? Jeg har mange familiemedlemmer jeg ikke kjenner så godt, jeg klarer da fint å holde en samtale med dem i selskap. Ikke gjør deg vanskelig. Her er det du som har litt problemer med deg selv tror jeg. Litt dårlig gjort av deg å presse på med dette ovenfor mannen din. Selvfølgelig klarer du fint de få selskapene dette handler om. Anonymkode: 775f1...e97 12
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #17 Skrevet 12. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det blir mest at vi smiler falskt til hverandre i døra når vi kommer og går, gir hverandre et håndtrykk, og ellers ikke konverserer så mye selvom vi er i samme rom/arrangement. Jeg har ingenting å prate med henne om. ts Anonymkode: 141f1...353 Noen mennesker passer ikke sammen. Bevar roen, du trenger ikke være falsk. Det hadde vært vanskeligere om mannen din ville ha et nært forhold til sin søster, og dere måtte omgås hele tiden. Anonymkode: 479e0...55f 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #18 Skrevet 12. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå lager du bare drama. Så du vil kutte ut hele den delen av familien fordi din svigerinne ikke har kontakt med deg utenom familiesammenkomstene. Klarer du virkelig ikke å snakke med folk med mindre du er close med dem? Jeg har mange familiemedlemmer jeg ikke kjenner så godt, jeg klarer da fint å holde en samtale med dem i selskap. Ikke gjør deg vanskelig. Her er det du som har litt problemer med deg selv tror jeg. Litt dårlig gjort av deg å presse på med dette ovenfor mannen din. Selvfølgelig klarer du fint de få selskapene dette handler om. Anonymkode: 775f1...e97 Ok. ts Anonymkode: 141f1...353 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #19 Skrevet 12. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen mennesker passer ikke sammen. Bevar roen, du trenger ikke være falsk. Det hadde vært vanskeligere om mannen din ville ha et nært forhold til sin søster, og dere måtte omgås hele tiden. Anonymkode: 479e0...55f Ok. ts Anonymkode: 141f1...353 1
viren Skrevet 12. juli 2018 #20 Skrevet 12. juli 2018 Jeg ser faktisk ikke problemet i det hele tatt. Både i arbeidslivet og privatlivet er det sånn at noen folk kommer man bedre overens med enn andre. Det er utrolig enkelt å være høflig og si hei og "hvordan går det?" når man møtes, og la det bli med det. At du blir stresset av noe sånt er egentlig mer bekymringsverdig enn noe annet - i starten av innlegget ditt tenkte jeg at du hadde en svigerinne som oppførte seg dårlig mot deg, men hun gjør ikke det engang. Du har bare bestemt deg for å lage drama av ingenting. Du ber om råd - mitt råd er å droppe og lage storm i vannglass. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå